נותנים לכם כיוון: רעיונות למאנצ’ים צמחוניים מעולים שאפשר להכין ברגע

השעה מאוחרת, הרחובות ריקים מאדם, ואתם במאנצ’ מהסרטים? מוכר. חשק למשהו מטוגן ובצקי, מתוק או מלוח או גם וגם, במנות קטנות שאפשר לנשנש בביס או מנה בגודל אמריקאי- כל מאנצ’ קצת שונה אבל כולם, ללא יוצר מן הכלל, דרושים בדחיפות- אי אפשר לחכות למלצר או לשליח, חייבים אותם כאן ועכשיו. ובמצב שאין אפשרות אפילו לחשוב על מתכון, לפניכם רשימה של כמה דברים שלוקח גג חצי שעה להכין, וטעים נורא לאכול. שמרו את הרשימה הזו ללילות אפופי עשן, ותודו לנו אחרי זה.

צ’יפס

גם אם אתם לא אוהבים לעשן, הקפידו שתמיד יהיו לכם תפוחי אדמה בבית. מה שטוב לאיכרים במאה ה16, טוב גם להייטקיסטים במאה ה21. כשאתם עוד סחים וערניים, בפשטות ובקלות חתכו תפוחי אדמה לרצועות (כמה? כמה שיותר יותר טוב). את הקליפה אפילו אין צורך להוריד. טגנו את הרצועות בשמן עמוק ורותח טיגון ראשון אך אל תתנו להם להזהיב. סננו, קררו מעט, סגרו בשקית זיפו הופ למקפיא. כשתצטרכו את המאנצ’ שלכם עוד כמה שעות או ימים, תמיד תוכלו להוציא מהמקפיא ולהכניס לתנור עם כמות שמן נדיבה ומלח על חום גבוה, למשך 20 דקות או עד שכבר לא תוכלו להתאפק. חשוב: שמרו תמיד במקרר בקבוק קטשופ, מיונז ואלף האיים, כי אין דבר בודד יותר מצ’יפס בלי מטבל.

המבורגר צמחוני

אותה גברת בשינוי אדרת. גם הפעם אתם הולכים להשתמש בתנור, אבל הפעם אתם הולכים לקבל מנה שאפשר לתפוס בשתי ידיים! הבשורות הרעות: גם את הטוב הזה צריך להכין מראש (לא היינו נותנים לכם משימות מורכבות אחרי שאכטה). הבשורות הטובות: זה קל ממש להכין, זה קל לעכל (הבסיס הוא שיבולת שועל), וזה קל לבקש מהחבר הכי טוב שיזרוק את זה רגע לתנור כשאתם צריכים. כדי להכין את הקציצות הצמחוניות הכי טובות שטעמתם, התחילו בטיגון של בצל חתוך קטן, ולאחר מכן הוסיפו רוטב סויה, מים, כמה שיני שום, אבקת מרק בצל, אורגנו מיובש, פירורי לחם ואגוזי מלך קצוצים (המשקיעים שביניכם יכולים להוסיף צנוברים או איזה אגוז מתוחכם שמתחשק). מביאים לרתיחה ומבשלים על אש קטנה 5 דקות. לאחר מכן ומוסיפים את שיבולת השועל וממשיכים לבשל 5 דקות עד שהעיסה נראית אחידה ויציבה. תנו לה להתקרר קצת בקערה רחבה, ואז צרו קציצות בגודל שאתם אוהבים, העיקר שיהיו עגולות ופחוסות מעט. צפו בשמן זית והכניסו לתנור לרבע שעה ב180 מעלות. תנו להן להתקרר וארזו בקופסה שתשמור על הטריות ישר במקפיא (ניתן להפריד בין הקציצות באמצעות נייר אפייה). בשעת המאנצ’, כל מה שתצטרכו לעשות הוא לחמם תנור מראש, להכניס את הקציצות לעוד 10 דקות- רבע שעה (אפשר לחמם את הלחמניות במדף מתחת), ולהגיש עם המטבלים מהסעיף הקודם. בון אפטיט.

פיצה

המאנצ’ המושלם. המשקיעים שביניכם יוכלו להכין עיגולי בצק מראש, ואפילו להכין אותם כבר עם רוטב וגבינה (ותוספות!). העצלנים שביניכם יוכלו להסתפק בפיצה-פיתה. כך תעשו בזמן אמת: הפשירו פיתה, חצו אותה לרוחב ומרחו עליה רוטב טוב (שוב, לא חייבים להכין, אפשר לקנות! אבל אם כבר מתפשרים על הבצק לא חייבים להסתפק בקטשופ. יש רטבים מעולים בחנויות). פזרו מעל גבינה צהובהבולגרית גאודהמוצרלה או כל גבינה אחרת שיש לכם בבית, קצת זיתים או בצל חתוך דק וישר לתנור. ב10 דקות תקבלו פיצה שתגרום לכל החברים לנשק לכם את הידיים. ואם אתם חיים בעיר ללא הפסקה כמו תל אביב ולא יכולים להתאפק, או אם פשוט בא לכם להתפנק, שליחי פיצה זריזים ישמחו לתת לכם לשבת על הספה עוד חצי שעה ולהביא לכם עד פתח הדלת פיצה תל אביב עם בצק אמיתי ורוטב של איטליה.

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן