מתברר שמסיכות החמצן במטוס אינן בדיוק מלאות בחמצן

בעולם מושלם לעולם לא נצטרך לדעת מה ההרגשה להרכיב מסיכת חמצן במצב חירום במטוס. אבל אם אתם בכל זאת מתעקשים לדעת, באצתר IO9 ציינו שבמסיכה תמצאו בכלל כימיקלים שבחיים לא הייתם רוצים לשאוף. לא בדיוק התיאור שקיווינו לשמוע.

אם תיארתם לעצמכם שמדובר בחמצן צלול כמו בהרי האלפים, חשבו שנית. מומחים לטיסה הסבירו ב”האפינגטון פוסט” מה בדיוק מסתתר מאחורי המסיכה.

ובכן, האוויר שתנשמו אחרי שהמסכה על פניכם הוא לא חמצן מיידי אלא כימיקלים אבל כאלה שהופכים לחמצן. מדובר בקוקטייל של כימיקלים אשר בדרך כלל מאוחסנים במחולל חמצן. אם לחץ האוויר במטוס יצנח פלאים, המסיכות ישתחררו אחרי שאיש צוות ידאג לכך או בעזרת טריגר אוטומטי.

ברגע שהמסיכה השתחררה הכימיקלים האלה, בדרך כלל פרכלורט נתרן ותחמוצת ברזל יתערבבו בתגובה כימית, כאשר ה”שריפה” שהם יוצרים הוא מה שמייצר חמצן לנוסע. זה גם יהפוך את התא מעל לממש רותח. ישוחרר ריח של שריפה באופן שמזכיר הדלקת תנור.

אבל אל דאגה! אפשר לנשום את זה בביטחה.

אתם עלולים לנשום כמה חלקיקי כימיקלים אבל היי, זה הרבה יותר טוב מהאלטרנטיבה: איבוד הכרה. בשלב זה קריטי להרכיב את המסיכה מהר ברגע שצריך. אם לא תרכיבו אותה תוך שלושים שניות אתם עלולים לאבד הכרה. אם אתם רוצים לעזור לאחר תוודאו שאתם בעצמכם עם מסכת חמצן על הפנים. מסכות החמצן יהיו יעילות לרבע שעה, עשרים דקות אבל זה מספיק זמן עבור הטייס כדי להנמיך את המטוס לגובה בו לא תזדקקו להן.

לאחר שקראתם את זה אתם יכולים לנשום לרווחה.

דרך Huff Post

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן