הטריק המפתיע של מארק צוקרברג לגיוס עובדים ומה אפשר ללמוד ממנו

חולמים להתקבל לעבודה בתאגיד גדול כמו פייסבוק? רוצים לטפס מעלה בחברה גלובלית מצליחה וחובקת עולם?

בתערוכת המובייל שהתקיימה לפני כחודש בברצלונה נשאל מארק צוקרברג מהו החוק הראשון במעלה מבחינתו לגיוס עובד חדש.

האם המועמד צריך להיות סוג של גאון? אולי מצטיין אוניברסיטה? גיק מחשבים שמגיל 6 מפרק מחשבים ומרכיב מחדש? 

לא, לא ולא!

צוקרברג: “אני מחליט לגייס מועמד לעבודה אצלי, אם אני הייתי מוכן לעבוד אצלו”. וליתר דיוק: “בעולם מקביל, אם המצב היה שונה ולא הייתי מקים את פייסבוק, או אם היה קורה משהו ופייסבוק היתה נסגרת, הייתי רוצה לעבוד אצל האדם הזה”.

אז מה אתם יכולים ללמוד מזה?

בהנחה שאתם לא עומדים לפגוש את מר צוקרברג בכבודו ובעצמו בתקופה הקרובה, אתם עדיין פוגשים מנהלים בכירים בראיונות עבודה. אז איך אפשר לקחת את הטיפ הזה ולמנף אותו לחיפוש העבודה שלכם?

דמיינו! נסו להחליף תפקידים ולהיכנס לנעליים של המנהל שיושב מולכם. מה הוא רוצה לשמוע? מה חשוב לו לדעת על העובד הבא שלו? מה עשוי ליצור חיבור? מה יעשה לו את זה? צוקרברג מחפש מנהיגים ולכן זהו התנאי שלו לגיוס עובדים, אבל מנהלים אחרים עשויים לחפש תכונות אחרות/נוספות כמו תשוקה לעבודה, אסרטיביות, יצירתיות.

נסו לזהות את זה דרך קריאה אמיתית ובין השורות של תיאור המשרה, דרך רמזים שעולים תוך כדי שיחה. כוונו היטב את המסרים שלכם ולמטרה!

והנה עוד טיפ חכם על הדרך מפי מומחה הקריירה מרדית’ פפין: “היו נדיבים, פתוחים, נעימים. מישהו שאחרים היו מוכנים להיתקע איתו במשך שעות במטוס!”.

דרך: The Muse

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
ישנים
חדשים פופולרים
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן