יפן והעתיד הם כמעט שמות נרדפים היום, ואחד התחומים הכי חדשנים שיפן מצטיינת בהם היא תחבורה ציבורית. אם לא די ברכבת הקליע עם טכנולוגיית הריחוף המגנטי במהירות של עד 580 קמ”ש בשנתיים האחרונות, חברת Seibu Railway Co מתכננת לבנות רכבת שתהיה למעשה בלתי נראית לצופים.
הרכבת, שעוצבה על ידי הארכיטקט קזויו סז’ימה מחברת סאנאה היפנית, שקיבל לאחרונה בזכותה את פרס “פריצקר” – פרס הנובל של הארכיטקטורה, לא תהיה בלתי נראית לחלוטין אך תתאפיין בהשתקפות גבוהה במיוחד. בפועל, הרכבת “תשתלב” בסביבתה באמצעות שיקוף שלה על פני משטחים מכוסים מראות.
מה שהופך את הפרויקט הזה למבטיח יותר מרעיונות שאפתניים אחרים של ארכיטקטים שלא תמיד זוכים להתממש היא העובדה כי ניתן להחיל את העיצוב החדשני גם על רכבות קיימות.
Seibu Railway Co העניקה לסז’ימה רשות לעצב מחדש את הפנים והחוץ של רכבת “החץ האדום” המהירה שלה, לרגל יום הולדתה ה-100.
הרכבת הבלתי נראית, שצפויה לעלות על הפסים ב-2018, תכסה שטח של יותר מ-178 ק”מ ביפן, מהרי צ’יצ’יבו למרכז טוקיו. למרבה הצער, לא נחשפו פרטים רבים אודות העיצוב אך על פי Dezeen, המעטה החיצוני הנוכחי יוחלף בפאנלים חצי שקופים ומראות, ואילו העיצוב הקופסתי הנוכחי של הרכבת יוחלף במראה של קליע.
אם הרעיון של כלי רכב בלתי נראים נשמע מדהים מבחינה עיצובית, לא ברור מה יחשבו על כך בעלי חיים קטנים שימצאו עצמם בנתיב הרכבת שקשה לראות אותה מתקרבת.