סיעור מוחות ליצירת סרטון שיווקי מנצח

סטודיו אנקה – ANKA מציג:

עסקים רבים כבר יודעים שסרטון שיווקי הוא כלי רב עוצמה בכל מה שקשור לקידום העסק. סרטונים מקבלים הרבה יותר חשיפה במדיה החברתית מאשר סוגי פוסטים אחרים, ויכולים להעביר מסרים רבים בו זמנית ולעשות זאת בדרך אפקטיבית הנחרטת בזיכרונו של הצופה.
האתגר הגדול הוא לייצר סרטון שיהפוך לוויראלי או יניע לפעולה, וכאן נכנסים לתמונה הצוות היצירתי של החברה שלכם או היועצים שמלווים אתכם בתהליך היצירה.
כדי להתניע את תהליך ההפקה, מומלץ ליזום פגישת סיעור מוחות שבמהלכה תוכלו לגבש את הקונספט של הסרט, שיהווה את הבסיס לעלילה, לדמויות, לאנימציה, למוסיקה ולמרכיבי הסרט האחרים, בהתאם לתקציב ובהתאמה לצרכי הארגון ולקהל היעד אליו הוא פונה.

מוכנים? 5 טיפים חשובים לסיעור מוחות בדרך מחזון לסרטון

בריף עושה הבדל גדול
המידע הראשוני הדרוש לתחילת הפקת הסרטון נמצא בבריף הכולל פרטים כמו קהל היעד, המסרים שתרצו להעביר, תיאור השירות או המוצר ואילוצים טכניים כמו עלות ולוחות זמנים.
בתחילת התהליך, חשוב לנסח בריף שהוא מצד אחד מקיף ומפורט ככל האפשר, ומצד שני ממקד את הנפשות הפועלות בדגשים החשובים ביותר.
במסגרת הבריף, התייחסו גם למסגרת של הסרטון – אורך משוער, הפלטפורמה בה הוא יוצג ומקורות להשראה.
הקפידו שכל משתתף בסיעור המוחות יקבל מבעוד מועד את הבריף ויגיע לדיונים כשהוא כבר יודע במה מדובר.

צוות לעניין הוא צוות מגוון
לא כל אדם בצוות החברה מתאים להשתתף בסיעור מוחות, ולכן הקפידו להזמין לפגישות היצירתיות רק את האנשים הרלבנטיים, אך שמרו על מגוון. יותר נקודות מבט = יותר רעיונות.
אנשי שיווק, מנהלי מוצר ולפעמים אף נציגים מההנהלה יוכלו לתרום לתהליך החשיבה הראשונית, במשותף עם נציגי חברת ההפקה שאמונה על הפקת הסרטון עבורכם.
חשוב שכל משתתף יקבל הזדמנות לבטא את הפרספקטיבה שלו על הרעיונות הנזרקים לאוויר. שיתוף פעולה הוא המפתח להצלחה בפגישות סיעור מוחות, אבל כדאי שיהיה “מנחה” אחד, שיכוון את המשתתפים, ימקד אותם במה שחשוב ויבצע אינטגרציה בין כל הרעיונות לזיקוק של רעיון אחיד וקו ברור.

רעיונות נולדים באווירה יצירתית
כדי להגיע לתוצרים הטובים ביותר, נסו ליצור את התנאים האופטימאליים לפגישות סיעור המוחות שלכם. חדר ללא רעשי רקע או הסחות דעת, אווירה קלילה ובלתי מחייבת, וכמה סרטונים קיימים מוצלחים במיוחד שישמשו כהשראה. זכרו שלא תמיד מפגש אחד הוא מספיק ולעיתים תצטרכו לשלוח את הצוות להסתובב ולנשום אוויר צח, או אפילו לחזור לעבודה ולהתכנס מחדש כמה ימים מאוחר יותר לאחר התרעננות ומחשבה נוספת.
זכרו כי רעיונות הם תולדה של תהליכים, ונסו להגיע למצב בו כל אחד מהמשתתפים נהנה מחוויית היצירה. לעתים קרובות, עם ההנאה יגיעו הרעיונות הטובים.

תיעוד ולא רק בסרטוני דוקו
בפגישות מרובות משתתפים, רעיונות נוטים להיעלם באותה מהירות בה הם באים לעולם. כדי לא לתת להברקות ללכת לאיבוד, חשוב שיהיה מי שממונה על הקלדה, תמלול ותיעוד הרעיונות. ניתן לכתוב אותם על לוח לבן גדול כדי שכל המשתתפים יראו מה הוצע, על ידי מי ומתי, או להדפיס את הרעיונות השונים וליצור מעין ארכיון רעיונות (שיוכל לשמש גם לסרטים הבאים). כשרואים את הרעיונות שחור על גבי לבן קל יותר לבחון כל רעיון לגופו, והם אף נשמרים כצידה לדרך.

החליטו מה IN ומה OUT
הרעיון הוא אולי הבסיס, אבל כל רעיון דורש פיתוח לפני שהוא הופך לתסריט מגובש. במפגש סיעור המוחות שלכם, התחילו בשיטת האסוציאציות החופשיות ועברו לרעיונות ישימים. ניתן לבצע הצבעה בין המשתתפים על רעיונות רלבנטיים ולהמשיך רק עם רעיונות שיש עליהם הסכמה גורפת.
דעו מה לחתוך ומתי לסנן. הצופה חייב להבין את המסר בצורה ברורה ולכן, הסרטון שלכם צריך להיות שלם ומדויק ככל שניתן.

סיעור מוחות עלול להפוך לבזבוז זמן אם לא מעניקים לו את החשיבות הראויה. בחרו בקפידה את המשתתפים, צרו אקלים מפרה ופרודוקטיבי, נתחו רעיונות ובחרו את הרעיון המוביל להפקת סרטון שיווקי שעושה את העבודה.

*** סטודיו אנקה להפקת סרטי תדמית מציג פורטפוליו של סרטונים מקוריים בוידאו ואנימציה ומלווה עסקים משלב הרעיון ועד לטאצ’ים האחרונים. הסטודיו יוצר סרטי תדמית מקוריים שמעבירים את המסר בצורה הכי מדויקת למותג

תמונה: אתר freepik

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן