השינוי הצפוי באלגוריתם של אינסטגרם גורם לכמה מהכוכבים של אפליקציית שיתוף התמונות לחשוש שהם עומדים להיעלם מהניוזפיד של העוקבים שלהם.
החברה בבעלות פייסבוק עוברת להציג את הניוזפיד שלה על פי התכנים שהאלגוריתם חושב שיעניינו אתכם ולא על פי סדר כרונולוגי של תמונות וסרטונים מכל החשבונות שאתם עוקבים אחריהם. במילים אחרות, אינסטגרם הופכת לפייסבוק בגירסה הוויזואלית ולא כולם אוהבים את זה.
המשתמשים החוששים מגיבים לשינוי עם פוסטים שנושאים את ההאשטאג TURNMEON# ובהם הם קוראים לעוקבים להפעיל את תכונת ההתראות האישיות בפרופיל שלהם כדי לוודא שיקבלו את כל העדכונים החדשים מהם ולא יפספסו אף סלפי, תמונת אוכל או רגליים.
A photo posted by National Geographic España (@natgeoesp) on Mar 29, 2016 at 8:50am PDT
A photo posted by Knightmare6 (@knightmare6) on Mar 29, 2016 at 7:34am PDT
A photo posted by Daniel Barrios (@bdanito) on Mar 28, 2016 at 8:27pm PDT
A photo posted by Erick Al Mubaroq (@erickalmubaroq) on Mar 29, 2016 at 6:12am PDT
חלק גדול מהפוסטים האלה הם של מותגים, שחוששים בצדק שתמונות וסרטונים של חברים ופוסטים ממומנים יקבלו עדיפות על פני אלה שלהם. יותר מ-60,000 תמונות תויגו בהאשטאג TURNMEON# נכון לעכשיו. במקביל, נפתחה עצומה עם יותר מ-326,000 חתימות הקוראות להשאיר את אינטסגרם כרונולוגית ולא לעבור לשיטת הניוזפיד.
אינסטגרם ענתה למשתמשים המודאגים: בלי פאניקה! דובר החברה אמר ל-Vanity Fair כי בשלב זה האלגוריתם החדש נבדק באמצעות אחוז חד ספרתי של המשתמשים שלה, וביום שני צייצה החברה הבטחה להתריע כאשר יהיו צפויים שינויים רחבי הקף.
We’re listening and we assure you nothing is changing with your feed right now. We promise to let you know when changes roll out broadly.
— Instagram (@instagram) March 28, 2016