מתי כדאי להפעיל את ביטוח הרכב?

כשאנו רוכשים ביטוח רכב אנו עושים זאת כדי להיות מוגנים במקרי חירום: תאונה, גניבה, נזק או פגיעה ברכב ועוד. לכן, כשמגיע מקרה חירום שכזה, רובנו ממהרים להפעיל את ביטוח הרכב כדי לקבל את הפיצוי המגיע לנו. אולם חשוב לזכור שהפעלת ביטוח רכב משמעותה תביעה, וככל שיש לנו יותר תביעות ביטוח רכב, כך הפרמיה שניאלץ לשלם עבור הפוליסה הבאה שנרכוש עשויה להיות גבוהה יותר. במקרים של ריבוי תביעות, הדבר עלול לגרום לכך שאף חברת ביטוח לא תסכים לבטח אתכם.

לכן יותר ויותר נהגים תוהים לעצמם מתי כדאי להפעיל את ביטוח הרכב ובאילו מקרים ניתן להימנע מכך? במאמר הבא נפרט את המשתנים שיש לבדוק כדי לענות על שאלה זו.

A car parked on the side of a road

Description automatically generated

קרדיט תמונה: אתר אנספלאש

  • גובה ההשתתפות העצמית

אם רכבכם נפגע, מכל סיבה שהיא, ואתם מתלבטים בשאלה האם לתבוע את חברת הביטוח, ראשית עליכם לבדוק מהי עלות התיקון ומה גובה ההשתתפות העצמית שתתבקשו לשלם במקרה של תביעה. חשוב לבדוק את פרטי הפוליסה שברשותכם. ישנן פוליסות שבהן מוגדר סכום השתתפות עצמית נמוך, ויש חברות ביטוח שמאפשרות אפילו לרכוש כיסוי מיוחד שמבטל את ההשתתפות העצמית.

אם עלות התיקון קרובה לגובה ההשתתפות העצמית, עדיף להימנע מהפעלת הביטוח ולשלם בעצמכם את מלוא עלות התיקון.

  • כמה תביעות היו לכם בעבר?

כפי שציינו, מספר התביעות שהגשתם במסגרת ביטוח הרכב שלכם הוא גורם מכריע המשפיע על מחיר ביטוח הרכב שתידרשו לשלם בעת חידוש הפוליסה. מבוטחים בעלי ריבוי תביעות בעברם יגלו כי הם כבר אינם זכאים ל”הנחת היעדר תביעות”, ומחיר הפוליסה צפוי להתייקר עבורם בעשרות אחוזים. במקרים קיצוניים הם יכולים לגלות שאין בנמצא אף חברת ביטוח שמוכנה לבטח אותם.

בהקשר זה ראוי לציין כי מבחינת חברות הביטוח “ריבוי תביעות” יכול להסתכם גם ב-2-3 תביעות. כמו כן, חברות הביטוח לא מבחינות בין תביעה בגין שריטה בטמבון לבין תביעה בגין נזקים נרחבים וכבדים יותר. תביעה היא תביעה, לא משנה מה היקפה ומה הסכום ששילמה. לכן, אם כבר הגשתם תביעה בביטוח הרכב הנוכחי שלכם, וסכום הנזק הנוכחי הוא קטן יחסית, כדאי לשקול האם משתלם לכם להפעיל שוב את הביטוח. לא אחת תגלו שמדובר בסכום נמוך בהרבה מגובה התייקרות הפרמיה הצפוי לכם, לו תגישו עוד תביעה לחברת הביטוח.

  • היקף ועלות תיקון הרכב

המשתנה השלישי והחשוב ביותר כדי לדעת האם כדאי להפעיל את ביטוח הרכב הוא היקף ועלות התיקון. זכרו שתיקון שבוצע במסגרת הפעלת ביטוח הוא יקר יותר בהשוואה לאותו תיקון שהיה מבוצע באופן עצמאי. הסיבה לכך היא בגלל שהוא חייב להתבצע במוסך מורשה, עם חלקי חילוף איכותיים ושבעלות התיקון מגולמים גם הרווחים לשמאי ולמוסך.

לכן עדיף “לשמור” את זכאותכם לתביעת ביטוח הרכב שלכם למקרים בהם מדובר בהוצאה כספים של עשרות ומאות אלפי שקלים. במקרים של נזקים בהיקף ובעלות נמוכה יותר, עדיף לשלם בעצמכם את הוצאות הטיפול ולהימנע מהפעלת ביטוח הרכב.

מאמרים נוספים בנושא ביטוח רכב תוכלו למצוא באתר Insurancer.co.il

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן