הדבר העיקרי שהמוחים נגד “אגאדיר” מפספסים

המחאה נגד רשת “אגאדיר” בעקבות הפרסומות הפרובוקטיבית שעלתה בסוף השבוע התפשטה גם לאתר Tripadvisor.

לאחר שגולשים גרמו במחאתם להורדת דירוג דף הפייסבוק של “אגאדיר” לקרוב לכוכב אחד הסירה הרשת את האפשרות לדרג את הדף.

המוחים לא הסתפקו בפעילות בדף ופנו לערך של “אגאדיר” באתר התיירות Tripadvisor במטרה לפגוע באטרקטיביות של הרשת בפני תיירים. הם הציפו את הדף בביקורות בנוסח “רשת מיזוגונית”, “להתרחק” ועוד. בינתיים המחאה לא פגעה בדירוג של “אגאדיר” באתר שעומד על 4 כוכבים מתוך 5. כדאי לציין ש”אגאדיר” יכולה להדוף את המחאה הזו די בקלות באמצעות “כותבי צללים” שיכתבו ביקורות חיוביות בתשלום בערך וימנעו מהציון לרדת.

הקמפיין האחרון הוא של רשת ההמבורגרים “אגאדיר”, שליוותה השקה של תפריט חדש בקמפיין פרובוקטיבי בכותרת Rich Taste. בכרזת הקמפיין נראית דוגמנית בלונדינית רוכנת לצד מכנסיו של גבר מבוגר העונד שעון זהב. בפרסומת אחרת נראית דוגמנית בלונדינית לצדו של איש מבוגר במיטה. בינתיים לא נראה כי המחאות גורמות לרשת להתקפל. להפך. אתמול העלתה “אגאדיר” פוסט בדף בו היא העניקה לעצמה דירוג “5” יחד עם הכיתוב: “בואו נדבר על הדברים החשובים באמת”.

 

שבוע טוב, בואו נדבר על הדברים החשובים באמת!וואגיו, המבורגר מבשר קובה ביף – הבשר היקר בעולם, יחד עם תוספת וחצי ליטר Tuborg – טובורג ב-85 ש”ח. ארוחה של חמישה כוכבים כבר אמרנו? 😉

Posted by ‎AGADIR – אגאדיר‎ on Saturday, 8 August 2015

בפוסט נוסף שפורסם בלילה שבו והעלו בדף את הפרסומת הפרובוקטיבית:

 

ארוחה עשירה במחיר שאפשר לישון איתו. לילה טוב!

Posted by ‎AGADIR – אגאדיר‎ on Saturday, 8 August 2015

עדכון: ססיליה סיון, מנהלת השיווק של אגאדיר, אמרה בשיחה עם אייס כי “אנחנו לא מרגישים צורך להתנצל. אנחנו מביאים ריאליטי וזה חלק מהמציאות – ואם לחלק מהאנשים לא נוח עם זה, אז זו לא אשמתנו. לשדר בפריים-טיים פרסומות עם בחורות בחזייה ותחתונים זה בסדר, אבל אצלנו זה לא בסדר כי זו רשת מזון?” מדובר פה בצביעות”, היא אומרת ומצביעה לעבר קבוצות פמיניסטיות וטבעוניות שאחראיות לשיח המתלהם הזה, לדבריה. “אני אישה חזקה”, היא אומרת, “אני פמיניסטית, ופרסומת כזו לא פוגעת בי”.
מאחר והקו הפרובוקטיבי של “אגאדיר” החל כבר בשנת 2010, נראה כי ברשת מאמינים שסגנון הפרסומות הזו רק מועיל להם. בשנת 2010 קמפיין של אגאדיר הציג את מלצריות הרשת מצולמות בחדרי השינה שלהן בבגדים מינימליים של רשת אמריקן אפרל. בסרטון שהושק בזמנו לקידום סניף ‘אגאדיר אמבסי’, נראו פרזנטורים לבושים כחיילים בצבא הרוסי כשהם מגלגלים ג’וינט. בעבר מותגו אריזות הרשת עם משפטים כמו “I Want You Inside Me”.
כל הסימנים מראים כי הרשת, כמו גולדסטאר, למעשה יזמה משבר תקשורתי כדי להרוויח ממנו כלכלית. היא לא “פישלה” או לא הייתה מודעת למעשיה. להפך, היא כיוונה בדיוק לתוצאה הזו וככל שהמחאה רועשת וקולנית יותר, ברשת רק מחככים ידיים בהנאה. ב”אגאדיר” ניזונים מבאזז שלילי כמו שערפד ניזון מדם. כל גולש שמשתף את המחאה, כל כלי תקשורת שמדווח עליה למעשה מפיצים את המסר של הרשת הלאה ללקוחות פוטנציאלים נוספים. 
כדאי לציין שמחקרים שבדקו בעבר את ההנחה שאין דבר כזה כמו באזז שלילי גילו שזה מאוד תלוי בקהל היעד. כלומר, באזז שלילי בקרב קהל של טבעונים ופמיניסטיות שרובם ממילא לא לקוחות של אגאדיר עשוי לתרום למכירות הודות לתרומתו לחשיפה למותג ונגישות למותג של קהל אחר.

עשו לנו לייק וקבלו את כל העדכונים גם בפייסבוק:

במילים אחרות, אותם מוחים עלולים להפוך, בלי שירצו בכך, לנשאי הווירוס, ל”פרזנטורים” של “אגאדיר”. אילו רצו המוחים לפגוע באמת ב”אגאדיר” הטקטיקה הנכונה הייתה התעלמות רבתי. אז מה אתם אומרים?

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
ישנים
חדשים פופולרים
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן