רכיבים אופייניים של פוליסת ביטוח רכב

אם אתם קונים מכונית חדשה או רוכשים ביטוח רכב, הבנת סוגי הכיסויים הנפוצים בפוליסה תסייע לכם לבחור פוליסה מתאימה. הסוגים השונים של הכיסויים לביטוח רכב זמינים על מנת לסייע בהגנה עליכם, על הנוסעים ברכב ועל רכבם של אחרים אם אתם מעורבים בתאונת דרכים.

עם הבנת מרכיבי פוליסת ביטוח רכב שמתאימים למצבכם והבנת האופן שבו כל אחד מהרכיבים תורם להשגת כיסוי שלם ומקיף, תוכלו לבחור את הפוליסה המתאימה לכם.

ביטוח חובה

ביטוח חובה לרכב הוא ביטוח שנהגים ובעלי רכבים נדרשים לרכוש מתוקף החוק. הכיסוי כולל שני מרכיבים:

  • אחריות לפציעות גוף שמסייעת בתשלום עלויות שקשורות לפציעות של אנשים אחרים, אם אתם גורמים לתאונה.
  • חבות נזק לרכוש מסייעת בתשלום הנזק שנגרם לרכוש של אדם אחר במהלך הנהיגה.

ביטוח חובה הוא הביטוח היקר ביותר בין סוגי ביטוחי הרכב, ובצדק. מגבלות הכיסוי הנפוצות ביותר עשויות לגרום למצב בו חברת הביטוח תידרש לשלם סכומים של עשרות אלפי שקלים בגין כל נזק שאתם גורמים.

ביטוח מקיף

ביטוח מקיף מסייע בכיסוי הנזק לרכב שלכם מפני תרחישים כמו:

  • גניבה
  • שריפה
  • נזקי מזג אוויר
  • או ונדליזם.

אם המכונית שלכם נפגעה כתוצאה מסכנה שמכוסה במסגרת פוליסת ביטוח רכב, כיסוי מקיף מסייע בתשלום לתיקון הרכב שלכם או להחלפתו, עד שווי הרכב. לכיסוי זה יש סעיף השתתפות עצמית, וזה הסכום שתשתלמו בעצמכם לפני שחברת הביטוח תשיב לכם את התשלום. ביטוח מקיף הוא כיסוי אופציונלי, אבל בחלק מהמקרים חברת הביטוח עשויה לדרוש את רכישת הפוליסה הזאת.

הגנת פגיעה אישית

הגנה מפני נזקי גוף זמינה במסגרת ביטוח רכב, ובדומה לכיסוי תשלומים רפואיים, רכיב זה בפוליסה מסייע בתשלום ההוצאות הרפואיות שלכם לאחר תאונה.

הגנה זו מסייעת גם בכיסוי הוצאות אחרות שנגרמו כתוצאה מהפציעות שלכם, למשל הוצאות טיפול בילדים או אובדן הכנסה.

גורמים רבים משפיעים על שיעור ביטוח רכב

חברות ביטוח משתמשות בקריטריונים רבים ושונים בעת הערכת בקשת ביטוח רכב במהלך תהליך שנקרא חיתום. לכל חברת ביטוח יש הנחיות לגבי קבוצות של נהגים שהן מעוניינות לבטח, וגובה הסכום שייגבה מאותן קבוצות שמוגדרות כסיכון גדול יותר. ההנחיות שונות אצל כל חברה, כלומר, נהגים יכולים למצוא ביטוחים בתנאים שונים אצל חברות שונות.

במהלך הליך החיתום, מבקשי ביטוח רכב ממוקמים בקבוצה על סמך כמות התביעות שחברת הביטוח מאמינה שהיא עשויה לשלם בעת הצורך. חברת הביטוח תבדוק את רישומי הרכב כדי להבין את כמות התאונות שהנהג היה מעור בהן, ומשתמשות גם בדוח היסטוריית ביטוח על מנת לבדוק אם הנהג תבע חברות ביטוח אחרות וכמה כסף הוא שילם.

למרות שתאונות והפרות עשויות להשפיע רק על התעריפים שאתם מקבלים במשך שלוש שנים, חברות רבות יבחנו תקופה של חמש שנים או יותר בבואן להחליט אם הן רוצות להציע לכם ביטוח רכב.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן