הקמפיין הסקסיסטי החדש של אגאדיר הצליח להרגיז הרבה אנשים

עדכון: מחאת גולשים מורידה את דירוג הדף של אגאדיר. מ-3.9 ל-1.3 כוכבים בלבד:

 

והנה עכשיו בפוסט שאפשר לשתף בכיף:AGADIR – אגאדיר חשבו שהמודעה הדוחה הזאת תהיה מהלך פרסומי מדהים וויראלי, אולי הם צדקו א…

Posted by Leevi Winter on Friday, 7 August 2015

יש קטע כזה של משרדי פרסום (ראו "גולדסטאר") לייצר קמפיינים סקסיסטים לא משום שלא היה להם מושג שהם יעצבנו אנשים רבים אלא שהם חתרו לכך במכוון, כדי לגרום להם ולכלי תקשורת להתייחס לפרסומת המרגיזה. ואז נוצר באזז שתורם למודעות הציבורית וזו מיתרגמת ללקוחות. 

הקמפיין האחרון הוא של רשת ההמבורגרים "אגאדיר", שליוותה השקה של תפריט חדש בקמפיין פרובוקטיבי בכותרת Rich Taste. בכרזת הקמפיין נראית דוגמנית בלונדינית רוכנת לצד מכנסיו של גבר מבוגר העונד שעון זהב. רמז לכך שמדובר בשוגר דדי והגולד דיגרית שלו או משהו דומה לכך. 

לצפייה מגיל 18 ומעלה.

Posted by ‎AGADIR – אגאדיר‎ on Thursday, 6 August 2015

כצפוי, הרבה אנשים רותחים על אגאדיר ומבטאים את המחאה שלהם בעמוד המותג בפייסבוק. ב"מזבלה" מספרים כי העמוד מנוהל על ידי סוכנות הפרסום My Social של מעיין יחבס ואת הקמפיין הכינה סוכנות הפרסום 'Two65' של גבי אטל ורן ברקו וחברת המיתוג מור אנד אר (מוגרבי אנד ארנלדס) של משה מוגרבי וקרן ארנלדס.

אגאדיר שוברים שיאים של פרסומות דוחות וסקסיסטיות ופונים לפלח שוק חדש – קשישים עשירים עם נערות הליווי המוחזקות שלהם (שימו …

Posted by Ravit Chavshush on Friday, 7 August 2015

מתברר שמדובר בקמפיין חדש "החברה תעלה בקמפיין חוצות בתל אביב ש-10% ממנו יהיה על טהרת השפה הצרפתית במטרה להגיע לקהל היעד של התיירים מצרפת". 

מבחר תגובות:

Eldar Eini: "עד היום לא אכלתי באגאדיר. בעקבות הפרסומת הזאת, כנראה שגם לא אוכל".

Mayan Levi-Ellentuck: "אתם דוחים".
Edo Magen: "איזו פרסומת בזיונית. תפטרו את הקופירייטר שלכם דחוף".
Alina Gromov: "אהבתי את המבורגר שלכם,חבל על הפרסומת. אוכלת במקום אחר מעכשיו. אתם דוחים ברמות!".
Lee Omer Zilca: "גרועים אתם".
Katy Ocheretny: "חיקוי זול של פרסומת לגולדסטר? בהצלחה עם איבוד לקוחות".
מירב ונטורה: "ממש דוחה! איך אתם לא מתביישים לשים דבר כזה!".
Shaked Hila: "הדרדרתם!".
Liron Ben David: "גועל נפש של פרסום, זה הכי טוב שיכולתם לחשוב עליו? גבר מבוגר ברגלים פסוקות ואישה כמעט עירומה גוחנת לידו?????? איכס איכס איכס אם כבר מתחשק לי להקיא לא לאכול".
Radhika Shany: "לא מתכוונת לראות את הסרטון, אבל די ברור המסר. לא מפתיע שמי שמנצל בעלי חיים ינצל גם בני אדם".  
Yaara Tal: "אני אקח את הטעם שלי לרשת שמסוגלת להוציא פרסומת שלא מבזה נשים. שלום ולא להתראות".
Gilad Shapiro: "אני רק שאלה: מה זה החרא הזה?".
Shlomit Havron: "דוחה. אם התלבטתי אם להיכנס למסעדות שלכם, עכשיו התשובה ממש ברורה. שלומית הברון אחת מתוך אחת (ונמליץ ל-30,000 החברות בעמוד שלנו להימנע מלקנות אצלכם אפילו כוס קולה)".
ב"אגאדיר" בינתיים לא מגיבים ולא מתרגשים מהביקורת ומגיבים בהומור בדף:
מעניין אם ככל שהביקורת תתגבר הם יתקפלו לבסוף ויסירו את הקמפיין עם התנצלות או שילכו עם זה עד הסוף. הרשת, כמו גולדסטאר, למעשה יזמה משבר תקשורתי כדי להרוויח ממנו כלכלית. אם ההימור הזה היה מוצלח או לא נראה בשבועות הקרובים.
כדאי לציין שמחקרים שבדקו בעבר את ההנחה שאין דבר כזה כמו באזז שלילי גילו שזה מאוד תלוי בקהל היעד. כלומר, באזז שלילי בקרב קהל של טבעונים ופמיניסטיות שרובם ממילא לא לקוחות של אגאדיר עשוי לתרום למכירות הודות לתרומתו לחשיפה למותג ונגישות למותג של קהל אחר. כלומר, אותם מוחים עלולים להפוך, בלי שירצו בכך, ל"פרזנטורים" של אגאדיר.

זה לא הפעם הראשונה שאגאדיר מושכת אש. בשנת 2010 קמפיין של אגאדיר הציג את מלצריות הרשת מצולמות בחדרי השינה שלהן בבגדים מינימליים של רשת אמריקן אפרל. בסרטון שהושק בזמנו לקידום סניף 'אגאדיר אמבסי', נראו פרזנטורים לבושים כחיילים בצבא הרוסי כשהם מגלגלים ג'וינט. בעבר מותגו אריזות הרשת עם משפטים כמו "I Want You Inside Me”.

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
ישנים
חדשים פופולרים
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן