ההתראות של פייסבוק עומדות להשתנות לגמרי ולא בטוח שזה לטובה

אם הבחנתם לאחרונה בקידום (גמלוני למדי) בפייסבוק שקורא לכם “לחגוג את זכרונות החברות” לרגל איקס שנות חברות שלכם עם אחד מחברי הפייסבוק שלכם או קריאה של הרשת החברתית לשוב ולהציף פוסט ישן שלכם לרגל שנתיים לפרסומו, עוד לא ראיתם כלום. 

פייסבוק ממשיכה לבחון כל הזמן דרכים שיגרמו לנו להיות מחוברים אליה בווריד. הבוקר דיווחנו על השינוי בדרכי התקשורת האישית ויש עוד חידושים משמעותיים בדרך.

ראו גם: פייסבוק נפטרה מהתכונה האחת שכולם תיעבו 

העדכון, שיופיע תחילה באפליקציות האייפון והאנדרואיד של פייסבוק בשבועות הקרובים, ירחיב את סוגי המידע שתקבלו דרך התראות ויספקו להם נופך אישי יותר.

במקום להסתפק בעדכונים על פעילות בפוסטים בהם השתתפתם ותזכורות על ימי הולדת, הגירסה המורחבת של איזור ההתראות תציג מידע על פי המיקום שלכם, דפים שאהבתם, אירועים בהם אתם משתתפים ופעילות החברים שלכם.

מנהל המוצר קית פייריס פירסם פוסט בו הוא מציין כי ההתראות החדשות יציגו מידע על תוצאות משחקים, תזכורות מתי תוכניות הטלוויזיה האהובות עליכם משודרות, נקודות ציון חשובות של חברים ועוד. מידע מבוסס מיקום יאפשר לרשת החברתית להתריע בפני משתמשים על אירועים שקורים בסביבתם, מידע מזג אוויר מקומי ורשימה של סרטים ומסעדות בקרבתכם. ההתראות יכללו קישורים לדפי פייסבוק רלוונטיים.  

עדיין לא ברור בדיוק איך פייסבוק תחליט להציף את המידע אך ההערכה היא כי ההתראות יתבססו על לייקים והרגלי הגלישה שלכם באתר. בעוד טכנולוגיות חיזוי כמו Google Now ו-Siri מציעות מידע רלוונטי על פי פעילות פסיבית של משתמשים כמו היסטוריית החיפוש, פייסבוק תתבסס גם על היסטוריית החיפוש אך בעיקר על פעילות אקטיבית. האתגר: סביר להניח שלא לחצתם “לייק” על כל פוסט שיש לכם בו עניין. מעבר לכך, קיימת סכנה לא קטנה שפייסבוק תציג לכם התראות על תכנים שאין לכם עניין בהם.

ההתראות החדשות לא רק יציגו שינוי בסוגי המידע שפייסבוק מספקת אלא יכללו גם שינוי עיצובי במתכונת ההתראות שמזכירה את Google Now.

בשורה התחתונה: פייסבוק רוצה להיות ההומפייג’ שלכם עם כל המידע הרלוונטי שיזרום אליכם כעדכוני push מסביב לשעון והיא מקווה שנחבק אותה ולא נעזוב אותה יותר לעולם. אם היא תצליח ההשלכות עשויות להיות אדירות מבחינתה. מנגד, קיימת סבירות גבוהה כי כל ההתראות החדשות האלה יהפכו להצפה של ספאם טורדני שרק יגרום לנו להיפטר מההצקה הזו בהקדם האפשרי.

פייסבוק טוענת כי העדכון תוכנן בעקבות פידבקים של משתמשים ברשת החברתית “שביקשו להוסיף מידע חשוב שהם יוכלו לראות בקלות, הכל במקום אחד”. כן, בטח. אולי אחד מהם הוא אחד, משתמש מסור בשם מ.צוקרברג?

 איך משיגים תוצאות עם תוכן ויראלי? תפסו לעצמכם מקום בסדנת “באזזאיט” מבית “חורים ברשת” ו-Digitalent, הדרכה מעשית שתאפשר לכם להפוך את הנוכחות שלכם ברשתות חברתיות לאפקטיבית ולמשתלמת. הסדנה הקרובה תערך ב-25.11. מספר המקומות מוגבל. להרשמה.

H/T Mashable | Screengrab via Facebook/Vimeo

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
ישנים
חדשים פופולרים
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן