עלה ירוק הציעה למצביעים: תנו את הקול, קבלו סמים קלים, אבל יש בעיה לא קלה

מבין הגימיקים הפוליטיים שהיו עד כה במערכת הבחירות המנומנמת, זו של רשימת “עלה ירוק” המקורית מכולם. 

אתמול פירסמה הרשימה עמוד פרוייקט לגיוס כספים באתר ‘הדסטארט’ במטרה לגייס כספים מההמון למען מימון קמפיין הבחירות. המפלגה מציעה תשורות ייחודיות לתומכים: לצד תמיכה שמקנה חברות רשמית במפלגה, מי שיתמוך ב-65 שקלים ומעלה יקבל שטר חוב על סך 1 גרם קנאביס.

ב”עלה ירוק” מבטיחים לספק את הקנאביס בתמורה לשטר החוב ברגע בו ייכנס חוק הלגליזציה לתוקפו. תרומות גדולות יותר יזכו את התומכים בשטרות של 5 גרם ו-10 גרם וכן שטרות “זהב” של 25 גרם ושטרות בדיוקן אישי של 50 גרם.

הפרוייקט גייס כבר יותר מ-68,000 שקלים לאחר יממה. היעד לגיוס הוא 100,000 שקלים, והיום, 36 ימים לפני סיום הקמפיין, נראה שלא יהיה קושי להגיע ליעד.  

המהלך עצמו הוא חכם ומקורי: להפוך את הקנאביס למטבע וירטואלי עובר לסוחר, כאשר הוא מייצר ערך לקהל המצביעים באשר למוצר שיקר ללבם, אלא שהיוזמה היצירתית מעוררת שאלות מסקרנות במישור המשפטי, בהן אם לגיטימי שמפלגה תבטיח לבוחריה תמורה שהיום אינה חוקית, ואם אין בחלוקת מוצרים לבוחרים אין פגיעה בטוהר הבחירות. 

עו”ד יהונתן קלינגר סבור שיש מצב ש”עלה ירוק” הסתבכה: “אני מאמין שהכוונות שלהם טובות, אבל: 1. עלה ירוק נותנת מתנה תמורת תרומה. זו בעיה רצינית. 2. עלה ירוק נותנת התחייבות לתת בעתיד מוצר. קוראים לזה ‘נייר ערך’ מסוג של אגרת חוב. למפלגה אסור לעסוק בפעילות עסקית, ובעצם הליך שבו היא “מוכרת” מוצר בעתיד מדובר בעבירה“. 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן