“שמי מוניקה לווינסקי. לפני 16 שנים התאהבתי בבוס שלי”

בשנת 1998 הפכה מוניקה לווינסקי, עד אז מתמחה אנונימית בבית הלבן, לסנסציה עולמית. רומן בן שנתיים שהיא ניהלה עם נשיא ארצות הברית דאז ביל קלינטון התגלה, המשך הקדנציה של הנשיא האהוב עמד בסימן שאלה ולווינסקי עצמה הואשמה בכך שהיתה “מופקרת”, “זנותית” והיו שטענו שהיא בכלל מרגלת ששכבה עם הנשיא כדי להוציא ממנו מידע מסווג.

 

כיום, בשנת 2014, לא כולם זוכרים את רעידת האדמה התקשורתית שהסיפור גרם לו בסוף שנות ה-90. לווינסקי עצמה לא מרבה לדבר על התקופה הזו, ששינתה לחלוטין את חייה. אך אתמול בבוקר, בכנס “מתחת לגיל 30” של Forbes, היא נאמה נאום מרגש במיוחד שהשווה את הלחץ התקשורתי שהיא עברה ללחץ שצעירים רבים עוברים כיום ברשת. לפני הנאום היא השיקה חשבון טוויטר רשמי משלה

“בלילה אחד הפכתי מדמות פרטית לחלוטין לדמות ציבורית מושפלת. הייתי פציינט מספר אפס. האדם הראשון שהמוניטין שלו נהרס לחלוטין ברחבי העולם באמצעות הרשת. לא היה אז פייסבוק, טוויטר או אינסטגרם. אבל היו אתרי רכילות, חדשות ובידור עם טוקבקים והיו מיילים שהיה אפשר להעביר הלאה. כמובן שהכל נעשה באיטיות המחרידה של מודמים ישנים. ועדיין הסיפור התפשט מסביב לעולם. תופעה ויראלית שאפשר לטעון שהיתה הרגע הראשון של ‘מדיה חברתית'”, סיפרה לווינסקי.

לווינסקי סיפרה בדמעות על התקופה הקשה שחוותה אז, בימים הסוערים של הפרשה. היא סיפרה איך רשויות החוק איימו עליה ועל בני משפחתה. איך היא נאלצה לחיות עם הידיעה שכל האנשים שאי פעם הכירו אותה או את הוריה נחשפו לפירוט מאוד מפורט ומאוד מבייש של חיי המין שלה. 

אך הסיפור של לווינסקי, שהיה די יחודי בשנות ה-90, הפך לכמעט מובן מאליו במציאות של ימינו. “כולנו חשופים להשפלה, בין אם אנחנו דמויות פרטיות או פומביות. אני בטוחה שג’ניפר לורנס תסכים עם זה, או כל אחד מ-90,000 האנשים שהתמונות הפרטיות שלהם ב-Snapchat שוחררו לרשת לפני שבוע במה שמכונה The Snappening”, אמרה לווינסקי. היא קוראת לעצמה “מטופל אפס”, האדם הראשון שהתדמית שלו נהרסה כליל בגלל האינטרנט כתוצאה מהביוש הפומבי שעשו לה.

“התוצאות עלולות להיות הרסניות, וכל אחד יכול להיות הבא התור”, היא המשיכה. בשנים האחרונות היא שמה לעצמה מטרה לסייע לאנשים שעוברים השפלה ברשת להתגבר על זה. להגנתה – יש לה נסיון עם זה. “שרדתי את זה בעצמי, ואני רוצה לעזור לקורבנות של אותו משחק הישרדותי. אני רוצה שהסבל שחוויתי ינוצל למטרות טובות וייתן לעבר שלי משמעות”.

דבריה של לווינסקי מרגשים ומתחברים יפה לדרך בה אנחנו תופשים עקרונות של פרטיות ובריונות בשנת 2014. מומלץ לראות את הנאום המלא, בן ה-25 דקות, כדי לקבל פרספקטיבה קצת שונה על הסיפור של לווינסקי ועל הדרך בו היא מנסה למנף את העבר שלה בשביל לשנות את ההווה. 

דרך Business Insider

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן