העולם נפרד מעוד אגדת לנון שמזכירה את הצד של ג’ון שהעדיף לשכוח

סינתיה לנון, אשתו הראשונה של ג’ון לנון, נפרדה אתמול מהעולם בגיל 75 לאחר מאבק קצר בסרטן. ג’וליאן, בנה עם ג’ון לנון, שהה לצדה בביתה במאיורקה, ספרד. רינגו סטאר צייץ ניחומים, בנה ג’וליאן העלה הודעה מרגשת בה הודה לכל המתפללים, אפילו יוקו אונו העלתה צילום משותף שלהן אבל יש מצב שכל זה חלף על פניכם.

נכון, זו לא יוקו אונו שלכדה את ליבו של אחד המוזיקאים הגדולים בעולם לעיני המצלמות אבל היא הייתה אשתו הראשונה. זו שליוותה את לנון לשערי התהילה. היא זו שראתה איך ממוזיקאי נאבק הפך לאדם המפורסם בעולם. המוות שלה מסמל איפשהו סוף עידן. דרכה אנחנו מבינים כמה הזדקנו. כמה הנוסטלגיה שלנו מתחילה להתרחק אפילו מהזיכרון. כשמבינים מה עברה סינתיה בגלל ג’ון, גם קשה לא לחוש אמפתיה עצומה.

סינתיה נישאה ללנון ב-1962 לאחר שהכירו בקולג’ לאמנות בליברפול כמה שנים לפני כן. רק בת 22 הייתה כאשר התחתנה והיא הייתה עדה להפיכת ה”ביטלס” לדבר החם בכל העולם. בימי הפריצה של הלהקה, סינתיה נותרה מאחור בכל מה שקשור לסיקור תקשורתי ורבים תהו היכן היא בכלל.

מעריצות רבות לא היו מודעות לקיומה בכלל. מהר מאוד היא נכנסה להיריון ובזמן שארבעת המופלאים היו בסיורי הופעות בכל העולם היא נותרה מאחור כדי לגדל את בנם ג’וליאן, היום בן 51. בזמנו הזוג שמר על ההריון בסוד אבל לרגע הם לא חשבו על הפלה. “נצטרך להתחתן” היו דבריו של לנון. “לא ניסיתי להיאבק בזה”, הוסיף בזמנו. בריאן אפשטיין, מנהלם האישי, היה קצת פחות מרוצה מזה. לראות את לנון נשוי לא תיאם את המוניטין שרצה לשווק עבור הלהקה, כחבורת רווקים שהלהיבו את המין הנשי.

התנאי של אפשטיין, שנתן את ברכתו, היה ברור: לשמור על פרופיל נמוך. אפילו הוריה של סינתיה לא היו בעננים מזה ולא נכחו בחתונה. פול מקרטני וג’ורג’ הריסון כן הגיעו אבל הם לא טרחו לספר לרינגו, חבר להקה חדש באותה עת. למרות הכל, הזוג ניסה לטפח חיים יפים, לפחות למראית עין הכל היה נראה מבטיח. ב-1964 רכשו הלנונים רכשו בית בווייברידג’, קנווד, שכלל 22 חדרים אבל הם לא זכו לאכלס את החדרים האלה בילדים נוספים והמקום לא ידע אושר רב. מי שכן הגיעו לפה היו אמנים רבים, מוזיקאים וחברים שהכיר לנון מחיי הלילה של לונדון.

חברים רבים הזהירו את סינתיה מפני חוסר הנאמנות של בעלה והעידו כי בילה עם נשים אחרות במהלך השנים אבל היא התעלמה. “אי אפשר היה לעמוד בפניו”, סיפרה, “אי אפשר היה להתנגד בפני מה שהוא היה יכול לעשות. הוא היה מרדן מוחלט. כולם נפעמו ממנו”.

הצרות בין בני הזוג הגיעו לנקודת משבר ב-1968 כאשר לנון היה שיכור והתוודה ששכב עם נשים אחרות. לנון הציע לה לקחת חופשה והיא התעופפה לה ליוון.

היא חזרה רק כדי לגלות את המחזה הכואב מכל: בעלה האהוב מביט לתוך עיניה של יוקו אונו בעודה מכוסה בחלוק המגבת שלה. שניהם ישבו על הרצפה, קרובים כל כך. בלתי נפרדים. התברר לה שזה קרה אחרי ששני אלה שכבו לאור הזריחה. אימג’ין את הכאב והפגיעה. 

השניים נפרדו באוגוסט 1968 כאשר יוקו אונו נכנסה להריון. היה זה סוף לסבל של האישה שלא הייתה שם, מי שלא ראו וידעו עליה ממש. האישה שנותרה מאחור. כדי להימנע מקרקס תקשורתי, השניים הגיעו להסדר מחוץ לכותלי בית המשפט בו הוא שילם לה 100 אלף פאונד והיא זכתה בחסות מלאה על ג’וליאן.

 

לא שהוא באמת היה בנוי לאבהות או רצה לקחת חלק פעיל בגידול בנו. מניחים שהוא נטר טינה כלפי סינתיה וג’וליאן על כך שלא היה בנוי להיות אב ובעל בגיל צעיר והוא שנא את הרעיון. מתוך פרטים שנחשפו מאותם ימים עולה שלנון היה חם מזג, עצבני ובעל טמפרמנט סוער בבית. כשג’וליאן עשה משהו לא בסדר הוא החטיף לו סטירה.

מסמכי הגירושין חשפו פרטים שמעריציו של לנון לא כל כך יאהבו לשמוע על האייקון שלהם. מסמך של חמישה עמודים, המסתמך על עדותה של עוזרת הבית שלהם, חשף את השימוש ההולך וגובר של לנון בסמים ועל הקשר שלו עם יוקו אונו. הבית סבל ממצבי רוח משתנים של לנון, התפרצויות זעם מול סינתיה והפגנת אגרסיות מול הילד. העוזרת מספרת איך מצאה את לנון עם אונו במיטה כשאשתו הייתה מחוץ לעיר. היא מספרת איך לנון הפך ל”נונשאלנט” סביב אשתו כבר ב-1967. היא סיפרה שלנון לא היה בעניין לגלם את תפקיד האבא. כן, לנון היה כמו ילד שהכריחו אותו למלא תפקיד שלא חשק בו.

לאחר הפרידה, פול מקרטני כתב את המילים ל-“Hey Jude” כשחשב על ג’וליאן והוא פשוט החליף את המילה ג’וליאן בג’וד. הוא רצה לעודד אותו ולעזור לו להתמודד עם הפרידה של הוריו.

לאחר הפרידה שלהם לנון ואונו נראו בלתי נפרדים. כאילו העולם נוצר בצלמם ובדמותם. אהבה כזו הייתה נדירה ומעוררת השראה. סינתיה עצמה התחתנה עוד פעמיים והתגרשה. “קראתי כל כך הרבה ספרים וראיתי כל כך הרבה סרטים”, אמרה באחד הראיונות שהעניקה בעבר, “וזה כאילו אנחנו לא באמת קיימים. אנחנו כמו חלקים שדורכים עליהם בתוך חייו. כן העברנו 10 שנים ביחד”.

עם ג’וליאן. “היי ג’וד” היה עליו

היא תוארה בביוגרפיה של האנטר דיוויס על החיפושיות כ”בחורה מקסימה”. שלא כמו לנון, היא הייתה רגועה ומופנמת. לא היפית. חבריהם בקולג’ מעולם לא חשבו שהקשר יחזיק מעמד מאחר והם היו כה שונים. אבל כנראה שהיה זה השוני שחיבר ביניהם עד שהרצון למצוא נפש תאומה כנראה פעם בליבו מעל הכל.

מה שעצוב בסיפור של ג’ון וסינתיה הוא העובדה שבסוף היא ננטשה על ידו עבור אישה אחרת. העובדה שלנון, אייקון נערץ, בגד בה כמה פעמים ביחסיהם לא גרמה לה לעזוב כי היא ניסתה להתעלם מהשמועות אבל הסיפור עם אונו היה אחר. במקרה זה הוא כנראה באמת התאהב וזו מכת המוות לאישה שנשארה בכל מחיר. מדובר במי שליוותה את בן זוגה כל הדרך רק כדי בסוף להפוך לרהיט בבית. כזו שנזנחת לטובת מישהי אחרת, רעננה יותר, ביזארית יותר, מטורפת יותר. אמנית. כמוהו.

לבסוף, גם לנון ואונו לא החזיקו מעמד. אח, אהבה, כה חמקמקה. ממצה מקום אחד ועפה לה מהחלון למקום אחר. ולמרות כל הכאב שהיא גורמת, דמיינו עולם בלעדיה. לא תוכלו.

 

דרך Mail Online

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן