קרדיט תמונה: https://depositphotos.com/

טיפול בשפכים תעשייתיים – איך לעשות את זה נכון?

אחד האתגרים שעומדים בפני בעלי מפעלי ייצור הוא התמודדות עם שפכים תעשייתיים. בארץ ובעולם קיימות תקנות המגדירות בצורה ברורה כיצד יש לטפל בשפכים, זאת על מנת להגן על הסביבה, החיות ובני האדם. אז מה הם שפכים תעשייתיים, וכיצד יש לטפל בהם? 

קרדיט תמונה: https://depositphotos.com/
קרדיט תמונה: https://depositphotos.com/

מה הם שפכים תעשייתיים?

שפכים תעשייתיים הם תוצר הלוואי של תהליך הייצור. לא פעם החומרים שנוצרים בתהליך הם חומרים מסוכנים ורעילים, שדורשים טיפול מיוחד. לפני שיהיה ניתן לנקז את השפכים החוצה, עליהם לעבור את הטיפול הנדרש. לאחר שיעברו טיפול בהתאם להנחיות, ניתן יהיה לנקז את השפכים החוצה מהמפעל באופן בטיחותי. בטרם הניקוז, יש לאחסן את החומרים בצורה בטיחותית, שתתאים לגודל, מבלי להסתכן בתגובה כימית. טיפול בשפכים תעשייתיים עושים רק באמצעות חברה המתמחה בזה.

מה יקרה אם לא נטפל בשפכים התעשייתיים?

חשוב להבין שההשלכות של הזרמת שפכים בצורה לא מבוקרת יכול לגרום להרס של צמחייה, מקורות מים, מי תהום, חיות ששותות ממקורות המים המזוהמים, זיהום של מי הים, הרעלה משאיפה של גזים רעילים, והרשימה עוד ארוכה. מעבר לנזק הסביבתי הכבד, הזרמת שפכים לא חוקית כרוכה בקנסות כבדים בעקבות האכיפה מוגברת.

 אילו סוגי שפכים קיימים? 

קיימות מספר דרכים לחלק את סוגי השפכים לסוגים, זאת על מנת להצביע על דרך הטיפול המתאימה ביותר  – 

  • חומרים דליקים – חומרים בעלי סכנת בערה כמו דלק, אלכוהול, בנזין, גופרית, זרחן. בין היתר קיימים גזים דליקים שעלולים להתלקח כמו חנקן או כלור.
  • חומרים רדיואקטיביים – חומרים שפולטים קרינה רדיואקטיבית.
  • חומרים קורוזוביים – שומן, חומצה שמאכלים חומרים אחרים.
  • חומרי נפץ – חומרים בעלי סכנת פיצוץ.
  • חומרים רעילים כדוגמת ציאניד. 

טיפול בשפכים תעשייתיים

אופן הטיפול בשפכים יקבע על פי סוג החומר והדרישות המיוחדות. ברוב המקרים, יש לאחסן תחילה את החומר במיכלים ייעודיים, שמתאימים לתנאים הכימיים של השפכים. יש להקפיד שהחומר ממנו עשוי המיכל אינו יגרום לתגובה כימית עם השפכים. 

המודעות גוברת – והתקנות מחמירות

עם השנים המודעות לאיכות הסביבה הולכת וגוברת, כאשר ארגונים רבים פועלים למען איכות הסביבה. עם הזמן התקנות של המשרד להגנת הסביבה מחמירות המודעות גוברת, הקנסות מתגברים, ופתרונות יעילים מתחילים לצוץ.

איך עושים את זה נכון?

קיימות תקנות מחמירות בכל הנוגע לטיפול בשפכים. כדי לטפל בשפכים כחוק, כדאי להיעזר בחברה שעוסקת בטיפול בשפכים תעשייתיים. חברה מקצועית תוכל להבטיח לכם שתעמדו בתקנות, ותטפלו בשפכים בצורה היעילה, הבטוחה, והמשתלמת ביותר. בסופו של דבר, לו רק יכולנו להעלים את השפכים בלחיצת כפתור, היינו עושים זאת. לא פעם, חברה שעוסקת בטיפול בשפכים “סוגרת את הפינה”, ומבטיחה שהדברים יתבצעו בצורה הנכונה. 

פתרונות לטיפול בשפכים תעשייתיים

קיימות חברות רבות המייצרות מיכלים וצינורות עבור מתקנים לטיפול בשפכים תעשייתיים. החברות החיצוניות ישתפו פעולה עם מפעל הייצור, ויתנו מענה יעיל ומהיר. במהלך תהליך הטיפול בשפכים ניתן להשתמש במאצרות, שהן בריכות זמניות לאחסון של החומרים הכימיים. במידה ויש תקלה במיכל הקבוע או סדק במיכל הקבוע, מעבירים את החומרים למאצרה האטומה, ובכך ניתן למנוע דליפות וזיהום של האדמה או מי התהום. 

זכרו, טיפול נכון בשפכים תעשייתיים ישמור על הסביבה, וימנע את ההסתבכות עם רשויות החוק.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן