מדובר ברעידת אדמה בעולם הקידום הממומן. אתר The SEM Post דיווח ומאוחר יותר גוגל אישרה כי ענקית החיפוש מפסיקה להציג מודעות בצד תוצאות חיפוש בדסקטופ. מעתה יוצגו מודעות מילים אך ורק בחלק העליון והתחתון של תוצאות החיפוש. השינוי חל על כל שפות החיפוש ובכל העולם.
בעוד הצד של תוצאות החיפוש יהיה נטול מודעות מעתה (למעט מודעות מוצרים – PLA – שהן יוצאות דופן), מודעה רביעית תתווסף לראש הדף עבור חיפושים יוקרתיים במיוחד – למשל, אחר בתי מלון או ביטוח רכב.
התהליך הזה מתבצע בתום בדיקה ארוכה מאוד ובהחלטה אין כדי לפגוע בגוגל, כמובן. המודעות הממוקמות באיזור תוצאות החיפוש הרבה יותר אפקטיביות מהמודעות שמוצגות מצד ימין לחיפוש, לא מעט בזכות העובדה שהן דומות מאוד לתוצאות האורגניות. השינוי צפוי לאפשר לגוגל להגדיל את ההכנסות שלה מפרסום בתוצאות החיפוש.
אם יוצאים מנקודת הנחה שלמעט ההסתייגות בהמשך, גוגל היא המרוויחה הגדולה מהשינוי (הבית תמיד מרוויחים, החוקים שלו!), מי הם המפסידים?
עסקים קטנים
מודעות המילים יתייקרו, והמשמעות היא מחירים גבוהים יותר לקליק. אם אתם חברה קטנה ותקציבי הפרסום שלכם מוגבלים, השינוי הזה רחוק מלהיות משמח. ייתכן שמשווקים אלה ייאלצו להעביר את תקציבי הפרסום שלהם לפייסבוק ולחפש אפיקי פרסום אחרים.
חוויית החיפוש
גוגל תמיד התגאתה ברלוונטיות של תוצאות החיפוש שלה, אך בעקבות השינוי, גוגל היא פחות מנוע חיפוש ויותר מנוע של תוצאות מקודמות. חיפושים רבים מציגים מודעות רלוונטיות בראש תוצאות החיפוש שקל להתבלבל ביניהן לבין תוצאות אורגניות. סביר להניח שהמודעה תהיה קשורה לתחום החיפוש שלכם אבל היא לא תהיה בהכרח תוצאת החיפוש הכי רלוונטית, מה שעלול לפגום בחוויית השימוש במנוע החיפוש.
מפרסמים גדולים
לא רק עסקים קטנים ירגישו את המהלך. גם חברות גדולות יבינו שהשינוי הזה משמעותי מרגע שגוגל תנגוס עוד ועוד מתקציבי הפרסום שלהן כתוצאה ממלחמת הבידים על מילות מפתח נחשקות במנוע החיפוש.
עולם החיפוש הגיע לרוויה. מי שירוויחו מהמהלך, השותפות הסמויות של גוגל שייהנו מהמהלך, הן אלה שפועלות בתחום הגילוי (Discovery).
בתחילה היה החיפוש, שביקש לעשות סדר בכל כאוס המידע באינטרנט. אנשים נכנסו למנוע חיפוש, הקלידו בקשת חיפוש וקיבלו בדיוק את מה שציפו לו. המגמה אל עבר הגילוי מונעת על ידי דור חדש של חברות טכנולוגיה שפיתחו דרכים שמאפשרות להגיש למשתמשים את המידע הרלוונטי עבורם מבלי שיחפשו אחריו.
חברות כאלה פועלות בתחום המדיה החברתית (טוויטר, פינטרסט, אפילו פייסבוק), בתחום האפליקציות, בתחום הווידאו, המשחקים, גילוי התכנים ועוד. ככל שהחברות האלה יציגו תכנים רלוונטיים יותר למפרסמים כך תגבר חוויית השימוש של המשתמשים בהן והן יוכלו להגדיל את הכנסותיהן. מרוויחות נוספות הן רשתות פרסום ייעודיות במובייל.