הלוואות בערבות מדינה להרחבת עסק יבוא מטהרי מים

woman-s-hand-is-holding-many-coins_1150-17714-abf82c03
זהו סיפור לדוגמא של בעל עסק מטהרי מים קרים וחמים, שהחליט להרחיב את העסק עם הלוואות בערבות מדינה לעסק. בכתבה הבאה תוכלו ללמוד מניסיונו.

אחד מהרגלי הצריכה המשמעותיים שקמו בישראל במהלך השנים האחרונות הוא תרבות המים. אם בעבר אנשים שתו מי ברז, ולעיתים עם תוספת של הגזה עם מיכלי סיפולוקס ישנים, או התוספת של ממתקים כאלו ואחרים, הרגלי הצריכה של אנשים שחיים בישראל התשנו, ויש היום יבואנים רבים של סוגים שונים של מים, של סודה, יצרנים של סודה, יצרנים ישראלים שמייצרים מים, ותחום חדש של מטהרי מים חדשניים בתצורות יפות שמביאות סטייל חדש למטבח בעיצובים מפוארים, מתקני מים ייעודיים. והכל עם הגזה מובנית בתוך המכשיר.

היזם שעבד כשכיר בחברה שעסקה בתחום התקנות מטהרי מים קרים וחמים ללקוחות פרטיים, וללקוחות עסקים, ביצע במשך שנים רבות בנייה והקמה של מערכות פילטרים ומרככי מים, מערכות סודה וגם מערכות מיני בר מפואר נסתר,  היזם הוא איש התקנות ברמה גבוהה מאוד, ליזם יש יכולת לפתור בעיות בשטח, וכך היזם יודע לתת שירות מצוין ללקוחות, אם יש במערכת תקלה בשטח, היזם מבין את הבעיה שיש ללקוח ומיד מטפל, יודע להחליף את החלק הנכון, בתחום הזה אמינות היא דבר חשוב מאוד, וטעות מול הלקוח גורמת ללקוח לחשוב שהמתקין עשה פעולה בכוונה, צריך לדעת לרענן את המים, צריך לדעת את המכשיר בצורה נכונה שיעבוד נכון, זה לא להניח את המכשיר על השולחן וללכת, השירות של היזם הוא ברמה גבוהה מאוד, יחסי אנוש הם ברמה גבוהה מאוד, אם יש ללקוח תקלה היזם נוסע מספר שעות ופותר לו את הבעיה. כתוצאה מעבודתו החברה בה עבד קיבלה הרבה מאוד לקוחות, והרבה לקוחות אמרו ליזם שהם רוצים לעבוד אתו כי הם יודעים שהם יכולים לסמוך עליו . והיזם החליט שהוא פותח עסק חדש לאור קשריו עם המון לקוחות והיזם החליט שהוא פותח עוסק פטור בכדי שיוכל לצמוח ולגדול בצורה נכונה.

 

רעיון עסקי:

העסק   יבוא ושיווק מטהרי מים, היזם מבצע התקנות של מטהרי מים קרים וחמים ללקוחות פרטיים, ולמתקינים עצמאיים, בנייה והקמה של מערכות פילטרים ומרככי מים, מערכות סודה, מיני בר מפואר נסתר. היזם התחיל את הפעילות שלו מפה לאוזן, בתוספת פרסום בפייסבוק, ליזם   יש ביקוש גדל והולך וגדל.

היזם פועל עד היום כעוסק פטור, הוא כרגע בתהליכי רישום לפתיחת עוסק מורשה והמחזור החודשי שלו כבר עומד על מעל 35 אלף ₪ בחודש, והיזם הבין שהפתרון היחידי שלו להרחבת העסק הוא קבלת הלוואות בערבות מדינה, יש לשים לב שהיזם מקבל את הלקוחות שלו מכל הארץ, כך שאין לעסק של היזם מיקום הלקוחות פשוט שומעים עליו ומתקשרים.

 

היתרון היחסי:

ליזם אין מתחרים רציניים במערכות אוסמוזה הפוכה, ממערכות תת כיורית (מתחת לכיור), בתחום מרככי מים יש שניים שלושה מתחרים, ופה יש ליזם    יתרון גדול, כאש ללקוח אין מקום למיני בר על השיש אז המערכת התת כיורית נותנת לו פתרון מצוין שלאחרים קשה לתת או אין להם בכלל פתרון, אצל היזם הלקוח מקבל פתרון מקצועי לכל נושא.

היזם עובר מעבודה ברחוב לעבודה בחנות  מסודרת שבה הוא יכול להציג את המטהרי מים    שלו ולתת ללקוח פתרון כולל של שירות והתקנות ברמה שאחרים לא יכולים לעמוד בה, הרווחיות הגבוהה ועלויות התפעול הנמכות מאפשרות ליזם להפעיל את העסק במינימום עלויות ולתת ללקוח מוצר מהודר, במחירים נוחים ותחרותיים מאלה של המתחרים.

 

עסקים מתחרים לעסק:

בתחום המיני בר יש חברות גדולות, היתרון של היזם הוא שהוא נותן שירות מצוין וזול יחסית לכל החברות הגדולות שמתנהגות בצורה דורסנית כלפי הלקוח, שאינו מקבל תמורה לכספו, ליבואן שלנו יש מענה מצוין ללקוח, והלקוחות שומרים ליזם אמונים והפעילות שלו מתרחבת והלוואות בערבות מדינה יעזרו לו מאוד לפתח את העסק בעלויות מימון נמוכות, גרייס חצי שנה וריבית נמוכה שתעזור לו להתפתח כפי שהוא מעוניין

 

מטרת ההלוואה ומקורות המימון:

לאחר בדיקת בדיקות זכאות הלוואות בערבות מדינה שבה הוחלט שהיזם עומד בכל הקריטריונים, הוחלט להגיש בקשת הלוואה, כאשר מטרת ההלוואה היא שהיזם מעוניין לבצע יבוא של מטהרי מים, ובנוסף לפתוח חנות להצגת המטהרי מים באולם תצוגה בעיר מגוריו, המיוחד במטהרי מים הוא שהלקוח יקבל את המוצר של היזם באיכות גבוהה, מטהרי מים עם כפתור מיוחד לשבת, ויש גם מוצר עם כפתורי מגע  שהנראות שלו מעולה והוא יותר נוח לתפעול.

תמחיר למיני בר :

מחיר קנייה  יבוא מטהרי מים : 300 ₪ + מע”מ

מחיר מכירה ללקוח: 1500 ₪ + מע”מ

מחיר מכירה למתקין: 600 ₪ + מע”מ

רווח גולמי על לקוח פרטי: 1200 ₪

רווח גולמי על מתקין עצמאי : 300 ₪

אחוז רווח גולמי – 58 אחוז

תמחיר למרכך מים :

מחיר קנייה יבוא מטהרי מים: 1000 ₪ + מע”מ

מחיר מכירה למתקין עצמאי: 2000 ₪ + מע”מ

מחיר מכירה ללקוח: 5500 ₪ + מע”מ

רווח גולמי: 4500 ₪

אחוז רווח גולמי – 58 אחוז

תמחיר אוסמוזה הפוכה:

מחיר קנייה יבוא מטהרי מים: 280 ₪ + מע”מ

מחיר מכירה ללקוח פרטי: 1500 ₪ + מע”מ

מחיר מכירה למתקין : 560 ₪ + מע”מ

רווח גולמי ללקוח פרטי: 1220 ₪

אחוז רווח גולמי ללקוח פרטיים ומתקינים עצמאיים– 58 אחוז

 

ההכנסות בשנה הקרובה כתוצאה מקבלת ההלוואה: 72 אלף ₪ + מע”מ

היזם מעוניין לעבור  מעבודה ברחוב לעבודה בחנות  מסודרת שבה הוא יכול להציג את מטהרי המים שלו ולתת ללקוח פתרון כולל של שירות והתקנות ברמה שאחרים לא יכולים לעמוד בה, הרווחיות הגבוהה ועלויות התפעול הנמכות מאפשרות ליזם    ולהפעיל את העסק במינימום עלויות ולתת ללקוח מוצר מהודר, במחירים נוחים ותחרותיים מאלה של המתחרים, וזאת בזכות יבוא מטהרי מים

היזם ימכור את מטהרי המים  שלו למתקינים וגם ללקוחות פרטיים, מכירות מינימליות של מטהרי מים    ביבוא :

מיני בר בחודש – 22 בחודש * 1,150 (מחיר ממוצע למתקין וללקוח פרטי) – 25,350 ₪ בחודש

מרכך מים בחודש – 11 בחודש * 3,100 (מחיר ממוצע למתקין וללקוח פרטי) – 34,550 ₪ בחודש

אוסמוזה הפוכה בחודש – 22 בחודש * 1,150 (מחיר ממוצע למתקין וללקוח פרטי) – 25,350 ₪ בחודש

למרות שיצא לנו בחישוב 84 אלף ₪, לקחנו מקדם בטחון ולכן הורדנו את התחזית ל72 אלף ₪ מכירות מינימליות בחודש לאחר קבלת הלוואות בערבות מדינה

תנאי תשלום לקוחות:

חצי מהלקוחות משלמים בפריסה חודשית של 50 ₪ בחודש

יש לקוחות שמשלמים את הקנייה על המכשיר בארבעה צ’קים

הוצאות מכירה ושיווק: 1500

עובדים לאחר קבלת ההלוואה: עובד התקנות 6500

הוצאות הנהלה וכלליות בכל חודש:

שכר דירה וארנונה 4,600

טלפון וסלולר 100 ₪

הנהלת חשבונות 230 ₪ בחודש

ביטוח  300 ₪ בחודש

חשמל ומים 200 ₪ בחודש

רכב, ליסינג, דלק וטיפולים 2,000 שקלים בחודש

סה”כ הוצאות הנהלה וכלליות לאחר קבלת הלוואת לעסק  בחודש הם : 15,450

 

דוח רווח והפסד צפוי בשנה הראשונה לאחר קבלת הלוואות בערבות מדינה:

מכירות בש”ח באלפי שקלים 768,000 שקלים

הוצאות עלות המכירות 323,000 שקלים

רווח גולמי 445,000 שקלים

הוצאות הנהלה וכלליות ופרסום 154,000 שקלים

רווח תפעולי 291,000 שקלים

הוצאות מימון לאחר קבלת הלוואות בערבות מדינה 11,000 שקלים

רווח לפני מס הכנסה 285,000  שקלים

אחוז רווח גולמי 58  אחוז

אחוז רווח תפעולי  38  אחוז

אחוז רווח נקי 29  אחוז

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן