אלפי תיירים נהרו למון-סן-מישל בסוף השבוע כדי לחזות ב”גאות המאה”

ליקוי החמה החלקי שהתרחש לפני יומיים הפך את מון-סן-מישל, האי הצרפתי הקטן, לאחד מאתרי התיירות הנחשקים ביותר בימים האחרונים. אלפי תיירים נהרו למקום כדי לחזות בתופעת הטבע הנדירה, שלא רק מעלימה את השמש אלא גם גורמת לשינויים קיצוניים בדפוסי הגאות והשפל. במקרה של מון-סן-מישל השינויים האלה פשוט מנתקים לגמרי את האי מהעולם.

האי הקטנטן, שמרוחק מרחק של קילומטר מחופי נורמנדי וברטאן, מחובר ליבשת בגשר ארוך, ובשעות השפל אף מתחבר ליבשת בפיסות אדמה שנחשפות – אך בזכות הגאות הגדולה הגשר הזה “נבלע” במים והאי נכנס למצב בידוד. תופעת הגאות הקיצונית הזו, המכונה “גאות המאה”, מתרחשת אחת לעשרים שנה בערך, ויש תיירים שזו לא הפעם הראשונה שלהם במקום בימים הסוערים האלה. 

“האמת היא שדי התאכזבתי מגאות המאה הזו”, אמר ז’אן-ברננד דלמרץ’, תייר שהגיע למקום ולא ממש התרשם מעליית מפלס המים: “הגענו לכאן באיזו שנה, ולא הסכימו שנצא מהמלון כי הרחובות היו מוצפים. מצד שני, חייבים להודות שגם עכשיו זה מרשים”.

תיירים אחרים מספרים שהגאות היא לא העניין כאן אלא השפל, שמוריד את מפלס המים וחושף פיסות אדמה שביומיום שקועות מתחת למים. “אפשר ללכת קילומטרים ולראות חופים סודיים שרק עתה נחשפו”, אמר נח פיינגולד, סטודנט אמריקני שהגיע לחקור את קו החוף החדש. 

מרשים או מאכזב, בדבר אד אין ספק: התמונות מהימים האחרונים במון-סן-מישל פשוט מהממות:

דרך Daily Mail

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן