התמודדות עם חרם חברתי: טיפים חשובים במיוחד

חרם חברתי הוא תופעה שמשפיעה רבות על ילדים בכל גיל. לא פעם השלכות החרם מלוות את הילדים שנים רבות אחרי שהוא הסתיים. כדי לסייע לילדים, יש כמה טיפים שאם מבצעים אותם בזמן אמת, יכולים לשנות את התמונה

תופעת החרם החברתי לא חדשה כלל ועיקר. יחד עם זה, נדמה שבעידן הרשתות החברתיות, הקלות שבה ילד או ילדה מתמודדים מול חרם חברתי משנה לגמרי את פני הדברים. בין אם הרקע לחרם הוא מקובלות חברתית, מצב כלכלי נמוך, מראה חיצוני או הישגים נמוכים בלימודים – המציאות שבה מספר ילדים מטילים חרם על ילד או ילדה, היא בלתי נסבלת.

התמודדות עם חרם חברתי היא עניין מורכב מאוד. מצד נשי, הבשורה המרגיעה היא שיש מה לעשות כדי לסייע לילדים להתמודד עם הדברים בזמן אמת.

  • אל תחששו – לא פעם כאשר הילד או הילדה מתמודדים עם סיטואציה מורכבת, ההורים נכנסים למעין מצב של קיפאון. מצב זה לא מאפשר להם בעצם להיות לעזר עבור הילדים. עצם העובדה שההורים לא מושיטים יד מוסיפה על הבדידות של הילדים. כהורים, התפקיד החשוב ביותר הוא לחבק את הילדים, לאהוב אותם, לשדר להם את התחושה שהכל יהיה בסדר ושהם לא לבד במערכה.
  • דיווח – אחד הדברים החשובים ביותר בהתמודדות עם חרם חברתי היא לדווח על העניין במהירות לגורמים במערכת החינוכית. עירוב של מחנכת הכיתה, היועצת, מנהלת בית הספר – כל אלו חשובים ביותר כיוון שההתמודדות עם סיטואציה זו מצריכה מעורבות של מספר גורמים במערכת. חשוב לזכור שגם אם הילדים יבקשו מכם בשום אופן לא לערב גורמים במערכת, עליכם לעשות כן. לאחר שבמערכת החינוכית ידעו על העניין, מטבע הדברים יינקטו פעולות מניעה ובית הספר יהיה חלק מהפיתרון.
  • התייעצו – ישנם גורמי מקצוע רבים אשר יכולים לסייע לכם בהתמודדות עם המצב החברתי המורכב אליו נקלע הילד. שתפו את אנשי המקצוע המתאימים, שאלו את השאלות הקשות ביותר כדי שתדעו איך לסייע.
  • אל תתביישו – התמודדות עם חרם חברתי מערבת לא פעם גם בושה מצד ההורים. זה הזמן לשנות את התמונה. אל תתביישו לבכות, להיות חסרי אונים, לפתוח את הלב בפני חברים קרובים ובדרך הזו להתחזק. אחרי ש”תשפכו את הלב”, תוכלו לחזור אל הילדים כשאתם חזקים, מגובשים בעמדתכם ונכונים להיות כתף תומכת ואוזן קשבת לכל מכאוב.
  • אל תחפשו אשמים – גם אם אתם יודעים בדיוק מי מנהיג או מנהיגה את החרם, אל תקחו לידיכם את תפקיד השופט. אמנם מאוד מפתה להתעמת עם אותו ילד או ילדה פנים אל פנים, אבל זכרו שהתוצאה שעלולה להיות לעניין היא הרסנית מבחינתכם ומבחינת הילד שלכם.

התמודדות עם חרם חברתי היא מורכבת, אולם בסיוע הגורמים הנכונים, הדבר אפשרי.

קרדיט לתמונות PIXABAY

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן