נהיגה בשכרות – 3 דברים שכדאי לדעת

משטרת ישראל ובתי המשפט פועלים בנחרצות למיגור התופעה של נהיגה בשכרות והם משתמשים בשיטות רבות לאכיפת החוק ולהטלת עונשים כבדים כדי להרתיע הן את הנהגים שנתפסו והן את הנהגים האחרים כדי שלא ינהגו ברכב לאחר שתית אלכוהול.

שוטרים רבים ממתינים בצמתים בעיקר בשעות הערב ובסופי שבוע במטרה ללכוד נהגים עבריינים שלמרות כל ההדרכה והפרסומים הם אינם אחראים למעשיהם ובוחרים לנהוג כשהם שיכורים במקום לתת את ההגה לנהג התורן שלא שתה.

מה אומר החוק

בחוק נקבע כי השוטרים בודקים את ריכוז האלכוהול בדגימת הדם. קיומם של לפחות 50 מ”ג על כל 100 מיליליטר של דם, או אם מבצעים בדיקת ינשוף ונמצאו מעל 290 מק”ג אלכוהול באוויר שהצטבר במכשיר הינשוף הרי שמדובר בנהג שנסע בשכרות.

לאור העובדה שחל איסור על נהג שיכור לנהוג במצבו כיוון שהוא איננו אחראי למעשיו ועלול לגרום חלילה לתאונות ולנפגעים הן ברכב בו הוא נוהג, כולל פגיעה בנהג עצמו והן פגיעה ברכבים אחרים הנעים בכבישים, בנוסעיהם ובהולכי רגל, נוקטים השוטרים בכמה צעדים מידיים נגד הנהג.

העונשים השונים הקבועים בחוק בגין נהיגה בשכרות

קיימים כמה עונשים הקבועים בחוק נגד הנהגים הללו, קנס, מאסר על תנאי, פסילה על תנאי. הענישה המינימלית היא לפחות 24 חודשים של פסילת רישיון נהיגה בפועל. ביצוע הפעולה באופן כה קיצוני היא נגד הנהג ולמען יראו וייראו שאר הנהגים.

בדיונים משפטים ספציפיים, הותרו עונשים קלים יותר מסיבות חריגות כמו נהג שלא יוכל לעבוד ולהתפרנס כי זהו עיסוקו, אך מדובר במקרים יוצאי דופן. ברוב המקרים הענישה היא חמורה ומשפיעה מאד על התנהלותו ועל עצמאותו של הנהג לאורך כמה שנים ויוצרת עבורו מגבלות רבות .

עונשים חמורים נגד נהגים צעירים ונהגים חדשים

רבים מהנהגים הצעירים והחדשים שטרם מלאו להם 24 , הם עברייני התנועה הנוהגים בשכרות. הבחורים הצעירים שחיכו בכיליון עיניים לקבלת הרישיון הנכסף, מרגישים בעננים ולכן נוהגים כראות עיניהם ללא התחשבות בעובדה שהם שתו הרבה מאד אלכוהול בפאב.

לגבי הנהגים הללו גם הימצאות אלכוהול בריכוז נמוך יותר כמו 10 מ”ג אלכוהול ב – 100 מ”ג דם או לחילופין 50 מק”ג אלכוהול באוויר במכשיר הינשוף, יגרור עונשים חמורים.

העונש הראשוני הוא פסילת רישיון הנהיגה עד 30 יום או עד תום ההליכים המשפטים של נהג זה. בסמכותו של קצין משטרה לבצע בפועל פסילה הן של רישיון הרכב והן של רישיון הנהיגה. הנהג עובר שימוע לבד או בליווי עורך דין תעבורה ששכר, משמיע את טיעוניו ומבקש בדרך כלל שלא לפסול את רישיונו . ברוב המקרים בקשתו לא תיענה בחיוב כדי שירגיש את חומרת מעשיו.

נהג הנקלע לבעיה מסוג זה, חשוב שישכור עורך דין המתמקצע בתחום התעבורה כדי שילווה אותו לאורך הדרך הארוכה שמצפה לו. בתי המשפט מחמירים בהטלת עונשים והדרך היחידה ליצירת מרחב פעולה ובקשת הקלות מסיבות שונות היא באמצעות עורך דין מקצועי שזה תחום עיסוקו, הוא מכיר את כל האפשרויות וכך ינתב את דרכו של הנהג לקבלת עונשים מינימליים על פי החלטתו של בית המשפט בהתאם לנסיבות המקרה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן