הקמפיין של הארץ: הגירסה המילולית

סרטון הפרסומת הפרובוקטיבי של “הארץ” שעלה אתמול מעורר בעיקר תגובות שליליות – לא רק ברשתות החברתיות אלא גם בקרב עשרות עובדי העיתון שחתמו היום (שני) על עצומה ובה הם דורשים להסיר את סרטוני הפרסומת מהרשת.

“אנו מתביישים היום לעבוד בעיתון שתחת כסות של אירוניה ותחכום (שאיכותם נתונה בספק) מציג אישה שותקת בתפקיד אובייקט מיני ואת חוויית המשתמש בה, באותו אופן שבו היה בוחן את ביצועיו ואיכותו של סמארטפון, מכונית, אתר אינטרנט או כל מוצר אחר שיש לו משתמש”.

“אנו בטוחים שמיזוגניה אינה הדרך הטובה ביותר למשוך מנויים חדשים – בייחוד לא למותג כמו שלנו, שמתגאה בדגש שהוא שם על תוכן איכותי וערכים שוויוניים וליברליים. אנחנו בטוחים גם שניתן לחשוב על דרכים רבות אחרות לבלוט בעידן הדיגיטלי ולעורר תגובה ודיון בדרכים שאינן מבזות את עובדי העיתון וקוראיו”. עוד הוסיפו: “לא היינו שותקים לנוכח החרפה הזו לו היתה מייצגת חברה אחרת, ועל אחת כמה וכמה לא נשתוק כאשר היא אמורה לייצג את מקום העבודה שהתגאינו לעבוד בו ולהפיץ את ערכיו. אנו דורשים להסיר את הסרטונים הללו לאלתר”

“הסרטונים מורכבים משתי שכבות – שכבה אירונית ושכבה אמיתית”, הסבירו אנשי חטיבת הדיגיטל של הארץ למי שמוכן להקשיב, “בשכבה האירונית, הרי ברור שהחיים קודמים לצריכת תוכן אינטרנטי, ולכן אנחנו צוחקים. בשכבה האמיתית, בואו נודה רגע על האמת: בכמה רגעים בחיים שלנו אנחנו מעדיפים לגלוש או לגלול מאשר להיות נוכחים באמת? האם זוהי איננה תחושה שכולנו חווים אותה ולא ששים להודות בה? כדי להעביר את שתי השכבות היה צורך בשימוש בשני מצבים שנחשבים לשיא של חווית החיים: אהבת ילדים (החלק השני של הקמפיין המציג אם ותינוק, ד.א.) ואהבת בשרים”.

למשתמש אחר אמרו בהארץ כי “בבדיחות דלוחות מהאייטיז הבחורה מעדיפה לחשוב על שופינג או על צבע הטפט כשהיא עושה סקס. הגבר תמיד נחשב זה ש”בעניין”. אם המונולוג היה של אשה, הרי היינו נופלים בדיוק לקלישאה הזאת. מה הביג דיל שאשה לא מרוכזת בסקס? גם כאן היה חשוב לערער על המוסכמות: אפילו הגבר, ההוא ש”רק סקס יש לו בראש” – לפי המוסכמות המקובלות – נמשך יותר לאתר של הארץ”.

הנה הגירסה המילולית של הסרטון שהכין נתן סבן הזכור לטוב מהקליפ המילולי של “חלליות” עם התימני הראשון בחלל. מתחת לגירסה של סבן תחת הכותרת “לא מה ששכבתם” הסרטון המקורי.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן