הכנה לפסיכומטרי – איך התקדמות הטכנולוגיה משפיעה עליך?

כאשר חיילים משוחררים (או בסדיר/קבע) רוצים להירשם לקורס פסיכומטרי, השאלה הראשונה שעולה בשיחה עם מכוני המיונים השונים  – עוד לפני השאלה “כמה עולה” – היא השאלה “מתי הקורס שלכם מתחיל?” הסיבה לכך מובנת מאליה: קודם כל צריך לבדוק האם תאריכי הקורס מתאימים, האם ימי הלימוד מתאימים, האם שעות הלימוד מתאימות וכדומה – ואם כל אלה מתאימים, אפשר לגשת לסוגיית המחיר, שיטת הלימוד וכדומה.

freepik

ניב רווח – פתאום יש קורס שמתאים לכולם!

התפתחות הטכנולוגיה מביאה עימה בשורות טובות כמעט בכל תחום, וכך גם בתחום הפסיכומטרי. אם בעבר הייתה חובה להגיע לכיתה כדי ללמוד עם עוד 40 תלמידים, היום יותר ויותר תלמידי פסיכומטרי בוחרים בדרך הלימוד העצמאית שבה הם לומדים בעזרת ערכת ספרי פסיכומטרי שקנו מהמכון בו בחרו, בעזרת תוכנות ולומדות שונות שהמכון מציע כחלק מהחבילה, ובעזרת תוכניות לימודים שהכינו עבורם – וכל זאת כאמור בלי לשבת בכיתה לפי לוחות זמנים שהותאמו בכלל עבור תלמידים אחרים.

פלקסומטרי? פסיכומטרי גמיש – מהפכה אמיתית בעולם הפסיכומטרי!

מהיום – לוחות הזמנים שמתאימים לאחרים – פשוט לא רלוונטיים אליכם! מהפכת ה”פלקסומטרי” – פסיכומטרי בלי קורס, עם תכנית גמישה לפי הצרכים המדויקים שלך, מאפשרת לכל תלמיד להחליט מתי להתחיל ללמוד, באילו ימים ללמוד, מתי לקבוע תקופות חופש עקב היעדר זמינות ללמידה וכדומה, והמערכת של ניב רווח פשוט מארגנת לכל תלמיד באופן אישי את תכנית הלימודים האישית שלו לפסיכומטרי! למה צריך את כל זה? כי כדי להגיע לשיא, חובה לתכנן את הלמידה שלכם מראש ובצורה מפורטת כמה שיותר. למה הכוונה? כדאי לבנות מראש “תוכנית עבודה” לכל תקופת הלמידה, על מנת שתדעו מה בדיוק היקף החומר שתצטרכו ללמוד ולתרגל כל יום. במקום שהתלמיד ייאלץ למפות עצמאית את כל חומרי הלימוד והתרגול של הקורס ולעשות רשימה מסודרת וכרונולוגית של כל הנושאים שצריך ללמוד בכל יום כדי להגיע מוכנים לבחינה, ה”פלקסומטרי” עושה את זה עבור התלמיד. כך, כבר בעת בניית התכנית, אפשר לקחת בחשבון ימי מנוחה, אירועים מיוחדים, אילוצים שונים וכולי.

התלמידים שלומדים בקורס הפסיכומטרי של ניב רווח, קורס בעל ותק של יותר מעשור בתחום הלמידה העצמית למבחנים, מקבלים במחיר הקורס את המערכת הייחודית – ה”פלקסומטרי”, המערכת האוטומטית לבניית תוכנית לימודים, שבונה לכל תלמיד תוכנית מותאמת אישית אשר מסייעת לו לדעת מה וכמה הוא צריך ללמוד בכל יום. מערכת זו עושה את כל התכנון בשבילם כך שהם יכולים להתפנות ללמידה עצמה.

תקופת הלימוד לבחינה הפסיכומטרית היא תקופה אינטנסיבית שכוללת הרבה בלבול וחוסר ודאות. על מנת להפוך אותה לפשוטה קצת יותר, רבים מאיתנו בוחרים להיעזר בקורסי פסיכומטרי, שמציעים לנו חומרי לימוד מושקעים ואיכותיים, ומדריכים מנוסים שיעזרו לנו לעשות סדר בדברים ולהתמודד עם נושאי הלימוד הרבים שצריך להספיק להקיף לפני הבחינה. לרוב קורסי פסיכומטרי אינם דבר זול, לכן חשוב מאוד שנשתדל להפיק מהם ומתהליך הלמידה שלנו את המיטב. ריכזנו עבורכם טיפים מצוינים למיצוי התקופה המאתגרת והמיוחדת הזאת, ולהפקת מקסימום תועלת מקורס הפסיכומטרי שלכם.

יש כבוד לטכנולוגיה, אבל בכל זאת… הכי חשוב שתפנו זמן רב ללימוד עצמי

גם אם אתם צופים בכל שיעורי הוידאו של ניב רווח, או מגיעים לכל השיעורים של קורס הפסיכומטרי שלכם (או נוכחים בכל מפגשי הזום בימי הקורונה) אין ברירה, מבחן הפסיכומטרי דורש ידע בנושאים רבים ומגוונים ושליטה טובה בעברית ובאנגלית. על כן הוא מצריך למידה עצמית אינטנסיבית על בסיס יומיומי. בשיעורים אתם מקבלים אמנם את כל הידע התיאורטי שאתם צריכים כמו שיטות פתרון, אקסיומות גיאומטריות וחזקות שימושיות אבל על מנת להטמיע את החומר הנלמד כמו שצריך חייבים ליישם אותו בעזרת תרגול, תרגול ועוד קצת תרגול. אם כן, אפשר לומר שרוב הלמידה האפקטיבית ביותר נעשית בכלל בבית, כשאתם יושבים לבד עם ספרי הלימוד. איך אפשר לנצל את זמן הלימוד העצמי בצורה חכמה ויעילה?

קודם כל הימנעו עד כמה שניתן מהסחות דעת, או במילים אחרות – כבו את הטלפון הנייד והרחיקו אותו מכם. בשביל אפקט הימנעות כפול תוכלו אפילו להפקיד אותו בידי מישהו שאתם סומכים עליו ולהשביע אותו לא לתת לכם את הנייד עד שתסיימו ללמוד. כמו כן, השתדלו לאכול טוב לפני שאתם מתחילים וסיימו את כל מטלות הבית. הדחיינות הטבעית שיש לחלקנו תהפוך אפילו שטיפת כלים לחוויה מהנה. את הרשתות החברתיות, הנשנושים ושטיפת הכלים השאירו להפסקות.

אם כבר הזכרנו הפסקות, כדאי מאוד להקצות זמן קבוע למנוחה, שכן יכולת הריכוז שלנו אינה אינסופית. כדי למקסם את הריכוז מומלץ לקחת הפסקות קבועות ולהתרכז בינתיים בדברים אחרים. זה הזמן שלכם לנשנש, לראות מה חדש ברשתות החברתיות ולשטוף את הכלים שקרצו לכם קודם מהכיור. יש אנשים שצריכים הפסקת ריענון של 20 דקות כל שעה, ויש כאלה שמצליחים לשמור על ריכוז במשך שלוש שעות ולוקחים הפסקות ארוכות יותר. בסופו של דבר תוכלו להבין את החלוקה הנוחה ביותר עבורכם בעזרת ניסוי וטעייה. בנוסף, קבעו מראש באיזו שעה נגמרת ההפסקה והשתדלו לא להתפתות להאריך אותה. לשם כך תצטרכו לגייס את מרב המשמעת העצמית שלכם.

טיפ חשוב נוסף – נסו לשלב את הלימודים בחיי היומיום שלכם. החיים מלאים רגעים “מתים” שאפשר לנצל לטובת לימודים וחזרה זריזה על החומר. למשל תוכלו לשנן מילים בעברית ובאנגלית בזמן נסיעה בתחבורה ציבורית או לקרוא ספר בזמן שאתם ממתינים בתור לרופא. כך תוכלו להעשיר את אוצר המילים ולחזק את מיומנויות הבנת הנקרא שלכם גם בזמן שלא הקצבתם מראש ללימודים.

אין הביישן למד – שאלו כמה שיותר שאלות

דרך נוספת להפיק את המרב מקורס הפסיכומטרי שלכם הוא לנצל את כל מקורות המידע שעומדים לרשותכם עד תום. או במילים אחרות – אל תתביישו לשאול שאלות. תלמידי ה”פלקסומטרי” בגרסאות ה”פרימיום” יכולים לפנות אל מדריכי הפסיכומטרי של ניב רווח בהודעות וואטסאפ ולקבל תשובות לכל שאלה ושאלה ללא הגבלה. תלמידי גרסת ה”קלאסיק” יכולים לשאול בקבוצת פייסבוק סגורה וייעודית  שנפתחת עבורם. אם אינכם תלמידים של ניב רווח, בין אם אתם נעזרים במורים פרטיים ובין אם במדריכי פסיכומטרי דאגו לשאול אותם את כל השאלות ולהתייעץ איתם לגבי לבטים שעולים בכם בזמן הלמידה. כלומר, תרגישו בנוח לשאול אותם שאלות על החומר הנלמד וגם להתייעץ איתם בנוגע לאופן הלמידה שיכול להתאים לכם, על התמודדות עם חרדת בחינות, תכנון לוח זמנים וכדומה. תזכרו שהם בעלי ידע וניסיון רב בתחום, ושהם כאן בשביל לייעץ ולעזור לכם.

כמו כן, אל תשכחו את שאר החברים שלומדים איתכם בקורס. הנקודות החלשות שלכם יכולות להיות נקודות חוזקה של מישהו אחר. לכן אל תתביישו להתייעץ עם החברים ואפילו לקבוע מפגשי למידה משותפים. זה בהחלט עשוי לעזור לכם. בהצלחה!

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן