סכום קטן, חיסכון גדול: על היתרונות של חיסכון בסכומים קטנים

ברשותכם 100, 200 או 300 שקלים פנויים מדי חודש? מצוין. במקום לקנות באמצעותם 10 כוסות קפה או בגד חדש, תוכלו לשים אותם בצד וליהנות מאפקט הריבית דריבית של החיסכון. הנה כל היתרונות של חיסכון בסכומים קטנים וגם – מכשירי חיסכון המתאימים לכך

אינספור קלישאות מתייחסות לכך שגם מסע ארוך ומפרך מתחיל בצעד קטן, או בענייננו – גם חיסכון גדול יכול להתחיל בכמה שקלים בודדים. העיקרון העומד בבסיס החיסכון הוא פשוט: לשמור כסף בצד ולאפשר לו להצטבר לאורך זמן, בין אם מדובר בסכומים גדולים שאנו יכולים להרשות לעצמנו להפקיד אחת לחודש או מפעם לפעם, ובין אם בסכומים קטנים יחסית בלבד.

בחלק מאפיקי החיסכון הזמינים היום, שמשתמשים באפקט הריבית דריבית כמו קופות גמל להשקעה למשל, לחיסכון לטווח ארוך מעין כוח כפול, שכן כל הרווחים הנצברים בקופה מושקעים בה מחדש, צוברים רווחים אף הם, ובכך מאפשרים לו לגדול עוד יותר. גם חיסכון קטן בוודאי עדיף על היעדר אחד ואלו מכם המתחילים לחסוך כבר היום או אתמול – או לפחות שוקלים לעשות זאת, פועלים מתוך חשיבה על העתיד.

אז אם שאלתם את עצמכם לא פעם מהם היתרונות של חיסכון בסכומים קטנים וכיצד הוא צפוי להגיע לכזה משמעותי, המדריך הבא הוא בשבילכם.

היתרונות של חיסכון חודשי בסכומים קטנים

  • צמיחה באמצעות תשואה: כדי להבין כיצד גם חיסכון בסכום נמוך יחסית של מאות שקלים בחודש יכול לשרת אותנו בעתיד – נוכל לקחת לדוגמה את דניאל, צעיר החוסך מדי חודש 300 שקלים ממשכורתו. בהנחה ודניאל מפקיד את הכסף בקופת גמל להשקעה, שבה כספי החיסכון מושקעים בשוק ההון, ושהתשואה השנתית תעמוד על 4% – תוך עשר שנים צפוי החיסכון הקטן שלו להצטבר ל-42 אלף שקל. סכום מכובד למדי שיכול לסייע לו למשל, לרכוש רכב יד 2, לממן טיפול שיניים יקר ועוד.
  • טיפה ועוד טיפה: מבחינה תזרימית, קל ונוח יותר להעביר מדי חודש סכום נמוך יחסית לחיסכון, מאשר להעביר סכום גדול בבת אחת, למשל פעם בשנה.
  • בניית משמעת פיננסית: הקפדה על ניהול חיסכון קבוע, גם בסכומים קטנים יחסית, תורמת ליצירת משמעת פיננסית כמו גם הטמעת חשיבות החיסכון, תכונה שתסייע לנו רבות בהמשך החיים.

אילו מכשירי השקעה מתאימים לחיסכון חודשי בסכומים קטנים?

כיום ישנם לא מעט אפיקי השקעה המתאימים לחיסכון מסוג זה כמו קרן השתלמות, קרן נאמנות ופוליסת חיסכון – אך מה מייחד את זה של קופת גמל להשקעה בפרט? הנה כמה מיתרונותיה הבולטים.

  • זהומכשיר השקעה חדש יחסית המאפשר ניהול השקעות איכותי, גם עבור סכומי כסף נמוכים
  • בניגוד לקופת הגמל המוכרת לנו, קופת גמל להשקעה היא גמישה יותר ומאפשרת למשוך את הכסף בכל עת (מעל לגיל 60, הרווחים מהמשיכה מקופה לקצבה פטורים ממס).
  • ניתן להפקיד בה עד כ-72,616 ש”ח בשנה לכל חוסך בהפקדות קבועות, חד פעמיות או גם וגם
  • החוסכים בה יכולים לבחור בין מגוון מסלולי השקעה ברמות סיכון שונות. כך למשל, באפשרותם להגדיל את חשיפתם למניות כאשר באופן היסטורי ולטווח הארוך, נמצאים שוקי המניות במגמת עלייה גם אם קיימות נפילות בדרך.
  • ניתן אף לעבור בין מסלולי השקעה בעת הצורך כדי להתאים את רמת הסיכון לצורכי החוסכים כמו גם לטווח החיסכון. במצב שכזה אין צורך לשלם מס רווח הון, גם אם בוחרים לעבור בין חברות מנהלות, אלא רק בעת המשיכה.
  • קופת גמל להשקעה מאפשרת לקחת הלוואה בתנאים טובים, על חשבון הכסף שהצטבר בחיסכון
  • למקרה של פטירה חלילה, יכולים החוסך או החוסכת לקבוע מוטבים שיקבלו את הכסף שהצטבר בקופה.
  • זהו מוצר חיסכון השומר על שקיפות מלאה אל מול החוסכים ומאפשר להם לעקוב אחר הכספים שצברו בה באתר של החברה המנהלת, כמו גם לקבל דוחות באופן שוטף.
  • חוסכים המעוניינים בכך, יוכלו להשוות בין התשואות של החברות השונות באתר גמל.נט – כאשר כאמור, מעבר בין חברות שונות, לא נחשב לאירוע מס.

בשורה התחתונה, כל חיסכון עדיף על היעדר כזה – גם אם מדובר בסכומים קטנים יחסית. הקפדה על שמירת כסף בצד תסייע לכם לבנות משמעת פיננסית ולהגדיל את החיסכון מחודש לחודש, משנה לשנה – ומעשור לעשור.

*אין לראות באמור לעיל תחליף לייעוץ ו/או שיווק פנסיוני אישי ו/או ייעוץ מס המותאם לצרכי הלקוח

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן