התגלתה תרופה חדשנית להפסקת עישון – אנזים זולל ניקוטין

ממדבקות ניקוטין, מסטיקים ועד לחיסוני ניקוטין, מדענים ניסו כמעט הכל במאבק לגמילה מסיגריות. אבל עכשיו חוקרים בארה”ב גילו אנזים זולל ניקוטין בדם. זו עשויה להיות תרופת הפלא שתעזור לאנשים להיגמל לצמיתות מסיגריות.

המטרה היא להפוך את האנזים לתרופה טיפולית שתעכל את הניקוטין בגוף של המעשן לפני תחושת הסיפוק שמתקבלת מהעישון. ללא התחושה הממכרת הזו אין גם דחף ביולוגי להמשיך ולעשן.

החוקר הראשי ממכון המחקר סקריפס, קים ג’נדה, דימה את האנזים, המכונה NicA2, לפאקמן קטן שזולל את הניקוטין.

עד כה הוא נוסה רק בדמם של עכברים, אבל הפוטנציאל שלו כתרופה אנושית כבר נבדק. “אנו נמצאים עדיין בשלב המוקדם של פיתוח התרופה אבל נראה שיש לה את כל המאפיינים בכדי להיות תרופה מוצלחת” אמר ג’נדה.

ג’נדה וצוותו בילו את שלושים השנים האחרונות בניסיון ליצור אנזים מלאכותי המסוגל לאתר ולחסל את הניקוטין בגוף. הרעיון היה לעכל את הניקוטין בטרם תתעורר תחושת הסיפוק במוח, שמכריעה את רוב המנסים להיגמל.

במחקר התברר שאנזים כזה כבר קיים בטבע ונמצא באדמת שדות טבק והתוצאות של רכיב זה במעבדה היו מעודדות.

התוצאות פורסמו בכתב העת של האגודה האמריקנית לכימיה, ולמרות שאנחנו עדיין רחוקים מהפיכת אנזים זה לטיפול שמיש, הידיעה על הטיפול היא מרגשת למדיי. שכן, נכון לעכשיו, כ-80 עד 90 אחוזים ממעשנים המנסים להפסיק צפויים להיכשל. עם התרופה החדשה צופים שנתונים סטטיסטיים אלה ישתנו באופן דרסטי.

דרך: sciencealert.com תמונה: shutterstock.com

—-
בקרו בסיפור של מושתלת היד!

מוות נדמה כעניין מדבק. אם יחברו אליי יד שמתה, אולי מהחיבור יזדחל המוות לתוכי בעצמות ובגידים ומהם כבר ישתלט עליי ויקח אות…

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן