איך הרכבים החדשים יחסכו לכם כסף?

בתקופה שבה כל רכב מצויד במערכות מחשוב ובקרה, חווית הנהיגה שונה מאוד מכפי שהכירו ההורים שלנו. אבל לא מדובר רק במנועים הנעשים שקטים יותר אלא גם המערכות שהופכות את הנסיעה לחסכונית הרבה יותר. הטכנולוגיות השונות שיצרני הרכב מטמיעים ברכבים החדשים נועדו להשיג בטיחות משופרת לצד נסיעה חסכונית במיוחד. כך הרכבים החדשים יחסכו לכם כסף בשנים הקרובות.

מנועים חשמליים עוברים לקדמת הבמה

יצרני רכב אמריקאים, אירופאים ואפילו סיניים לא מוותרים על הצטרפות מהירה למועדון החשמלי. מגוון עצום של רכבים חשמליים או היברידיים זמין כבר היום והאמת שבצדק. מצד אחד, מכירת רכב המצויד במנוע חשמלי משולב עם מנוע בעירה פנימית (היברידי) חוסך כסף בצריכת הדלק. מצד שני, המנועים החשמליים גם חוסכים כסף בהוצאות תפעול ותחזוקה. בהשוואה למנועי הבעירה הפנימית, אלה החשמליים מבוססים על מעט מאוד חלקים נעים, אם בכלל. אחרי הכל, בוכנות הן חלק מרכזי במנוע הוותיק. מכיוון שהמנועים החדשים לא זקוקים לכל כך הרבה חלקים נעים, הרי שהבלאי שלהם הרבה יותר נמוך. חיסכון בדלק וחיסכון בתיקונים ובחלפים מהווים תוצאה רצויה לכל נהג ולכל נהגת.

עד כמה חסכונית הטכנולוגיה ההיברידית

לאחרונה דווחה אחת מיצרניות הרכב המובילות על כמה עובדות סטטיסטיות מרשימות שכדאי להכיר. במבחני דרך עולה כי מנוע מבוסס בנזין המשולב עם מנוע חשמלי מצליח ליצר כ-100 כוחות סוס על בסיס 1.5 ליטר (נפח מנוע). הרכב, ממשפחת סופר מיני, הצליח לרשום צריכה ממוצעת של כ-26 קילומטרים לליטר. אפילו אם בתנאי אמת צריכת הדלק תהיה פה ושם מעבר לכך, הרי שהמספרים הללו מספרים את כל הסיפור. הרכבים החדשים חסכוניים בצורה חסרת תקדים בצריכת הדלק. אך גם דגמים גדולים יותר (למשל רכב משפחתי) מהסוג ההיברידי רושמים כיום צריכת דלק חסכונית במיוחד. 20 – 22 קילומטר לליטר כך על פי דיווחי היצרנים במבדקים הרשמיים.

מגדש טורבו – יעיל וחסכוני

לא רק רכבים חשמליים והיברידים חדשים רוצים להציע חווית נסיעה טובה, נעימה וחסכונית. גם במנועים מהסוג הוותיק אפשר למצוא פיצ’רים אשר יוצרים רכב חסכוני ויעיל גם יחד. דוגמא לכך ניתן לראות בכל הדגמים החדשים המצוידים ברכיב שנקרא מגדש טורבו. הרעיון הוא להשיק רכבים בעלי מנוע קטן, משקל יחסית נמוך, אך יחד עם זאת מאוד חסכוני וגם חזק. את כל הקסם הזה מבצע מגדש הטורבו שנועד להגביר את תפוקת כוח המנוע. את המרכיב הזה מחברים לסעפת הרכב, והוא בעל יציאת פליטה ויניקה. במקום שהגזים השרופים שיוצאים מהמנוע ילכו לאיבוד, המגדש מאפשר למנוע לעשות בהם שימוש נוסף. טורבינה המסתובבת ביציאת הפליטה מוסיפה אוויר נוסף וכוח המנוע בסופו של דבר, גדל בהרבה.

נסיעה חלקה, שקטה ובטוחה יותר

טכנולוגיות חדישות הולכות ונכנסות לרכבים החדשים שאנו פוגשים בכל שנה. מערכות המולטימדיה המובנות כבר לא נחשבות למשהו חריג בנוף, והדבר המדובר ביותר כיום אלה המערכות האוטונומיות. ברכבים רבים אמצעי העזר מסייעים לנהג לשמור על מהירות נסיעה חסכונית, יחד עם התרעה על סטייה מנתיב או על קרבה מסוכנת לרכב אחר, להולך רגל או לכל אלמנט בצד הדרך.

במידה ושוקלים לרכוש בקרוב רכב חדש, כדאי להתרשם מהטכנולוגיות והגדג’טים בעלי הערך המוסף. להורים שבינינו, גלאים יכולים להתריע על שכחת ילד ברכב. לממהרים שבינינו, הגלאים יעזרו לא להיקלע למהירות לא חוקית בהיסח הדעת. נוסיף לכך את מגדשי הטורבו, את הטכנולוגיה החשמלית או ההיברידית, ונקבל מציאות בטוחה יותר, חסכונית יותר וטכנולוגית יותר, בכל נסיעה מחדש.

קרדיט תמונה FREEPIK

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן