התוכנית החשאית של חבר בלהקת Blink-182 שמשנה את תעשיית המוזיקה

תעשיית המוזיקה עוברת שינוי מסיבי בשני העשורים האחרונים. אם לפני עשור הלכו והתמעט מספר האנשים שיצאו לחנויות תקליטים וקנו לעצמם דיסקים של האמנים האהובים עליהם, כעת נראה שאנחנו עומדים בפני מהפך שני, וגם העידן בו פנינו לאייטיונז או לחנויות מוזיקה דיגיטליות אחרות כדי לקנות שירים ילך מאיתנו לעולם שכולו טוב.

העולם שייך היום לשירותי סטרימינג כמו Spotify שמאפשרים האזנה ישירה לכמות כמעט אינסופית של שירים ואמנים תמורת תשלום חודשי קבוע. זה נשמע הגיוני במוזיקה כפי שזה הגיוני בטלוויזיה (נטפליקס, למשל) ותחומים אחרים. הבעיה במודל החדש הזה הוא האמנים עצמם, שכבר לא יכולים להסתמך על מכירות ישירות אלא רק על מודלים של תשלומים, שלא תמיד מיטיבים עימם. כך, למשל, טיילור סוויפט הסירה את כל קטלוג המוזיקה שלה מ”ספוטיפיי”. אמנים צריכים לחתום על הסכמים עם שירותים שיבטיחו שהם יקבלו תשלום ראוי על המוזיקה שלהם, הסבירה סוויפט. היא אמרה עוד שב”ספוטיפיי”, למשל, משתמשים רבים מסתפקים בשירות הבסיסי חינם ולא משלמים פרימיום, וכך מוזיקאים לא מקבלים תשלום על עבודתם. 

וכך מוזיקאים פונים לדרכים חדשים כדי להרוויח כסף. אחד המוזיקאים האלה הוא טום דה לונג’, מי שהיה הגיטריסט של להקת Blink 182. מתברר שדה לונג’ הוא לא רק גיטריסט מחונן אלא גם יזם לא רע בכלל, שעוזר לעצמו ולאמנים נוספים, ביניהם קניה ווסט ופרל ג’אם לעשות יותר כסף מהמוזיקה שלהם.

החברה של דה לונג’, Modlife, מציעה לאמנים דרך קלה יותר ליצור “חבילות מוצרים” בשביל המעריצים שלהם, ולמכור אותם ישירות אליהם. מדובר בפלטפורמת תוכנה שמייצרת ערוצי הכנסות חדשים באמצעות מכירת חבילות דיגיטליות ופיזיות. חושבים לקנות אלבום דרך iTunes? הפלטפורמה תציע לכם להוסיף לרכישה פוסטר מהודר במהדורה מוגבלת. רוצים לראות את הלהקה האהובה שלכם בהופעה? Modlife תציע לכם הזדמנות נדירה לקבל הצצה מאחורי הקלעים לבדיקת הסאונד באירוע, בתוספת תשלום כמובן. 

כך למשל, אמן יכול למכור גירסה מהודרת של האלבום שלו, שכוללת גם פוסטר בלעדי וכרטיס להופעה – הכל בחבילה אחת אותה הוא ירכיב, יארוז וימכור דרך Modlife בצורה שגם “תדלג” על המפיצים ותאפשר לאמן לגרוף יותר כסף לכיס.

“אנחנו מייצרים ללהקות הכנסות באמצעות כלים למיסחור רכיבים שונים בפעילות שלהם”, דה לונג’ הסביר. אפשר לחשוב על Modlife בדומה למבצעים שמציעים לנו בסופר – אם אתם ממילא מתעניינים לרכוש משחת שיניים, למה שלא תקבלו עמה גם מברשת שיניים חדשה במבצע?

הפלטפורמה הזו מתבסס על הבנה שכדי להמשיך להיות אטרקטיביים לא מספיק להציע את מה שעבד לפני 10 ו-20 שנה, אלא צריך ליצור ערך מוסף. גרסאות מיוחדות, מזכרות למעריצים, בונוסים ועוד הם דברים שיכולים לגרום לאנשים לשלם על דיסקים, גם אם בתאוריה הם יכולים לשמוע את כל השירים ששם בחינם ביוטיוב או בספוטיפיי.

“האמנם של העתיד יצטרכו לעשות דברים הרבה יותר שאפתניים שיתחברו כולם ביחד”, אמר דה לונג’. ה”חבילה” שתכלול את כל הפרוייקטים האלה, לדעתו, תהיה מה שתגרום לאנשים להוציא את הארנק מהכיס. 

בתוך זה, לדה לונג’ יש גם ביקורת גדולה ל”תעשיית הסטרימינג”, שלטענתו הולכת צעד אחד נוסף לטובת בעלי זכויות היוצרים ונגד האמנים עצמם. “אנשים צריכים לחשוב מחדש על מה סטרימינג עושה להם”. השירותים האלה אולי טובים לשירים ישנים, אבל מזיקים מאוד לאמנים שמוציאים דיסקים חדשים. “זה כמו לתמוך בסינים, שרוצחים פילים בשביל שנהב והופכים אותם לפסלים”, הוא אמר.

דרך Fast Company | תמונהIllaZilla CC-BY-SA-3.0

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן