5 הדברים הכי איומים שעלולים לקרות עם איבוד סמרטפון ואיך נמנעים מהם

לאבד את הסמרטפון מרגיש כמו סוף העולם. למדנו להיות תלויים לגמרי במכשירים הסלולריים שלנו. הם מאפשרים לנו להיות זמינים 24 שעות, ליצור קשר עם חברים ומשפחה בשלל דרכים, לקבל גישה למיילים ולפייסבוק כל הזמן ועוד שפע של אפשרויות נוספות שהניתוק מהן יכול להיות קשה מאוד. שלא לדבר על הקטע הזה של המחיר. אובדן של סמרטפון אומר שצריך עכשיו לבצע הוצאה לא צפוייה של כמה אלפי שקלים בשביל מכשיר חדש. אאוץ’.

מצד שני, יש דברים הרבה יותר מהותיים שעלולים לקרות כשמאבדים את הסמרטפון. אובדן של מידע אישי ללא יכולת לשחזר אותו, פריצה לחשבונות המייל, גניבה של תמונות אישיות ועוד. למרבה המזל – יש דרכים יחסית פשוטות לצמצם את פוטנציאל הנזק.

הנה 5 הדברים הכי איומים שיכולים לקרות לכם במקרה של אובדן סמרטפון – ואיך להימנע מהם.

1. לקנות מכשיר חדש ולגלות שהישן פשוט נפל מתחת לכיסא באוטו

תמונה: Shutterstock

לפעמים דברים הולכים לאיבוד ואנחנו בטוחים שהם אבדו לנו לנצח, ואז פתאום מגלים אותם צצים מחדש אחרי מספר חודשים. זה יכול להיות ככה גם עם סמרטפונים. מספיק שהמכשיר היה על מצב שקט כשהחליק לכם מהכיס אל מתחת למושב הנהג ברכב ויש סיכוי סביר שלא תמצאו אותו עד שתכניסו את הרכב לניקוי. בקיצור – לא כל אובדן של אייפון אומר שאיבדתם אותו לנצח. לפעמים הוא נמצא ממש מתחת לאף.

כדי לאתר מכשירים אבודים אפשר להשתמש בשירותי איתור. לאפל יש שירות מובנה כזה, Find My iPhone, שמאפשר לכם להשתמש במחשב האישי כדי לראות היכן נמצא האייפון על מפה (הוא צריך לפעול בשביל זה, כך שבמקרה של גניבה זה לא תמיד יעזור), לגרום לו לצלצל בקול חזק ואפילו לנעול אותו מרחוק במקרה שלא מוצאים. גם למכשירי אנדרואיד יש שירותים דומים – אפשר לנסות לאתר את המכשירים על ידי הגדרות Device Managment בחשבון הגוגל שלכם, או על ידי התקנת אפליקציות צד ג’ שיאפשרו לאתר אותו מרחוק.

האפשרויות האלה לא יצילו את המכשיר שלכם מידיים של גנבים מיומנים, שיידעו לנטרל אותן במהירות (או למכור את המכשיר לפני שתספיקו לגלות שהוא לא אצלכם), אבל במקרה ובאמת איבדתם אותו – זה יכול לעזור לכם למצוא אותו בקלות ובמהירות.

2. לגלות שהגנב מעלה לכם סטטוסים לפייסבוק

תמונה: Shutterstock

הסמרטפונים שלנו מחוברים לכל השירותים בהם אנחנו משתמשים. מי שמקבל גישה לאייפון שלי יוכל להתחבר לחשבון הג’ימייל, לפייסבוק, לטוויטר ומה לא. זה אומר שכל מי שימצא את המכשיר האבוד שלכם יוכל לחטט לכם בפייסבוק, לשלוח הודעות לחברים ועוד.

הפתרון לבעיה הזו הוא קוד נעילה. כן כן, זה עד כדי כך פשוט, אבל תתפלאו כמה אנשים מעדיפים לוותר על העניין הזה כי זה קצת פחות נוח להקיש קוד בכל פעם שמוציאים את המכשיר ממצב נעילה. זה אכן פחות נוח – אבל זו דרך ממש פשוטה וממש יעילה להגן על המידע שלכם.

כל המכשירים מאפשרים להגדיר קודי נעילה שונים (קצרים, ארוכים ובמכשירים חדשים גם מבוססים על מידע ביומטרי) במסכי ההגדרות. עשו לעצמכם טובה והגדירו לעצמכם אחד.

3. לגלות שכל המידע שלכם הלך קאפוט

בחודשים האחרונים שמענו דברים מפחידים על כל שירותי הענן של יצרניות הסלולר. שורה של שחקניות הוליוודיות מצאו תמונות עירום שלהן מופצות לכל דורש באינטרנט אחרי שחשבון ה-iCloud שלהן נפרץ, ומורה מישראל גילתה שהתלמידים שלה מעבירים בינם תמונות אינטימיות שלה שנשלפו מהטאבלט שלה בלי שהיא בכלל ידעה שהן שם.

שירותי הענן האלה קצת מפחידים, בעיקר אם לפעמים שוכחים שהם שם ולא נוקטים במספיק אמצעי בטיחות כדי לדאוג למחוק תמונות מביכות. מצד שני, יש להם גם יתרונות רבים ובמקרים בהם הטלפון שלכם הולך לאיבוד אתם רוצים שהם יפעלו.

כששירות גיבוי בענן עובד, הוא מגבה אוטומטית את כל אנשי הקשר שלכם, את התמונות האחרונות שצילמתם ולעיתים גם הודעות sms ומידע נוסף. אם תרכשו מכשיר חדש של אותה חברה, כל המידע הזה יעבור אליו בצורה אוטומטית ברגע שתתחברו דרכו לאותו חשבון. גם אם לא תרכשו מכשיר חדש כל כך מהר תוכלו לשחזר אותו גם מהמחשב שלכם. אם לא תפעילו את השירות הזה, לעומת זאת, תהפכו לאותם אנשים שמפרסמים בפייסבוק “הלך לי לאיבוד הטלפון אין לי את המספרים שלכם תשלחו לי”.

4. לשכוח להודיע לחברים שאבד לכם המכשיר

תמונה: Shutterstock

כל מי שעבר כמה ימים ללא טלפון וודאי מכיר את הפרצופים העקומים שהוא מקבל מחבריו ובני משפחתו לאחר מכן. לך תסביר להם שפשוט אבד לך המכשיר כשהם בטוחים שאתה מסנן אותם ומתעלם מההודעות שלהם בעקביות כבר שבוע.

כדי להקדים תרופה למכה, דאגו להתקשר לכל הקרובים שלכם ביום אובדן המכשיר ולהודיע להם שלא תהיו זמינים בימים הקרובים עד שתשיגו מכשיר חדש. אפשר גם לפרסם הודעה בפייסבוק לחברים שמספרת שם על האובדן וחוסר הזמינות שלכם. אפשרות אחרת היא להתקשר לספקית הסלולר שלכם ולבקש לבצע להפנות את כל השיחות שלכם לקו הטלפון בבית. זה אולי יעלה קצת כסף, אבל מצד שני זה יעזור לכם לא לפספס שיחות חשובות ולהעליב חברים.

5. לקנות מכשיר חדש בלחץ

תמונה: Shutterstock

המחשבה הראשונה שעוברת בראש כשהולך לאיבוד טלפון היא “אלוהים אדירים, אין מצב שאני מסתדר בלי המכשיר הזה יותר משעה”. זה גורם להרבה מאוד אנשים לרוץ לחנות סלולר ולקנות מכשיר חדש בלי לעשות יותר מדי בדיקות מקדימות. חבל.

בישראל ניתן למצוא מכשירים שונים במחירים שונים, ושווה לשרוד יומיים-שלושה בלי סלולרי ולדאוג לבצע סקר שוק יעיל. שווה גם לחפש מכשירי יד שנייה (בתנאי שהמוכר יאפשר לכם לבדוק שהם עובדים ויציג לכם קבלות שיוכיחו שלא מדובר במכשירים גנובים) שיוכלו לספק לכם מכשירים מצוינים במחירים טובים מאוד.

אם תכננתם לשדרג את המכשיר בקרוב אבל אתם מחכים שייצא דגם חדש, אל תיתנו לאובדן לשנות לכם את התוכניות. עדיף למצוא קרוב משפחה עם מכשיר ישן שאינו בשימוש לתקופת המעבר במקום לשנות תוכניות ולקנות מכשיר שלא תאהבו.

אגב, לכל מקרה שלא יהיה תמיד מומלץ לשמור מכשיר סלולרי חלופי באחת המגירות בבית. אל תמהרו לזרוק או להעניק לדודה את המכשיר הישן שלכם אחרי השדרוג – אלא שמרו אותו למקרים בו תצטרכו לחזור אליו בלית ברירה. 

תמונה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן