קידום אתרים אורגני נחשב לאחד מערוצי השיווק האפקטיביים ביותר ברשת. נכון, עם השנים הוא הולך והופך לתחרותי וקשה יותר, אך אי אפשר לקחת מקידום אורגני כמה נקודות חשובות:
- מדובר בפעילות שמייצרת נוכחות בגוגל (גם אחרי שהפסקתם לקדם את האתר)
- מדובר בפעילות שמייצרת מוניטין חיובי שמוביל לאמון וסמכותיות גבוהה יותר של המותג שלכם
- ככל שהזמן עובר, העלויות לקליק במודעות ממומנות הולך וגדל ונוצר הצורך לייצר ערוצי תנועה שלא נשענים רק על תנועה ממומנת.
אז נכון, בכל שנה יצוץ איזה מאמר בלוף כלשהו שיבשר על מותו של ה- SEO, אך האמת היא שכל עוד אנשים מחפשים בגוגל, SEO יישאר ערוץ רווחי שמאוד כדאי להשקיע בו.
אז על מה מתבסס קידום בגוגל ב- 2023?
האמת שזה די משעשע לראות כל שנה פוסטים על קידום אורגני בכל שנה. ברור שיש שינויים וגוגל הולך והופך למדויק יותר מבחינת היכולת לזהות אתרים איכותיים ורלוונטיים לכל ביטוי.
בשורה התחתונה, הבסיס של SEO היה ונשאר כל השנים זהה:
- תוכן איכותי וטוב שנותן מענה לגולשים
- קישורים איכותיים שמצביעים על האתר מדומיינים שונים ברשת
- התנהגות גולשים וחויית משתמש.
ברגע שנשקיע באופן תמידי בסוגיות הללו – אנחנו מבטיחים לעצמנו שיפור בדירוגי האתר בתוצאות החיפוש בגוגל.
אופטימיזציה לאתר:
לפני שאנחנו מתחילים לרוץ ולכתוב תוכן מקצועי לאתר שלנו, צריך קודם להתמקד במחקר ותהליך עבודה נכון:
בשלב ראשון – מחקר מילים ומתחרים לבחירת הביטויים הנכונים לקידום.
בשלב שני – יצירת היררכיה ידידותית לגוגל וכתיבת דפי מוצר ודפים שנרצה לקדם בגוגל.
בשלב שלישי – אופטימיזציה טכנית לאתר. באמצעות סריקות טכניות ובדיקות שונות, עלינו לוודא שהאתר נסרק ומתאנדקס באופן תקין.
זה הבסיס לקידום האתר.
רק אחרי שיש את הבסיס הזה, אפשר לבנות אסטרטגיית תוכן למאמרים באתר, קידום ויצירת תוכן ברשת, קידום סרטונים ביוטיוב וכמובן יצירת מוניטין באמצעות קישורים מרחבי הרשת שיפנו לדומיין שלנו.
ההבדל בין קידום אתר איקומרס לאתר תדמיתי
בסופו של יום אין באמת הבדל מהותי בין קידום אתר אחד לאחר. אבל כן יש התייחסות שונה וביטויים שונים.
קידום אתרי איקומרס – אתרי מסחר (להבדיל מאתרי תדמית) כמו למשל אתרי שופיפיי / ווקומרס / מג’נטו דורש מאיתנו לתכנן נכון את הקטגוריות ותתי הקטגוריות שנרצה לקדם ולרכז את מילות המפתח הנכונות לקידום בכל דף. זה דורש מאיתנו גם ליצור תוכן ייחודי בדפי המוצר וכמובן לייצר אתר שגם יתקדם אורגנית בגוגל אך גם יישאר מכירתי ומניע לפעולה.