חדשות טובות: האלכוהול בירידה והקנאביס בעליה אצל צעירים

צעירים שואפים מהירוק ירוק הזה יותר מאשר אי פעם, על פי סקר חדש

הסקר, שנערך בקרב תלמידי תיכון בארצות הברית, מגלה כי הם נוטים יותר לומר שהם עישנו קנאביס ב-30 הימים האחרונים מאשר עסקו בשתייה מופרזת.

כדי לקבל את הממצאים האלה, אתר שעוסק בהתמכרויות בשם Project Know הצליב נתונים שהתקבלו בסקר עם מידע סטטיסטי שנאסף מסוכנויות פדרליות וכל מדינה בנפרד. הממצאים מגלים כי שתייה מופרזת (binge drinking) נמצאת בירידה אצל צעירים, בעוד שאיפת עשבים רק צוברת פופולריות. הסקר מגלה גם כי צעירים אמריקנים מעשנים את החסה של השטן בהיקפים גדולים מאלה של צעירים אירופים.

20% מהצעירים האמריקנים השתמשו במריחואנה בימים האחרונים, על פי הדוח, כאשר שתי מדינות אירופיות בלבד, ספרד (20%) וצרפת (24%) השתווה או עברו את היקפי השימוש של תלמידים אמריקנים. בכל מקום אחר ההיקפים הממוצעים של צריכת מריחואנה הם 10% מכלל הצעירים או פחות. 

המחקר גילה כי חמישה האיזורים בארה”ב בהן צריכת קנביס פופולרית במיוחד הם מחוז קולומביה (32.2 אחוז), ניו מקסיקו (27.8%), וושינגטון (26.7 אחוז), קונטיקט (26 אחוז) וורמונט (25.7 אחוז). כדאי לציין שהמחקר מתבסס על מידע שנאסף לפני הלגליזציה של מריחואנה במחוזק קולומביה כך שאין קשר בין החוק – שקובע כי בגירים בני 21 ומעלה יכולה להחזיק או לצרוך מריחואנה – לבין שיעורי השימוש בקרב בני נוער. מעבר לכך, מחקר שנערך לאחרונה בקרב בני נוער בקולורדו בעקבות הלגליזציה ב-2012 גילה כי שיעורי צריכת המריחואנה לא השתנו. סקר שנערך בישראל גילה כי 40% מהסטודנטים השתמשו במריחואנה בשנת 2014. בקרב תלמידים הנתון נמוך בהרבה ועומד על כ-8.8 אחוז בחברה היהודית ו-11 אחוז בחברה הערבית.

כאשר משווים בין אלכוהול לקנאביס הסקר האחרון הוא חדשות טובות בהתחשב בכך שאלכוהול עלול לגרום לפציעות ומוות בעוד צריכה מוגברת של קנאביס עלולה לגרום לכל היותר לאי נוחות מסוימת. הסרטון הבא מסביר את העניין. 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן