מה אתם יודעים על מינרלים?

בהזדמנויות רבות נאמר כי כדי לשמור על בריאות הגוף יש לשמור על רמת הוויטמינים והמינרלים שבו. מה הם המינרלים הקיימים בגוף? מהי פעולתם וכיצד הם תורמים לבריאות הגוף? מה הדרך הטובה ביותר לצרוך אותם שאינה באמצעות תוספי מזון? כיצד מחסור במינרלים ישפיע על הגוף?

שאלות אלו ועוד רבות אחרות בוודאי מתעוררות בעת הדיון בנושא. לפניכם פירוט והסבר על כמה מהמינרלים החשובים ביותר לגוף –ֿ חלקם מוכרים יותר וחלקם מעט פחות.

מי לא יודע מה זה סידן?

מרבית האנשים יודעים לומר שחלב ומוצרי חלב מכילים סידן ומומלץ לצרוך ממנו מידי יום. רובם גם ידעו לומר שהוא עוזר לשמור על חוזק העצמות והציפורניים וכי בריחת סידן קשורה למחלת האוסטאופורוזיס. פחות ידוע כי הוא נמצא גם בירקות ירוקים כגון ברוקולי כרוב, תרד ואף במיה. עוד חשוב לדעת כי הוא גורם משמעותי יותר אצל ילדים בתקופות של גדילה ומחסור בסידן בגוף עלול לגרום גם להתכווצויות שרירים תכופות.

הברזל חשוב כמו אוויר לנשימה

כאשר אנו נושמים אוויר, החמצן נכנס לריאות, עובר מהן לדם ומובל באמצעות מערכת כלי הדם לכל חלקי הגוף, שהרי בלעדיו לא נוכל לתפקד ולחיות. הדרך שבה נישא החמצן בגוף היא על־ידי ההמוגלובין הנמצא בדם. ייצורו של ההמוגלובין תלוי רבות בברזל אשר משחק תפקיד מרכזי. מחסור בברזל עלול לגרום לאנמיה אשר משמעותה ירידה בכמות ההמוגלובין או בכדוריות הדם האדומות.

ניתן בקלות לצרוך ברזל הנמצא בבשר אדום, ביצים, קטניות למיניהן, סלק, אגוזים, טחינה ועוד מגוון מזונות.

ניתן למצוא אבץ לא רק בתכשיטים

תכשיטים רבים עשויים סגסוגת ובה אבץ. לא רבים יודעים כי זהו מינרל הנמצא גם בגוף האדם וחיוני לו ביותר לצורך שמירה על המערכת החיסונית, חוזק השיער והציפורניים, ריפוי פצעים ועוד. מחסור של אבץ בגוף עלול לגרום לנשירת שיער מוגברת, ציפורניים חלשות ומתפצלות, ריפוי ממושך יותר של פצעים, חתכים ושריטות ואף ירידה ביעילותה של המערכת החיסונית הטבעית של הגוף.

 ניתן לקבל אבץ משקדים ואגוזים, דגים, ביצים, קטניות מסוגים שונים ואף בבשר.

מגנזיום חשוב לספורטאים

מגנזיום הוא אחד המינרלים החיוניים ביותר בגוף ביחס לתפקוד מערכת הלב וכלי הדם, מערכת השלד והשרירים, מערכת בעצבים ואף המערכת החיסונית. לא בכדי ספורטאים רבים צורכים משקאות מועשרים במגנזיום או קפסולות ואבקות שונות, שכן מחסור במגנזיום עלול לגרום להתכווצויות או חולשה בשרירים, לעייפות וללחץ דם גבוה.

הדרך הטובה לקבל מגנזיום, שאינה תלויה בתוספי מזון מלאכותיים, היא מאגוזים שקדים וגרעינים, טחינה וירקות ירוקים כגון: תרד, אבוקדו או אדממה וגם מוצרי סויה שונים.

אם אשלגן היה צבע, הוא היה צהוב

אחד המזונות המזוהים ביותר עם אשלגן היא הבננה אך לא רק. ניתן למצוא אשלגן בכמויות גדולות גם בעשבי תיבול, פירות יבשים כגון שזיפים, משמשים ותמרים, אגוזים וגרעינים שונים – בעיקר שקדים, צנוברים, גרעיני חמנייה ודלעת, דגים, שעועית לבנה ופולי סויה.

חשיבותו של האשלגן היא קריטית, שכן מחסור ממנו עלול לגרום להפרעות בקצב הלב, חולשה בשרירים, עצירות ואף לסוכרת סוג שתיים. תפקידו של האשלגן בגוף הוא לשמור על לחץ דם תקין, לעזור בתהליך חילוף החומרים ואף לוודא התכווצות ושחרור תקינים של שרירי הגוף.

לכל הדעות, גוף האדם הוא מכונה משומנת ומורכבת מאין כמוה. הוא מכיל כמות עצומה של מרכיבים – שרירים, עצבים, עצמות, בלוטות, ויטמינים, מינרלים ועוד, אשר שומרים עליו ועוזרים לו להתנהל כפי הרצוי, ללא תקלות, תופעות ומחלות. רק מתוך היכרות והבנה של המרכיבים הללו, נוכל לדאוג ולשמור על בריאותינו, וצריכה של המינרלים השונים היא אחד התחומים שיש להקפיד עליהם.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן