אין זה סוד שאם את דוגמנית שנראית כמו ג’יזל עתידך מובטח על גבי דפי הכרומו של מגזינים ובתצוגות האופנה.
A photo posted by ♔Chantelle Winnie♔ (@winnieharlow) on Mar 11, 2015 at 9:11am PDT
רוב הדוגמניות השולטות בקמפיינים הן בהירות עור, בלונדיניות ובהירות עיניים. מעט מהן ברונטיות ועוד מעט מעט הן שחורות. לא מזמן מגזין “ווג” הבריטי הציב בשערו את ג’ואן סמולס, ציון דרך משמעותי לאחר שיותר מעשור לא כיכבה דוגמנית שחורה על השער.
מכאן שאתם יכולים רק לתאר לעצמכם שלדוגמנית ויני הארלו היו אפס סיכויים בעולם היופי כי היא סובלת מ”ויטיליגו” (“בַּהֶקֶת” בעברית), מחלת עור אוטואימונית שבה מאבדים אזורים מסוימים של העור את צבעם בגלל מחסור במלנין והעור הופך בהיר.
אבל לא זה מה שימנע מהיפיופה בת ה-19 לקבל את אחד הקמפיינים הנחשקים בעולם, למותג דיזל, שתמיד מקפיד לשדר קוליות, שוני ודוגל באנטי מיינסטרים בהרבה מהמודעות. מכאן המשמעות היא חשובה בהרבה מעוד קמפיין. זהו מסר המבשר ש”ויטיליגו” זה קול, באופנה, מגניב. אין כמו קמפיין אחד של דיזל כדי לשבור אינספור מוסכמנות ישנות.
הדוגמנית סבלה בחייה מלא מעט ביקורת בגלל עורה השונה, אשר אובחן כבר בגיל ארבע, וזה מרגש לראות איך העולם מתקדם כל פעם בצעדים קטנים לעבר קבלת האחר. נכון, מדובר גם בגימיק שיעורר באזז אבל המטרה מקדשת את האמצעים.
עבור אנשים הסובלים ממצב נדיר זה, מדובר בלא פחות מהישג כאשר מציגים את המראה כיפה ולא כדוחה. כעת הארלו מצטלמת לעוד קמפיינים, צועדת בתצוגות והיא אפילו כיכבה ב“America’s Next Top Model” וכבשה את שבוע האופנה בלונדון. היא יפה ברמות ואפילו מחלת העור שלה נראית סימטרית ותוויה על פניה משורטטים בדיוק מרשים.
אבל מה שהכי יחלחל לתודעה זה הנאום שלה ב”טד” שם שיתפה את העולם מה זה להיות היא. בהחלט אחת ההרצאות הכי מעוררות השראה שיש. אז אם חשבתם שהעולם שחור-לבן, צדקתם.
הארלו ב”טד”:
דרך Cosmopolitan