לכפר הצרפתי הזה קוראים “מוות ליהודים” ואין כוונה לשנות את שמו

בכפר הצרפתי La-mort-aux-juifs מתגוררים כ-20 אנשים. הכפר, שמרוחק כ-100 קילומטרים מפריז, עלה בימים האחרונים לכותרות. מסתבר שהשם של הכפר, שמשמעותו “מוות ליהודים”, מצליח לעצבן כל מיני יהודים שדורשים שישנו אותו. מי היה מאמין.

“זה מזעזע במיוחד שהשם הזה הצליח לחמוק מהרדאר במשך 70 השנים שעברו מאז שצרפת שוחררה מהשלטון הנאצי, כתב שמעון סמואלס, מנהל היחסים הבינלאומיים של מרכז שמעון ויזנטל.

צרפת סובלת בשבועות האחרונים מגל מאוד מאיים של הפגנות בעלות אופי אנטישמי ואנטי-ציוני, והעובדה שהרשויות מאפשרות לכפר להשאר עם השם הזה מעצבנת לא מעט יהודים.

למרות זאת, הרשויות לא ממהרות לשנות את השם. “זה מגוחך, השם הזה תמיד היה קיים”, אמרה מרי-אליזבת סקרטנד, מנהלת המחוז אליו משתייך הכפר: “לאף אחד אין שום דבר נגד יהודים כמובן. למה לשנות שם שקיים כבר מימי הביניים או אפילו לפני? אנחנו צריכים לשנות שמות ישנים”.

לשאלה ששאלה סקרטנד יש הרבה תשובות אפשריות. למשל, “כי אנחנו כבר לא בימי הביניים”, או “כי מדובר בשם פוגעני ומסית שלא הולם את הערכים של צרפת”, או סתם “כי איזה אדם שפוי בדעתו חושב ששם כמו ‘מוות ליהודים’ הוא ראוי בשם אלוהים”. ההחלטה על שינוי השם תעלה להצבעה בוועדה המקומית של המחוז, אך ההערכות היא כי הסיכוי לשינוי השם אפסי.

לשם השוואה, במאי האחרון שונה שמו שם כפר ספרדי בשם Castrillo Matajudios (“מחנה להרג יהודים”) ל-Mota de Judios, גבעת היהודים.

דרך BuzzFeed | תמונה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן