מערכת הבחירות של 2015 סיפקה לנו רגעים קומיים למכביר בזכות פייסבוק ומועמדים חסרי מודעות לעצמם. עוד לא התאוששנו מסרטון התדמית של מושיק גלאמין במעון ראש הממשלה הרעוע, יומיים לפני פרסום דו”ח המבקר על הוצאות בזבזניות בבית, והלילה מתפרסם סרטון תעמולה של יו”ר “המחנה הציוני”, יצחק בוז’י הרצוג.
בסרטון נראה בוז’י אלגנטי, גברי, נחוש, אפילו אומר דברי טעם, אבל זה לא הכל. כלומר, זה לא הקול. הרצוג אמנם עבד לקראת מערכת הבחירות על הקול שלו עם מורה לפיתוח קול, אך בקמפייין של “המחנה הציוני” לא סמכו על כך והחליפו את הקול הרגיל של המועמד בקול עמוק של מדבב.
התוצאה מזכירה תשדירי שירות בשנות ה-80′ כשברור לחלוטין שאין קשר בין מה שאנחנו רואים למה שאנחנו שומעים. השלב הטבעי הבא יהיה להחליף את פניו של הרצוג בפנים אחרות ואז הניצחון של הציפיבוז’ יהיה בכיס!
חורים ברשת מחלקים כרטיסים חינם לאירוע “תכנים יוצרים באזז” מחר
אמנם, הקאץ’ בסוף הסרטון מתייחס ישירות לעניין הקול ומסמן אותו כחולשה, אך העניין הוא שבמהלך הלא נבון הזה, בקמפיין של “המחנה הציוני” הפכו בעצמם את הקול לאישיו במקום לתוכן דבריו.
ב”הפוך על הפוך”, הכוונה הייתה לגרום לאנשים להפנות מראה לעצמם ולהתבייש בעצמם על כך שהם שוקלים לא להצביע לאיש כל כך ראוי רק בגלל קולו המאנפף, אם זה מה שעלה בסקרי עומק.
מצד שני, אם זה המועמד וזה קולו, הדבר הנכון לעשות זה להפגין נחישות וקור רוח כלפי הביקורת ולא לרוץ להחליף את הקול רק משום שכך המליצו. עובדה שהתוצאה של המהלך האומלל הזה הפכה את עניין הקול להכל.