צפו הלילה במטר המטאורים בשידור חי

תמונת שער: CC-by-2.0 Dave Dugdale

מטר המטאורים הגדול בחודש אוגוסט צפוי להיראות הלילה (שני) במלוא הדרו בשמי הארץ. “מטר הפרסאידים”, על שם קבוצת כוכבי האל פרסאוס, צפוי לכלול גשם של מטאורים בקצב שיגיע בשיאו ל-100 מטאורים לשעה.

מטרי המטאורים הנצפים מכדור הארץ מקורם בשביטים, גופים המקיפים את השמש ומסלולם מצטלב לעתים עם זה של כדור הארץ.

ההסבר הפחות רומנטי לשובל האור וההבזק שאנחנו רואים היא חלקיקי אבק שנכנסים לאטמוספירת כדור הארץ ומתכלים בגובה של כ-100 קילומטרים. בעת כניסתם לאטמוספרה של כדור הארץ – הטמפרטורה של המטאורים גדלה, וחלקיק האבק מתכלה (אלא אם כן הוא גדול דיו ואז גם יכול לפגוע בכדור הארץ). השובל המשתרך מאחור, היוצר את זנבו של המטאור היא אטמוספרת כדור-הארץ, המתקררת בהדרגה. גשם מטאורים נוצר כאשר כדור הארץ הנע במסלולו השנתי סביב השמש מגיע לאזור בחלל בו נמצאים שרידים מזנבו של שביט (Comet).

על פי אתר מצפה הכוכבים ברקת, המטאורים עשויים להיראות בהירים יותר מן הכוכבים בשמיים, ולעיתים אף נראה כי כל מטאור נחלק לגורמים בודדים המאיץ במהירות גבוהה לארץ כקבוצה אחוזת דיבוק. במקרים בודדים, נדירים יותר, המטאור יכול להצפות כסדרת פיצוצים המלווים בקול רם, לתופעה זו קוראים בשם “כדורי האש” או “בולידים” (Bolides).

אפשר לצפות במטר הפרסאידים ללא כל ציוד אך קשה להבחין בהם בתוך ערים עקב זיהום אור. אם אתם עכברים עירוניים כמונו תוכלו לצפות בשידור החי בנגן של נאסא.

ה”אקשן” צפוי להתחיל בנקודה בה יפגשו המטאורים באטמוספרה, בה נראית קבוצת כוכבי פרסאוס, על שמה קרוי המטר. כבר מהשעה 22:30 ניתן יהיה לראות מטאורים בהירים חודרים לאטמוספרה. ככל שנקודת החדירה תהיה גבוהה יותר בשמיים, לעומקו של הלילה, כך המטאורים צפויים להיראות קצרים יותר ומהירים יותר בתנועתם, עד לזריחת השמש.


Live streaming video by Ustream

הנה סרטון שמסכם את המטר ב-2012: 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן