אמנים מרחבי העולם בתגובות נוגעות למוות הטראגי של הפליט הסורי בן השלוש

התמונות של הפליט הסורי בן השלוש שנסחף ללא רוח חיים אל חופי טורקיה בניסיון להימלט ממלחמת האזרחים בסוריה עוררו הדים בכל העולם. 

חלק מהדיון עסק בשאלת הלגיטימיות של פרסום התמונות עצמן, בישראל (בשער של “ידיעות אחרונות”) וברחבי העולם, אך מעבר לבחירת המילים האומללה של “ידיעות אחרונות”, שזכאית לתואר הכותרת העלובה של 2015 (“הפעוט שריגש את העולם“), הביקורת במקרה הזה חלולה ודו פרצופית. חלק מהמבקרים העלו את התמונות האלה ברשתות חברתיות כדי לבקר כלי תקשורת שפירסמו אותן תמונות ממש!

מעבר לכך, אם יש משהו שיכול לנער את העולם מאדישותו אלה תמונות כאלה בדיוק, ועובדה שהפרסום יצר באזז שלא זכור כמותו בנושא המשבר ההומינטרי בסוריה. במקרה זה, יותר מפורנוגרפיה של המוות הפרסום סייע להחדיר ללבבות ההמונים את הדימוי התקשורתי של המלחמה הלא אנושית שמתחוללת בסוריה בשנים האחרונות וגבתה חיים של יותר מ-200,000 בני אדם.

 Nilufer Demir/Reuters

בעקבות הפרסום משטרת טורקיה עצרה את ארבעה המבריחים החשודים בארגון השיט הקטלני והפקירו את הפליטים לגורלם. הפעוט, איילאן כורדי בן שלוש, טבע למוות יחד עם אחיו גאליב בן השלוש כאשר ניסו להימלט מסוריה. התמונות הפכו ויראליות והעבירו להמונים את הייאוש של הפליטים והתלאות הבלתי אפשריות שהם עוברים כדי לברוח ממוראות המלחמה. חלק מהתגובות לטרגדיה של גולשים גולשים ישראלים היו בלתי אנושיות ממש. זה לא משנה מה עמדתכם הפוליטית או ההשקפה שלכם בעניין התנגשות הציוויליזציות, כאשר רואים ילד קטן שמצא את מותו בנסיבות כה איומות זה זועק לשמיים. התמונות עוררו אמנים ברחבי העולם להגיב באמצעות היצירות הנוגעות הבאות. 

 עכשיו אתם רואים?

 

אנחנו מאבדים צלם אנוש

 

איך הסיפור הזה היה צריך להסתיים

 

איך לעזאזל הגענו למציאות כזו

 

האנושיות נשטפה לחוף

מוות כה מיותר

Gunduz Aghayev

רק ישן

 

אנושיות נשטפה אל החוף #2

דרך Bored Panda

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן