איך להתכונן לניתוח מתיחת בטן?

ישראלים רבים אינם מרוצים ממראה הבטן שלהם, גם כאשר משקל גופם תקין והם מקפידים על תזונה נכונה וכפיפות בטן. המראה של בטן נפולה ומלאה בשיפולים ועור מדולדל אינו מחמיא, לכן רבים באוכלוסייה מנסים דיאטות שונות, נמנעים מסוכר ופחמימות, מקפידים על פעילות גופנית ותרגילים לחיטוב הבטן, אך לרוב כל הניסיונות שלהם אינם מצליחים והם עדיין לא מרוצים מהמראה של הבטן.

לכן, כדאי לדעת כי הרפואה הפלסטית מציעה פתרון יעיל לבטן חטובה ואסתטית עם עור הדוק ומתוח, וניתן לעבור ניתוח מתיחת בטן.

איך מתכוננים לקראת הניתוח ומהם השלבים לפני ההליך הכירורגי?

שלב 1 – פגישת ייעוץ עם רופא מומחה

השלב הראשון בתהליך ההכנות לקראת ניתוח מתיחת בטן הוא פגישת ייעוץ עם רופא פלסטי מומחה. הרופא בודק את המועמד או המועמדת לניתוח באופן יסודי ומקיף, עליו ללמוד את פרטי ההיסטוריה הרפואית של הפציינט, לבדוק האם המועמד לניתוח נוטל תרופות, לאפיין את הרגלי האכילה, התזונה והפעילות הגופנית שלו, לבדוק ניתוחים שהמטופל עבר ולבדוק האם המטופלת מתכננת להביא ילדים נוספים לעולם.

שיחת הייעוץ הראשונית היא שלב הכרחי בהכנות לקראת הניתוח, במהלך הפגישה הרופא מעניק הסברים מפורטים על ההליך הכירורגי, תקופת החלמה, שיטות ניתוח אפשריות, הכנות נדרשות, סיבוכים אפשריים ועוד. אחת ממטרות פגישת ההכנה לקראת הניתוח היא לתאם ציפיות עם המועמד לטיפול.

יש סוגים שונים של מתיחת בטן, תפקידו של הרופא להמליץ על הטיפול המתאים ביותר לפציינט, ובנוסף הרופא חייב לוודא כי המטופל מתאים לניתוח.

שלב 2 – תכנון והיערכות לקראת הניתוח

בדרך כלל השלב השני בהכנות לקראת ניתוח מתיחת בטן מבוצע במסגרת פגישת הייעוץ עם הרופא. בשלב זה הרופא מבצע בדיקה כללית כדי לבדוק האם הפציינט מתאים לשיטת הניתוח לפרוצדורה שבה הוא מעוניין. שלב ההיערכות נועד לתאם ציפיות בין הרופא למטופל, להכין את הפציינט לקראת ההליך הכירורגי וההחלמה הנדרשת לאחר הניתוח, להסביר על סיבוכים אפשריים ועוד. בשלב זה, הרופא המנוסה ימליץ למטופל על תרגילי נשימה שונים לשיפור המצב הנשימתי ולהפחתת סיכונים וסיבוכים ריאתיים לאחר ההליך הכירורגי.

בשלב זה הפציינט מקבל הסברים מפורטים המכינים אותו לקראת הניתוח העתידי, כאמור חלק מהרופאים מתחילים את תכנון הניתוח כבר בפגישה הייעוץ, וכך ניתן לחסוך זמן ולקצר את זמן ההמתנה עד הניתוח.

שלב 3 – בדיקות רפואיות

לפני כל ניתוח מתיחת בטן עם רופא מומחה הפציינט חייב לעבור בדיקות שונות, בהתאם לדרישת הרופא המנתח. לפני הניתוח המטופל חייב לעבור בדיקות דם, אק”ג ולעיתים גם צילום חזה ובדיקת תפקודי ריאות. כמו כן, יש להפסיק לעשן לפני הניתוח, חשוב להקפיד על הפסקת עישון לתקופה של חודשיים שלושה לפחות לפני הניתוח. בנוסף, יש להפסיק נטילת תרופות לדילול דם ותרופות שונות אנטי דלקתיות.

שלב 4 – חגורת בטן

לאחר הניתוח יש להשתמש בחגורת בטן שתפקידה למנוע נפיחות באזור המנותח ולספק תמיכה חשובה לבטן בתקופת ההחלמה. בניתוח מתקינים צינורית לניקוז דם ונוזלים עודפים, וחשוב להקפיד על הנחיות הרופא כדי לשמור על תוצאות הניתוח ולהימנע מסיבוכים.

שלב 5 – יום הניתוח

ביום הניתוח מקבלים הסברים אחרונים מהרופא המומחה, כולל הסברים מהרופא המרדים. הרופא המנתח מסמן את המיקום המדויק של החתכים כאשר המטופל עומד, ורופא מומחה מבצע את החתכים במיקומים נסתרים בקו הביקיני. הניתוח מבוצע בהרדמה כללית ונמשך בדרך כלל כשעתיים, לרוב משלבים גם שאיבת בטן במהלך הניתוח, והרופא יכול להדק ולחזק את שרירי הבטן – פעולה חשובה בעיקר כאשר מנתחים נשים לאחר לידות.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן