מחקר: פייסבוק מאמלל ככל שמשתמשים בו יותר

אנשים שמתאמצים יותר מדי להפגין שיש להם חיים, מותגים שמתאמצים יותר מדי כדי שנחבב אותם – כן, פייסבוק עלול להיות מקום מאוד עצוב לפעמים. מחקר של אוניברסיטת מישיגן מאשש את החשד הזה שהלה לה לנד של צוקרברג ושות רחוק מלהיות מקום שמח במיוחד.

המחקר בעל הכותרת האובר-פלצנית “שימוש בפייסבוק חוזה פיחות בערך העצמי בקרב צעירים” כולל משפטים מדכאים לא פחות: “ככל שאנשים השתמשו בפייסבוק יותר, כך הם חשו גרוע יותר בפעם הבאה שפנינו אליהם. ככל שהם הרבו להשתמש בפייסבוק בפרק זמן של שבועיים, כך רמת הסיפוק מהחיים שהם הרגישו הלכה והתדרדרה”.  

המחקר נערך ב-82 בני נוער שמצב הרוח שלהם, יש להניח, הפכפך למדי, והם נמצאים בתקופה רגישה במיוחד בחייהם המנטליים. יחד עם זאת, החוקרים מאמינים כי הממצאים שלהם צריכים להטריד משתמשי פייסבוק בכל הגילאים.

“על פני השטח, פייסבוק מספק משאב רב ערך למילוי צורך אנושי בסיסי לחיבור חברתי. עם זאת, במקום לשפר את תחושת הערך העצמי, מהממצאים שלנו עולה החשד כי פייסבוק חותר תחתו”.  

לכאורה, כפי שיודע כל בוגר האוניברסיטה של החיים: מי שמשתמש בפייסבוק יותר מדי סביר להניח שאין לו חיים, והרשת החברתית משמשת עבורו כבריחה מאומללות אך לא מקלה עליה. כאשר הוא נחשף לעדכונים של אחרים (שחלקם כאמור הם ניסיון מאומץ ליצור רושם על אחרים) ומגלה שלכולם יש חיים חוץ ממנו האומללות שלו רק גוברת”. 

אך החוקרים דווקא לא מתייחסים לפייסבוק כ”סם” או במה מעודדת התמכרות. ככל הנראה, סמים ואלכוהול אטרקטיביים יותר מרשתות חברתיות, אך הם כן חושדים כי עבור לא מעט אנשים, השימוש בפייסבוק הוא ברירת מחדל. הם היו מעדיפים לעשות משהו אחר, אולי אפילו עם אנשים אמיתיים בשר ודם, אך מאחר והם מנועים מכך, בין אם נפשית או מסיבות אחרות, הם חוזרים לפייסבוק שוב ושוב. עכשיו אתם יכולים לעשות לנו לייק ולהגיב אם אתם מסכימים או לא. בפייסבוק כמובן.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן