5 טריקים לא שגרתיים שלא יעזרו לכם להתקבל לעבודה

מאת: נטלי ריער, מנהלת תוכן בנושא עבודה וקריירה ב-AllJobs

בימים בהם התחרות בין המועמדים על כל משרה רק הולכת וגוברת, מחפשי העבודה מבינים כי עליהם להפשיל שרוולים ולצאת למשימה בנחישות. בתוך אווירה תחרותית זו אנחנו שומעים סיפורים רבים על דרכים מקוריות להשגת תשומת הלב של המעסיקים ותוהים, האם מקוריות יתר הינה הדרך הנכונה להשגת המשרה, או שלמעשה כל המוסיף גורע?

e774219b9d0324d0ee45f5544e060f51.jpg

כנראה, שגם בתחום של חיפוש עבודה כדאי למועמדים לשמור על יצוגיות ולא לצאת יותר מדי מהקווים המקובלים. על כך יעידו 5 הדוגמאות הבאות שעלו בסקר עדכני של האתר CareerBuilder ובו השתתפו מעל 2,000 מנהלי גיוס בארה”ב. מדובר ב-5 הברקות שלא עלו יפה במהלך הראיון. אז איך לומר? אל תנסו את זה בעצמכם.

תרגיל מס’ 1: המועמד גילה באיזו מסעדה המגייס אוהב לאכול ארוחת ערב ושילם לו את החשבון

הכשל: למרות הכוונות הטובות של המועמד, מדובר בשוחד, ובינינו, במעשה קריפי ברמות מתקדמות.

נקודה למחשבה: וגם אם תצליחו להשיג עבודה בזכות מתן שוחד למנהל הגיוס, האם באמת תרצו לעבוד בארגון שרואה התנהגות כזאת בעין יפה?

נסו משהו אחר: אם מתן שוחד למנהל גיוס נראה לכם כמו דבר לגיטימי, אולי חסרה לכם הערכה עצמית הנוגעת לתכונות האישיות שעשויות לקדם אתכם בתפקיד? הרי, מעשה כזה כנראה נובע מהתחושה שאין לכם באמת מה להציע כמועמדים. ועל זה, כדאי מאוד לעבוד, להשקיע מחשבה ואפילו להיעזר במאמן אישי שיוכל להוביל אתכם לנקודות החוזק האמיתיות שלכם.

תרגיל מס’ 2: המועמד ביקש מהבת שלו להתקשר למנהל הגיוס לפני הראיון כדי להודות לו על כך ש”נתן לאבא שלה עבודה”

והאוסקר הולך ל…לא.

הכשל: למרות שמדובר במעשה נוגע ללב שרק אדם נטול רגשות יוכל שלא להתייחס אליו, עדיין, מדובר במעשה לא מקצועי בעליל. מה גם, ששימוש בילד לצורך קידום אינטרסים אישיים, מוצדקים או לא, הוא מעשה מניפולטיבי שלא יתקבל בהערכה אצל רוב מנהלי הגיוס.

נקודה למחשבה: מכירים את הרגע הזה, שאתם עומדים בתור לקופה בסופר ואז מגיע מישהו ומבקש מכולם לתת לו קדימות בתור כי: האוטו שלו חונה על אדום לבן / הוא יצא באמצע העבודה / שקר כלשהו? בדיוק. התחושה דומה.

לא משנה מה הסיבה לכך שאתם חושבים שמגיעה לכם התחשבות נוספת, זכרו שכל אדם לחוץ מסיבותיו שלו להתקבל לעבודה. במעשה של המועמד הנ”ל יש כמה בעיות; ראשית, המחשבה שמצבו האישי דורש התייחסות סוציאלית, הינה אגואיסטית. שנית, הוצאת הרעיון לפועל אינה מקצועית ושלישית, נו, זו פשוט מניפולציה זולה.

נסו משהו אחר: רוצים לומר למגייס מדוע חשוב לכם להתקבל למשרה? התחילו בלהסביר זאת ממניעים מקצועיים ולא כלכליים. רוב אנשי הגיוס יעדיפו לגייס אדם שמראה התלהבות מהתפקיד עצמו. הם יודעים מניסיון, שאדם כזה יתמיד בתפקיד הזה, ויגיע אליו מדי יום עם מוטיבציה אמיתית להצליח בו.

צפו בסרטון שיסביר לכם אחת ולתמיד איך להשיב לשאלה “מדוע אתה רוצה את התפקיד הזה?”

תרגיל מס’ 3: המועמד השיב לשיחת טלפון במהלך הראיון ויידע את המגייס שמדובר במעסיק אחר שמעוניין להציע לו עבודה

הכשל: נכנסתם לראיון עבודה? קודם כל, כבו את הטלפון. לענות לשיחות במהלך הראיון? הכי לא. לשחק אותה מחוזרים על ידי חברות אחרות – במהלך הראיון? פשוט פאתטי.

נקודה למחשבה: טוב, הפעם מדובר בשפל תקדימי שנראה שלא קשה להסביר. כאילו, סירייסלי? התרגיל הזה של לשחק אותה מחוזרים על ידי צד ג’ לא עובד אפילו על בחורה או בחור שטרם חצו את גיל 16. ועוד משהו, מלבד חוסר נימוס, זה פשוט מעיד על חוסר בגרות חמור כל כך שרק המעשה לבדו ירחיק אתכם מהמשרה באופן מיידי.

נסו משהו אחר: תתבגרו.

תרגיל מס’ 4: המועמד הראה תמונות של קרובי משפחה שעבדו בחברה לפני שנים רבות

הכשל: רשמיות היא אחד הדברים החשובים ביותר עבור הרושם הראשוני בראיונות עבודה. זה הלבוש, הנימוס המתבקש וגם, הימנעות מירידה לפרטים שאינם רלוונטים למעמד הראיון. בהתחשב בכך, תמונות של דוד חיים שעבד בחברה לפני כעשור הם בדיוק הדברים שהראיון הזה לא ממש צריך.

נקודה למחשבה: זה נכון שאין כמו המלצה אישית על מועמד, במיוחד כזו שמגיעה מפיו של עובד מן המניין. עם זאת, הדוגמא שמוצגת כאן היא קיצונית ועשויה להגחיך את המועמד. רוצים להיעזר בקשרים הקיימים שלכם בארגון? עשו זאת בזהירות ובסטייל.

נסו משהו אחר: יש לכם חברים שעובדים בחברה המדוברת? פנו אליהם באופן אישי ובקשו מהם להמליץ עליכם בפני המגייס לתפקיד. אם זה לא עלה בידיכם, או אם אתם מכירים רק עובדים לשעבר, תוכלו להזכיר זאת כבדרך אגב בסוף הראיון, בשילוב של מילה טובה על החברה. יחד עם זאת, אם אינכם בקשר טוב עם אותם אנשים שעובדים בחברה, עדיף להימנע מכל אזכור או בקשה כזו, שכן הם עשויים להזיק לקבלתכם לעבודה.

קראו עוד – Networking: למצוא עבודה בעזרת קשרים

תרגיל מס’ 5: המועמד הצית באש פינה מקורות החיים שלו כדי להביע “תשוקה בוערת” לתפקיד

הכשל: כולנו יכולים להסכים שהפעולה הזו מתייגת אתכם היטב כ”המועמד הפסיכי שהיה לי היום”.

נקודה למחשבה: כל עוד לא מדובר בתפקיד בתאטרון, קרוב לוודאי שפעולה דרמטית מדי כזו או אחרת עשויה רק להציג אתכם כאנשים ביזאריים להחריד, ולא כמועמדים נחשקים.

נסו משהו אחר: רוצים להביע תשוקה לתפקיד או כל תכונה אחרת ולא באמצעות המחזה יצירתית? נסו לחשוב איך זה בא לידי ביטוי בתפקידים הקודמים שלכם, ואפילו בחיים עצמם. הבאת דוגמאות אמיתיות שימחישו למראיין את התכונות והכישורים שלכם תעשה את העבודה טוב יותר מכל דרמה.

דרך: Glassdoor Blog

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן