גוגל השיקה שירות מבריק לחסימת פרסומות עם פגם מהותי אחד

הבאנרים הפרסומיים ממשיכים להשתלט על כל חלקה טובה באינטרנט – ומכל החברות דווקא גוגל, זו שעושה את רוב הכסף שלה מהבאנרים האלה, רוצה לשים לזה סוף. בנובמבר האחרון הכריזה גוגל על שירות ה-Contributer שלה, שיכול לאפשר למשתמשים לשלם סכום חודשי כדי לחסום פרסומות באתרים מסוימים.

העקרון די פשוט: התשלום החודשי הזה יאפשר לגולשים מצד אחד לוותר על הפרסומות, ומצד שני להמשיך לתמוך באתרי התוכן שהם נהנים לצרוך באמצעות דמי מנוי. בגוגל הזמינו בעלי אתרים להצטרף לתוכנית הזאת, ובמהרה ענקים כמו Mashable, The Onion, Imgur ועוד הצטרפו לחגיגה. השירות אמנם הוכרז בנובמבר אך הוא עדיין לא זמין לקהל הרחב. לאחרונה שלחו בגוגל הזמנות למספר מצומצם של משתמשים – שאפשר להם לבחון בדיוק מה גוגל מציעה. 

אלא שהתברר שגוגל לא מציעה דיל כל כך טוב.

השורה התחתונה בשירות הזה הוא שלא משנה כמה תשלמו – עדיין תראו לפחות מחצית מהפרסומות. בשלב זה גוגל מציעה שלוש דרגות תשלום: תמורת שני דולר הפרסומות יצטמצמו ב-5-15%. תמורת חמישה דולר הם יצטמצמו ב-15-25 אחוז, ותמורת עשרה דולר הן יצטמצמו ב-25-50 אחוז. 

בקיצור: חוסם פרסומות אבסולוטי זה לא ממש. זה פשוט מונע חלק מסויים של פרסומות להטריד את מנוחתכם. בחלק מהאתרים. תמורת סכום לא כל כך קטן של כסף. 

המטרה של גוגל היא לאו דווקא לפנות לאנשים שמשתמשים בחוסמי פרסומות חינמיים, אלא לאלה שכן מעוניינים לעזור לאתרי התוכן להמשיך ולשרוד – אבל במחירים האלה לא ברור כמה אנשים יסכימו להצטרף לתוכנית ולוותר על ה-Adblock. גוגל תהיה חייבת לחשוב מחדש על מדיניות התמחור, או מצד שני לדאוג לכך שמספיק משתמשים יצטרפו ל-Contributer כדי להוריד רוחבית את המחירים לכולם – אחרת עתיד השירות הזה הוא להתרסק עוד לפני שהוא יעלה לאוויר. 

דרך Ad Age

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן