אפי כץ וחברת ענב נדל”ן על התחדשות עירונית

בין אם שואלים את אפי כץ, בעלי חברת ענב נדל”ן, או שמא שואלים חברות נדלן אחרות בתעשייה, כולם יגידו לכם את אותו הדבר – בישראל קיימת פעילות נדלנית ענפה בשנים האחרונות. הנה כמה דגשים על הנדל”ן בישראל, מס’ המלצות ומה שבין לבין.

התחדשות עירונית היא תהליך של התחדשות בערים, לרוב במטרה להפוך אזורים עירוניים לקהילות בנות קיימא ואטרקטיביות יותר. התחדשות עירונית היא תהליך שניתן לעשות בהרבה דרכים. ניתן לעשות זאת באמצעות שותפויות ציבוריות-פרטיות, השקעות פרטיות מקרנות ואנשים פרטיים, או באמצעות תוכניות ממשלתיות. ומלבד אפי כץ, בלי חברת ענב נדל”ן והחברה עצמה, ישנן חברות התחדשות עירונית רבות ונוספות בישראל, אם כי חלקן אינן שחקניות מפתח בתעשייה. אם כך, כיצד יודעים באיזו חברת נדל”ן כדאי להסתייע?

מי חברת הנדל”ן שתלווה את הפרויקט שלכם?

הדבר החשוב ביותר לדעת על התחדשות עירונית הוא, שמדובר בפרויקט ארוך טווח שצריך להיות מתוכנן נכון כבר בשלביו הראשוניים. ע”פ אפי כץ וחברת ענב נדל”ן המוכרת, דרושים זמן וסובלנות להשלים פרויקט התחדשות עירונית, אך הם יכולים להשפיע בצורה הטובה ביותר על חייהם של אנשים כאשר הם יסתיימו בהצלחה.

התחדשות עירונית הוא מונח המשמש לתיאור מאמצים לשיקום ערים שנמצאות בדעיכה. זה קשור לעתים קרובות עם פיתוח מחדש של אזורים נטושים, כמו גם חיזוק מבנים לצרכי תמ”א. במובן זה, התחדשות עירונית היא תהליך הכולל שלושה סוגי התערבות עיקריים: פיזית, חברתית וכלכלית.

מה כולל פרויקט התחדשות עירונית?

השיקום הפיזי של אזור יכול לכלול הריסת מבנים, פינוי קרקע לבנייה חדשה, סלילת רחובות ומדרכות מחדש, התקנת ביוב וכלי עזר נוספים כגון קווי גז. כמו כן, פרויקט התחדשות עירונית הוא סוג של פרויקט עבודות ציבוריות שמטרתן לסייע להחיות אזור על ידי החלפה, שיפוץ או שיקום מבנים ותשתיות.

פרויקטים של התחדשות עירונית ממומנים בדרך כלל על ידי זרועות ממשלתיות וארגונים במגזר הפרטי. הם מכוונים לאזורים עם שיעורי עוני ואבטלה גבוהים, אך לא רק. דוגמה מצוינת היא שכונת סינג סינג באילת, בה מתוכנן פרויקט משמעותי של הריסה ובנייה מחדש של שכונה שלמה בעזרת חברת ענב נדל”ן ובעליה אפי כץ. יש לציין כי, חברת ענב נדלן מקדמת פרויקטים נרחבים ברחבי הארץ, שאמנם אורכים זמן כמו כל פרויקט התחדשות עירונית, אבל ההמתנה לרוב שווה את הציפייה. במובן מסוים, פרויקטים של התחדשות עירונית מזכים את המשתתפים בהם בסוג של התחלה חדשה. עם זאת, קיימים גם אתגרים בפרויקטים אלו.

אפי כץ וחברת ענב נדל”ן: אתגרים בהתחדשות עירונית

מה האתגרים והבעיות הפוטנציאליות בפרויקטים של התחדשות עירונית ופינוי בינוי? אם תשאלו את אפי כץ או את חברת ענב נדל”ן וחברות בנייה אחרות, פרויקטים של התחדשות עירונית ופינוי בינוי אינם קלים. יש הרבה אתגרים שמגיעים עם אלו. אחד האתגרים הנפוצים ביותר הוא, הצורך בעובדים קבועים להשלמת פרויקטים אלו. עובדים אלו יכולים להיות קשים לאיתור ולניהול, מה שמוביל להרבה בעיות בתהליך.

כמו כן, הבעיות הפוטנציאליות הנלוות לפרויקט מסוג זה יכולות להיות קשורות לנושאי בריאות, בטיחות ואיכות הסביבה. ישנם אתגרים רבים הנלווים לפרויקטים של התחדשות עירונית ופינוי בינוי, אך חשוב לציין כי פרויקטים אלו נחוצים לעתיד החברה. וכמובן, אתגר מרכזי בפרויקטים של התחדשות עירונית ופינוי בינוי הוא הזמן שלוקח להשלמתם. ובנוסף, הבעיות הפוטנציאליות שעלולות להתעורר בפרויקטים אלו קשורות לאיכות הנתונים המופקים, שעלולה להיפגע בשל היעדר מעורבות ניהולית ברת סמכא במהלך שלבי איסוף ועיבוד הנתונים.

מה הם השלבים של התחדשות עירונית?

השלב הראשון בתהליך הוא, ביצוע הערכת צרכים כדי לקבוע את היקף הפרויקט ואילו סוגי פעילויות יש לבצע. לאחר מכן נוצרת תכנית אב הכוללת את כל הפרטים על אופן ביצוע הפרויקט. השלב הבא כולל יצירת תוכנית יישום המתארת את כל ההיבטים הדרושים לפרויקט כגון תקצוב, לוח זמנים לבנייה, יחסי ציבור ומאמצי הסברה וכו’. לבסוף, ישנה תוכנית ניטור הכוללת מדדים להצלחה.

פרויקטים של התחדשות עירונית הם שאפתניים, מורכבים ויקרים. יש הרבה אי ודאות בתהליך התכנון העירוני וחשוב להבין מה המשמעות של פרויקט התחדשות עירונית לפני שמחליטים אם הוא מתאים לאזור המגורים שלכם או לא. בסופו של דבר, התחדשות עירונית היא תהליך המסייע לערים לשנות את הנוף הפיזי, החברתי והכלכלי שלהן.

ענב נדל”ן – כל שלבי התחדשות עירונית

לרוב, אחד השלבים העיקריים של התחדשות עירונית הוא תכנון, הנעשה על ידי הממשלה וע”י חברות כמו ענב ובעליה אפי כץ או חברות נדל”ן אחרות. . השלב השני של התחדשות עירונית הוא ביצוע, הכולל בנייה והריסה. השלב השלישי של התחדשות עירונית הוא שיקום, הכולל תיקון ושיקום מבנים. השלב הרביעי של התחדשות עירונית הוא התחדשות, הכוללת יצירת מבנים ותשתיות חדשות.

פרויקטים של התחדשות עירונית הם לא רק בניית דיור או תשתיות חדשות. הם יכולים לכלול גם מדיניות המקדמת צדק חברתי ופיתוח כלכלי. פרויקטים של התחדשות עירונית יכולים להיות יקרים מאוד ולכן יש לבצע אותם רק כאשר יש צורך ברור בקהילה. כמו כן, חשוב לבחור בחברת הנדל”ן הנכונה שתלווה אתכם בתהליך.

קרדיט תמונה PIXABAY

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן