חוקרים דיווחו על תוצאות של מחקר פורץ דרך במחיקת זכרונות לא רצויים

איך נרגיש אם לא נזכור דברים שליליים? הסרט “שמש נצחית בראש צלול” הבהיר באופן מופתי את ההשלכות של זכרון מחוק וכעת המציאות מחקה את הסרט.

מחקר שבדק איך זיכרון של התעללות נמחק לעכברים על מת’ עשוי לאפשר לבני אדם לא לזכור התמכרויות עבר חוקרים ממיאמי מצאו שיטה כימיקלית למחיקת זיכרונות, במיוחד אלה הקשורים לצריכה של סמים. נשמע כמו עולם אוטופי, בו נוכל לשכוח את הרע ונזכור את הטוב.

מדובר במצב בו הם יכולים לחסום את הזיכרון השלילי בלי לפגוע בחלקים אחרים במוח, הסבירה הפרופסורית קורטני מילר, “התקווה היא שאחרי טיפול וגמילה נוכל לעזור למכורים לא להתמכר מחדש אחרי טיפול אחד לאחר שנסיר את הטריגרים של האינדיבדואל”. במהלך המחקר התגלה שזריקה כימיקלית אחת של “Blebistatin” קטעה את הזיכרון לטווח ארוך של התמכרות לסם ומנעה לפחות לחודש שימוש חוזר בסם.

אמנם קצת מלחיץ למחוק חלקים במוח אבל המדענים חשים שמדובר בפריצת דרך בטיפול בהתמכרויות ויכול לעזור למיליונים בכל העולם לשכוח מהטריגרים שלהם כגון ריח, שמיעה ומראה של משהו ברחוב למשך חיים שלמים.

בינתיים המחקר התמקד בעכברים ועל כמה מכורים וצריך לבחון אותו לגבי סמים אחרים. אמנם כעת מדובר על מחיקת זיכרונות מסוג זה אבל מה העתיד צופן? ברגע שזה מתאפשר ניתן יהיה באמת למחוק כל זיכרון ולהפוך לזומביז שרק רואים אור ואהבה. הקידמה עוד עלולה לסמם אותנו בשמחת יתר.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן