פרסומת ליצרנית אבקות כביסה סינית בשם “קיובי” עלתה לרשת ביום רביעי והיא מעוררת הרבה באזז שלילי בגלל גזענות. המון גזענות.
הפרסומת – שמתחילה באופן תמים למדי – רשמה יותר מ-7 מיליון צפיות מאז שעלתה לרשת.
בפרסומת נראה אדם שחור שצבע על פניו וחולצתו שורק לאישה סינית.
היא מסמנת לו להתקרב והוא מתקרב אליה במטרה לנשק אותה אך במקום להיענות לו היא דוחפת קפסולת כביסה לפיו ודוחפת אותו למכונת הכביסה.
כן, לאחר כביסה המכובס יוצא סיני, “נקי” ו”לבן” והיא מאושרת עד הגג. ככה משווקים מכונות כביסה.
כמה מבקרים הבחינו כי הפרסומת מזכירה מודעה איטלקית מלפני תשע שנים, שאמנם אינה גזענית אך גם היא בעייתית.
כאשר הבינו בחברה שהפרסומת שלהם הרגיזה הרבה אנשים הם התנצלו אך במקביל טענו כי התקשורת העולמית רגישה מדי.
“אנו מתנצלים אם פגענו באנשים שחורים בגלל הפצת היתר של הפרסומת בגלל התקשורת”, מסרה החברה, “אנחנו מקווים שהציבור והתקשורת לא יגזימו בתגובתם בעניין”.
גל מור
גל מור הוא העורך הראשי והמייסד של "חורים ברשת", שהושק ב-2006 ובו מבקרים מיליון משתמשים בכל שנה. גל מתמחה באסטרטגיות תוכן אפקטיביות, תפעול וליווי מוצרים דיגיטליים וקהילות תוכן. הוא שותף מייסד וסמנכ"ל מוצרים ב-Guruz, פלטפורמה חברתית למומחי תוכן. לשעבר מנהל תוכן ראשי ב-ynet