גוגל כרום הפך בסוף שבוע את האינטרנט למקום הרבה יותר טוב

מודעות מתפרצות וקולניות, צאו בחוץ! 

דפדפן כרום של גוגל מוסיף תכונה חדשה המזהה סרטון קולני שמתנגן באחת הלשוניות ותקפיא אותו אוטומטית, יחד עם כל פרסומת רעשנית אחרת מבוססת פלאש שמנסה להשתלט על תשומת הלב של המשתמשים בלי רשות. 

לפני חודשים אחרים גוגל הוסיפה ל”כרום” תכונה שמאפשרת לזהות לשונית שמנגנת וידאו באופן אוטומטי באמצעות אייקון של וידאו שמופיע בכותרת הלשונית, אך התוספת החדשה לא מסתפקת בזיהוי ועושה גם משהו פעיל בעניין.

וכך זה עובד: כאשר תפתחו דף אינטרנט שמריץ פלאש, גוגל תעצור כל תוכן שאינו חלק מהותי מדף אינטרנט (כמו באנר) בעוד היא לא תפריע לתוכן מרכזי (כמו סרטון) להמשיך להתנגן, על פי צוות הפיתוח של “כרום” בפוסט שפורסם בבלוג הרשמי ביום חמישי. “אם בטעות נעצור תוכן שאתם מעוניינים בו עדיין תוכלו להמשיך בצפייה”, הם כתבו.

גוגל טוענת כי העדכון לדפדפן “יפחית משמעותית את בזבוז המשאבים” במכשירים ניידים. התכונה הזו מופעלת בברירת מחדל בגירסת הבטא האחרונה של כרום, בעוד משתמשי גירסאות קודמות יכולים להפעיל אותה בתפריט “הגדרות מתקדמות”, תחת “זהה והרץ תכני פלאגאינים חשובים”.

המהלך האחרון הוא לא בדיוק מהלך טהור של גוגל למען אינטרנט כיפי יותר. גוגל מנסה לגרום למפרסמים לנטוש פרסומות מבוססות פלאש לטובת HTML5, סטנדרט ווב חדש עבור תכני מדיה עשירים. עצירת המודעות הישנות וזוללות המשאבים תחסל את מאחזי ההתנגדות האחרונים של הפלאש ותגרום לכל מערכות הפרסום לעבור לדבר הבא, מניחים בגוגל.  

photo credit: Chrome lapel pin via photopin (license)

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
ישנים
חדשים פופולרים
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן