איך משיגים תוצאות עם תוכן ויראלי? תפסו לעצמכם מקום בסדנה המעשית “באזזאיט” מבית “חורים ברשת” ו-Digitalent. הסדנה הקרובה תערך ב-25.11. מספר המקומות מוגבל. לפרטים נוספים והרשמה.
אסנה או’ניל בת ה-18 הייתה עד לא מכבר אושיית אינסטגרם עם 580,000 עוקבים ורווחים של אלפי דולרים מתמונות דוגמנות שפירסמה ברשת החברתית אך כל זה השתנה בשבוע שעבר.-
הדוגמנית האוסטרלית מחקה 2,000 תמונות מחשבון האינסטגרם שלה ושינתה את שמו ל”מדיה חברתית היא לא החיים האמיתיים”. היא גם ערכה מחדש את כיתובי התמונות שנותרו כדי לחשוף את “האמת” מאחוריהם וקראה לאחרים להצטרף אליה. היא גם השיקה אתר חדש בשם letsbegamechangers.com (“בואו נהיה משני משחק”).
“מבלי לשים לב, בזבזתי את רוב שנותי כנערה בהתמכרות למדיה חברתית, אישורים חברתיים, סטטוס חברתי ומראה חיצוני”, או’ניל כתבה בפוסט שפירסמה ב-27 באוקטובר. “מדיה חברתית, במיוחד באופן בו אני השתמשתי בה, היא לא אמיתית. זו מערכת שמבוססת על אישורים חברתיים, לייקים, קיום דרך צפיות, הצלחה דרך עוכבים. היא מתוכננת להפליא, מתרכזת בעצמה”.
לדבריה, היא השקיעה יותר מ-50 שעות בשבוע כדי לטפח את הפרסונה שלה במדיה החברתית. “הייתי אומללה, תקועה, חסרת השפעה, זועמת”, היא מגלה. “לא נהניתי מיצירת אמנות, כתיבה או כל סוג של ביטוי עצמי ממנו נהניתי כילדה”.
או’ניל ערכה מחדש את תמונות האינסטגרם שלה כדי לחשוף את האמת מאחוריהן
“סבלתי מאקנה בתמונות הזו. אתם רואים הרבה איפור. המשכתי לחייך משום שחשבתי שאני נראית טוב. אושר שמבוסס על אסתטיקה יחנוק את הפוטנציאל שלך
ניסיתי 100 תנוחות עד שמצאתי את האחת בה הבטן שלי נראית טוב. בקושי אכלתי באותו יום. צעקתי על אחותי הקטנה שתמשיך לצלם עד שתהיה תמונה שאהיה גאה בה במובן מסוים
לא החיים האמיתיים – לא שילמתי על השמלה, צילמתי אינספור תמונות כדי לראות לוהטת בשביל אינטסגרם וזה גרם לי להרגיש לחלוטין בודדה
הדבר היחיד שגרם לי להרגיש טוב באותו יום זו התמונה הזו. כמה מדכא. להיות בעלת גוף שזוף זה לא ההישג העילאי של בני אדם
“שילמו לי 400 דולר כדי לפרסם את השמלה הזו כשהיו לי 150,000 עוקבים. עם חצי מיליון עוקבים, הכרתי כבר מותגים רבים ששילמו עד 2,000 דולר לפוסט. אין שום רע בעסקאות האלה אלא שאני חושבת שכדאי שאנשים ידעו. לתמונה הזו אין מהות. היא לא מבוססת על יצור אתי (לא הכרתי את המונח באותה עת). מדיה חברתית היא לא אמיתית, זו הנקודה שלי. תהיו מודעים למה שאנשים מקדמים. תשאלו את עצמכם מה המטרה מאחורי התמונה
“לא החיים האמיתיים – שילמו לי כסף כדי לקדם את הג’ינס והעליונית”
“עוד תמונה שנועדה אך ורק כדי לקדם גוף של בת 16. זו הייתה כל הזהות שלי. זה היה כל כך מגביל וגרם לי להרגיש חסרת ביטחון. אין לכם מושג כמה
“שילמו לי עבור התמונה הוז. אם תמצאו את עצמכם מתבוננים ב’נערות אינסטגרם’ ותחלמו לחיות את החיים שלהן תבינו שאתם רק רואים את מה שהן רוצות להיות. כשהן מתייגות חברה, ב99% מהפעמים מדובר בפרסום בתשלום”
בביקור באתר שהשיקה או’ניל קשה היה לי להשתחרר מהרושם שה”חזרה בתשובה” שלה נועדה לשרת צורך מקצועי והוא להפוך למובילת דעה בתחום הצעירים בנושא של פרסום אתי. בולטת לעין העובדה כי הדוגמנית לא פירסמה אף תמונה בה היא נראית “טבעית” באמת והתמונות המעובדות נותרו. למרות זאת, נראה שכוונותיה טובות ואם המסרים שלה יתקבלו בקשב בקרב עוקביה הרבים הרי שהיא כבר עשתה משהו טוב.