גיימרים כועסים על Steam בעקבות צנזורה על המשחקים המיניים האלה

Steam, חנות המשחקים המקוונת הגדולה בעולם, היא גן עדן לגיימרים. יש שם אלפי משחקי מחשב, החל ממשחקים נוסטלגיים ועד לפרקים האחרונים בסדרות פופולריות כמו Call of Duty או GTA – כולם זמינים לרכישה דיגיטלית מיידית, לעיתים במחירים מצחיקים. לאחרונה התחילו מפעילי החנות להתמודד עם אתגר חדש. ז’אנר משחקים שהיה עד כה לא כל כך פופולרי במערב התחיל לזלוג לאט לאט אל תוך החנות ודרש מהמפעילים להפעיל צנזורה.

אזהרה: הכתבה מכילה דימויים מיניים שאינם בטוחים בעבודה

המשחקים המדוברים מכונים eroge: תת-ז’אנר של משחקי “נובלה וויזואלית” שפופולריים יחסית ביפן. הז’אנר הזה מתבסס על קטעי טקסט ארוכים המלווים בציורי אנימה, ומזכיר יותר קריאה בספר מאויר מאשר משחק.

מדי פעם השחקנים צריכים לבצע בחירות או להשתתף בקטעים אינטראקטיביים במטרה לפתות מינית את הדמויות המוצגות בהן, לרוב של נערות, אך רוב הזמן במשחקים האלה מושקע בקריאה של טקסטים. משחקים המוגדרים כ-eroge משתמשים בז’אנר הזה כדי לספר סיפורים אירוטיים – כוללים איורים אירוטיים.

כך למשל, משחקים מסויימים עובדים כ”סימולציות דייטינג”: השחקנים קוראים סיפורים על דמויות נשיות שונות, ואם הם מצליחים לפתות את הדמויות הווירטואליות הם מתוגמלים בציורים אירוטיים בכיכוב הדמויות האלה. 

ביפן מדובר בתת ז’אנר מאוד נישתי, אך בכזה שיחסית מקובל בתעשיית המשחקים שם. במערב, לעומת זאת, הקשר בין משחקים לבין יצוגים של מין עדיין לא גובש, והשמרנות בנושא הזה עדיין נרחבת.

זו הסיבה, כנראה, שב-Steam בחרו לא להתעסק יותר מדי בחומר הנפץ הזה. יוצרי משחקי eroge מתבקשים להעלות לשירות גרסאות מצונזרות של המשחקים, כאלה שכוללות אך ורק עירום מרומז – ואם הם לא מסכימים לעשות את זה הם פשוט מסולקים מהחנות. 

“עקב בקשת Steam, תכנים המיועדים לקהל בוגר הוצאו מהמשחק”, הכריזה חברת Soviet Game לגבי גירסת ה-Steam של המשחק Everlasting Summer.

מתוך Everlasting Summer. עם סיפור, בלי עירום

“ההחלטות האלה אף פעם לא מתקבלות בקלות, וכשאנחנו עושים אותן זה אחרי התייעצות עם מפתחי המשחק המקוריים והוועדה שאחראית על דירוג משחקים”, אמר נציג של חברת NIS America שאחראית על תרגום והפצה של משחקים יפניים בארצות הברית: “השינויים האלה הכרחיים לחלק מהמשחקים היותר נישתיים שאנחנו מביאים למערב, אבל אנחנו אף פעם לא עושים אותם בניסיון לקרוץ לקהל גדול יותר.

אנחנו יודעים שלצנזר משחק יגרום לנו לאבד קהל הרבה יותר גדול מכזה שאנחנו יכולים להרוויח. עם זאת, המטרה האולטימטיבית שלנו היא להפוך את המשחקים האלה לזמינים במערב, ולמרבה הצער ללא השינויים האלה חלק מהמשחקים פשוט לא יוכלו להיות משווקים כאן”.

הנה כמה השוואות של משחקים בגרסאות המצונזרות שלהם לעומת הגרסאות הלא מצונזרות. זהירות – לא בטוח לצפייה בעבודה:

אחרי צינזור:

לפני צינזור:

במצב הנוכחי, הגיימרים המערביים שמחבבים את המשחקים האירוטיים האלה יכולים לעקוף את המגבלות בדרכים שונות ומשונות, כמו למשל להוריד תוספות למשחק שפותחות מחדש את כל התוכן שנחסם בעקבות הצנזורה. עם זאת, גיימרים ללא ידע טכני מספיק נרחב אולי יוותרו מראש על התענוג וחבל. למרות התכנים המיניים הקצת מוזרים, חלק מהמשחקים האלה כוללים גם השקעה רבה בסיפור, בציורים ובדיבוב, ולא תמיד הטיעונים האלה שווי ערך ל”אני קונה פלייבוי בשביל לקרוא את המאמרים” – זאת למרות שבעיניים מערביות, אכן קל לחשוב שמדובר במשחקים ילדותיים מאוד שלא באמת שווה לנסות ולבחון אלמנטים אחרים שלהם מלבד העירום (חלקם אכן כאלה. חלק אחר לא).

חובבי הז’אנר טוענים בתוקף שהצנזורה של Steam של הז’אנר הספציפי הזה היא צביעות, ואולי אפילו נוטפת גזענות מסויימת כלפי התרבות היפנית. משחקים מערביים שכוללים דימויי עירום לא מצונזרים – שלא לדבר על משחקים אלימים שיכולים להיות הרסניים הרבה יותר לקהל צעיר ולא מודע מאשר כמה ציורים של דמויות אנימה ללא בגדים. יש לציין שגם ביפן חלק מהמשחקים יוצאים בגרסאות מצונזרות “לכל המשפחה” לצד גירסאות הכוללות דימויי עירום. 

האם ראוי להגן על הז’אנר הזה, שמראש מציג דימויים מאוד בעיתיים של נשים? כלל לא בטוח. אך זה כן מספק דוגמה לכך שעולם משחקי המחשב כולל בימינו דיונים ערכיים ואידיאולוגיים. שווה לעשות סיבוב ב-Steam כדי לנסות להבין עוד קצת על מה המהומה – ואולי להתמכר לסוגים חדשים לגמרי של משחקים.

דרך Kotaku

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן