האמבולנס מזל”ט הזה יכול להגיע לאנשים במצוקה תוך דקה

מהנדס הולנדי פיתח מזל”ט אמבולנס שיכול להגיע לאנשים במצוקה בזמן הקצר היותר.

על פי התכנון, המזל”ט, בשם Ambulance Drone, יוצב בנקודות שונות בעיר. במקרה חירום, אנשים שנמצאים במקום יכולים להזעיק את המזל”ט והוא יופיע לאחר שניות.

המזל”ט מצויד במכשיר החייאה מובנה, שכל אדם בשטח יכול להשתמש בו. המזל”ט כולל מצלמת רשת ורמקול שמאפשרים לרופאים להסביר בקולם לאנשים בזירה כיצד להצמיד את האלקטרודות ולהפעיל את מכשיר ההחייאה.

המפתח, אלק מומונט מהפקולטה להנדסת עיצוב תעשייתי באוניברסיטה הטכנית TU Delft בהולנד, אמר כי 20% מהאנשים יודעים להפעיל מכשיר החייאה ללא הדרכה וכי הנתון גדל כאשר אנשים מקבלים הדרכה מאיש מקצוע מיומן.

כ-800,000 אנשים סובלים מהתקף לב באיחוד האירופי מדי שנה, כאשר 8% בלבד שורדים, מסביר מומונט, “הסיבה העיקרית היא זמן התגובה האיטי של שירותי ההצלה (כ-10 דקות), בעוד מוות מוחי ונזק בלתי הפיך נגרם לרוב בין ארבע לשש דקות. המזל”ט האמבולנס יכול להוביל מכשיר החייאה למטופל בשטח של 12 ק”מ תוך דקה אחת. זמן התגובה המהיר מקצר את סיכויי ההישרדות בעקבות התקף לב מ-8% ל-80%. 

בשלב זה, עדיין מדובר באב טיפוס, אך יש סיכוי לא רע שהמזל”ט האמבולנס יהפוך למציאות תוך חמש שנים במחיר של 20,000 דולרים ביחידה. בשלב זה, למזל”טים כאלה עדיין אסור לטוס באופן עצמאי בהולנד ובמדינות רבות אחרות אך יום אחד, מותר להניח, נחזה במזל”טי חירום מתעופפים בשמיים. 
מומונט עם המזל”ט
מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן