מחאת נשים חרדיות הולידה את המם ההיסטרי “אין מה להציע לי”

אם גל המחאה הקודם נגד “קסטרו” היה שייך לנשים המלאות בעקבות דברים קשים שאמרה מנכ”לית החברה על בגדים במידה 44 ומעלה, המחאה האחרונה שייכת לנשים חרדיות.

פוסט שעלה אתמול בדף הפייסבוק של Glatfashion, בלוג אופנה ולייף סטייל לציבור החרדי, צבר עד כה אלפי לייקים ושיתופים. הכותבת, חיה רבקין, מתלוננת על כך שחברות האופנה מתעלמות מהנשים החרדיות. “לא אנוח עד שאשיג התחייבות מחברה אחת לפחות שבקולקציה הבאה ייצרו ליין לנשים המקפידות על כללי הצניעות היבשים. ליין שממש לא ישמש רק אותנו, ישנו ציבור גדול מאד (גם במגזר הכללי) שמזוהה ומעוניין בלבוש ייצוגי ורשמי יותר”, היא כותבת. 

קוראים לי חיה ואני רוצה שינוי!חברות האופנה הישראליות מתעלמות ממני, מאיתנו, כאילו אנו אוכלוסייה שפשוט לא קיימת.בשטראו…

Posted by Glatfashion on Tuesday, September 1, 2015

 המחאה הזו מוזרה ומרתקת במובנים רבים וגם בעייתית מאוד. ראשית, היא מחמיאה ל”קסטרו” בטירוף ומתייחסת אליה כמובילת שוק, מעין גורם ממלכתי שחייב להתייחס בקולקציה שלו לכל הזרמים בחברה הישראלית. שנית, בניגוד למחאת המידות הגדולות, במקרה זה המוחות לא מסתפקות בהוספת מידות לקולקציה הקיימת (עניין פשוט, יחסית, להיענות לו) אלא דורשות מ”קסטרו” להוסיף לקולקציה שלה קווים לציבור החרדי. לא רק שיש כאן ניסיון להתערב בחופש היצירתי של החברה אלא גם מחשבה שניתן לכפות עליה כיוון עסקי מסוים. 
“קסטרו” אינה רשות ציבורית שמחויבת לתת שירות לכל הציבור על זרמיו אלא חברה ציבורית שרשאית לקבל את ההחלטות העסקיות שלה בעצמה. מהצד של המוחות, הן רשאיות לקנות בגדים בכל חנות אחרת שקולעת להעדפות הצנועות שלהן בבגדים ויש לא מעט אלטרנטיבה. אם נשמע בזמן הקרוב הצהרה מ”קסטרו” על כך שהחברה נכנעת ללחץ ומשיקה ליין לנשים חרדיות, לא מן הנמנע שזה היה ספין מארץ הספינים, מהלך מבריק מתוכנן מראש שנועד ליצור באזז. אם זה לא קמפיין ל”קסטרו” אז הוא מן הסתם נועד לקדם משרד פרסום או גורם אחר שעומד מאחורי המהלך. בכל אופן, כל הכבוד להם כי באזז הם בהחלט יודעים לחולל במהלך שלא נעדר מאפיינים קומיים. זה מקרה קלאסי בו המחאה היא מה שנקרא “הרמה להנחתה” והמגיבים לא אכזבו. הנה מבחר התגובות שהתייחסו למם המתפתח הזה בשעות האחרונות. 
Nikolai E. Beltov: “דתיים בוכים שנותני שירות לא משרתים את כלל הציבור? באמת? ב-א-מ-ת?”.
Ilya Shabekov: “אני רוסי ואני רוצה ליין סנדלים מובנה עם גרביים גבוהות !!”.
Semion Grafman: “קוראים לי סמיון גרפמן ואני רוצה שינוי! חברות התחבורה מתעלמות ממני, מאיתנו, כאילו אנו אוכלוסייה שפשוט לא קיימת. למה אין תחבורה בשבת?”.
Nadav Silvera: “קוראים לי נדב ואני רוצה שחרדים ישרתו בצבא בדיוק כמוני”.
Ofek Cohen-Toobi: “אני אזרח יהודי ישראלי והרבנות לא מאפשרת לי להתחתן במדינה בה אני חי, אין לי אפשרות לפונדקאות במדינת ישראל ועלי לשלם הון כדי לעשות את זה במדינה זרה, לא יכול לנסוע בתחבורה ציבורית בשבת, לא אכלתי אוכל שפוי בשבת בצבא וגוועתי ברעב, עד גיל 18 אחשוב שהעולם נברא ע”י אלוהים לפני 5000 שנה כי חומר הלימוד מלמד מה שנח לו ובגדים זה מה שמפריע לך? מצד אחד “אתם” מאד אוהבים להבדיל את עצמכם מכולם אבל במה שנח לך הכי רוצים להשתלב ולהרגיש שייכות – מביך”.
Adam AT: “אם את דתייה (אבל באמת דתייה) , קאסטרו לא אמור לעניין אותך , יש המון רשתות שכן משרתות את ציבור הנשים החרדי. אני מוסלימי , לא תראי אותי הולך לחפש ספרי הלכה בסטימצקי נגיד (חח) כי יש מקומות מיוחדים לדברים האלה”.
Daniel Benita: “אני גבר , אוכלוסייה שמהווה 49% מכלל האנושות בעולם , ואין ל-ללין,אפרודיטה וכו’ מה להציע לי”.
Yossi Steinmetz: “אני אנאלפאבת. לסטימצקי אין מה להציע לי!!”.
Dan Akunis: “ואני חילוני שלא יכול להתחתן שלא ברבנות, לא יכול לנסוע בתחבורה ציבורית בשבת, לא יכול לאכול אוכל טרי בבית מלון בשבת, עד גיל 18 אחשוב שהעולם נברא ע”י אלוהים לפני 5000 שנה (אבולוציה והמפץ הגדול לא נמצאים בחומר הלימוד) ועוד ועוד…. עכשיו, הזכירי לי מה הפריע לך בקסטרו?”.
Ken Meleon: “צריך גם ליין לקיבוצניקים, לא יתכן שצריך לסיים מסלול בשביל חולצה!”.

אין לי כסף ולשום חנות אין מה להציע לי

Posted by Natan Hadad on Wednesday, September 2, 2015

קוראים לי נריהאני אתאיסטיתולשופרסל אין בייקון להציע לי, חבל.

Posted by Neriya Odem on Wednesday, September 2, 2015

קוראים לי חן ואני רוצה שינוי!חברות התחבורה הציבורית הישראליות מתעלמות ממני, מאיתנו, כאילו אנו אוכלוסייה שפשוט לא קיימת…

Posted by Chen Ashkenazi on Wednesday, September 2, 2015

אהלן אהלן אני יואב. יהודי, חילוני. אחלה גבר.לפני שאת מתלוננת על ביגוד והנעלה הרשי לי למנות לך מספר צרות משלנו.אין לנו…

Posted by Yoav Genish on Wednesday, September 2, 2015

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן