המכונית ללא נהג של גוגל גרמה לתאונה הראשונה שלה ב-14 בפברואר, 2016, כאשר עברה מסלול והציבה עצמה בנתיב של אוטובוס מתקרב.
בדו”ח התאונה שהוגש למשרד התחבורה של קליפורניה ב-23 בפברואר ופורסם אתמול, גוגל כתבה כי המכונית האוטונומית שלה, לקסוס SUV, נהגה בעצמה במאונטיין וויו ועברה לנתיב הימני כדי לפנות ימינה ברחוב קסטרו אך נעצרה כאשר הבחינה בשקי חול שחסמו את הנתיב.
המכונית ניסתה לעקוף את שקי החול ואז עברה למסלול התנגשות עם האוטובוס, על פי הדו”ח. נהג הניסוי שנכח ברכב ראה את האוטובוס אך האמין כי נהג האוטבוס יעצור או יאט וייתן למכונית של גוגל לעבור אך כעבור שלוש שניות המכונית התנגשה בצד האוטובוס.
המכונית של גוגל נסעה במהירות 3 קמ”ש בזמן התאונה, והאוטובוס נסע במהירות של כ-20 קמ”ש. איש לא נפצע אך הגלגל השמאלי הקדמי והפגוש של הלקסוס ניזוקו.
בדו”ח גוגל לוקחת על עצמה אחריות מסוימת לתאונה, משום שאם המכונית לא הייתה בתנועה התאונה הייתה נמנעת.
התאונה הקטנה הזו חשובה בגלל התקדים. המכוניות האוטונומיות של גוגל היו מעורבות בתאונות בעבר, אך גוגל תמיד ציינה כי הטכנולוגיה לא אשמה בתאונה. למשל, בכמה מקרים מכוניות לא אוטונומיות נוטות להתנגש במכוניות של גוגל מאחור ברמזור אדום. הפעם גוגל לא הייתה יכולה להסיר אחריות.
המכוניות של גוגל נסעו שני מיליון קילומטרים מאז 2009. הן יכולות לזהות הכוונות ידניות של שוטרי תנועה ולעשות חישובים מהירים במהירות שבני אדם לא יכולים להתחרות בה. נכון לחודש שעבר, המכוניות האלה היו מעורבות ב-17 תאונות, כולן נגרמו על ידי טעות אנוש.
המטרה של גוגל היא לייצר מכונית שנוהגת הרבה יותר טוב מבני אדם, אך שם מודים כי מכונית מושלמת אינה בהישג יד. הטעות האחרונה של מכונית גוגל תעזור לגוגל לשפר את טכנולוגיית הנהיגה של המכוניות האוטונומיות שלה ולהימנע מתאונות דומות. הכוונה של גוגל היא להיערך להשקה מסחרית של המכוניות האוטונומיות בשנת 2020.