הנשיא אובמה השאיר תגובה אישית חריגה על תמונת פייסבוק מאיראן

ברנדון סטנטון, הצלם שנודע בזכות סדרת התמונות שלו, שמתפרסמת בדף הפייסבוק Humans of New York, מבקר בימים אלה באיראן, שם הוא מצלם איראנים “רגילים” יחד עם ציטוטים מרגשים של המצולמים.

ראו גם: תצלום של ילד קטן שמחה דמעה זכה לתגובה של הילארי קלינטון

בכך הוא תורם להסרת מחיצות בין אנשים שהציבו ממשלות. האיראנים בתמונות של סטנטון אינם אותם מוסלמים קיצוניים צמאי דם כפי שאמריקנים וישראלים רבים רואים בהם.

אתמול פירסם סטנטון תצלום מהעיירה טבריז, בו נראה אב ובנו בן ה-10. הכיתוב הוא ציטוט של האב המתאר את הנפש “ההומינטרית” של בנו.

“היום הוא יום הולדתו העשירי. הוא בחור מאוד רגשי. הוא אוהב לפתור בעיות של אחרים. פעם אחת, כאשר היה בן חמש, הוא בא איתי לחנות וקנינו קילו של משמשים טריים. נתתי לו לשאת את המשמשים. הוא הלך מאחורי לאורך כל הדרך. לאחר זמן מה ביקשתי ממנו לתת לי משמש והוא אמר: “אני לא יכול. חילקתי את כולם”. ידעתי אז שגידלתי הומאניסט”.  

“Today’s his tenth birthday. He’s a very emotional young man. He likes to solve other people’s problems. One time…

Posted by Humans of New York on Thursday, September 3, 2015

 אחת התגובות לפוסט הייתה של הבית הלבן. התגובה נחתמה בשם bo – בו משתמש הנשיא, ברק אובמה, לחתום על כל ההודעות שלו במדיה חברתית.

“איזה סיפור מעורר השראה. אחד הדברים הכי מספקים שיכולים לקרות לך כהורה זה לראות את הערכים שניסית להטמיע בילדיך מתחילים לממש עצמם במעשים שלהם – והמקרה שציינת בהחלט מדבר אלי. אני מקווה שהבחור הצעיר הזה אף פעם לא יאבד את התשוקה שלו לעזור לאחרים. אני מתכוון להמשיך לעשות כל מה שאני יכול כדי להפוך את העולם הזה למקום בו הוא וכל בחור צעיר כמותו יכולים לממש את הפוטנציאל המלא שלהם (ואם אי פעם אזכה לפגוש אותו, אני מקווה שהוא ישמור לי משמש!) – בו”.

 אובמה עשוי לרמוז בסוף דבריו לעסקה המתגבשת עם איראן. זו תגובה שאי אפשר להמעיט בערכה, מחווה אמריקנית סמלית של הושטת יד לעבר העם האיראני, שיושב במדינה שהייתה ביחסי עוינות עם ארה”ב במשך עשורים. כאשר אובמה נכנס לתפקידו בכהונה הראשונה הוא הבטיח להושיט יד לאיראנים, מהלך שהיה ועדיין נתון במחלוקת. הבטחת הבחירות שלו מ-2007, לדבר עם האיראנים, חטף אש מכל הכיוונים. הפנייה הישירה שלו לעם האיראני בברכת וידאו הוצגה כמתחנפת ורכה, בייחוד על רקע פשיטות של הממשלה האיראנית על הרפורמיסטים. כמובן שגם העסקה המתגבשת עם איראן הותקפה שוב ושוב על ידי הרפובליקנים וממשלת ישראל. 

שאיפת אובמה לאכול משמשים עם הנער האיראני יכולה להתממש אי פעם רק אם יהיה שינוי משמעותי נוסף ביחסים בין איראן לארצות הברית, שינוי שיבוא לידי ביטוי ביחסים דיפלומטיים מלאים ושלום בין מדינות שהיו עד כה עוינות זו לזו. 

מעבר ליחסי ארה”ב-איראן, התגובה הזו של ברק אובמה היא דוגמה נהדרת לדרך שבה מנהיגים ומובילי דעה צריכים להתנהל במדיה החברתית – באופן אישי, בקולם, ולא לחשוש להיות בני אדם ולהכניס את האישיות שלהם בדברים. לעתים קרובות אישים במעמד הזה כה מסתתרים מאחורי הודעות דובר ומשפטים שמרוב ניסוחים ושכתובים כבר לא נשמעים כמו משהו שבן אנוש היה אומר. אובמה, על אף שיש להניח שעברו על דבריו עובדי הבית הלבן, מצליח להעביר בדבריו את הבן אדם שבפנים. 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן