תמונה הזויה שממחישה כמה ריקים השמיים עכשיו מעל ישראל

התמונה הזו, מתוך Flightradar24.com, ממחישה עד כמה פנוי המרחב האווירי של ישראל הבוקר בעקבות הפסקת הטיסות לארץ וממנה על רקע המלחמה בעזה.

רשות התעופה האמריקנית, ה-FAA, הודיעה הבוקר על הסרת האיסור לטוס לישראל וממנה. בעקבות ההחלטה, ישובו לטוס לכאן חברות התעופה האמריקניות וכל חברות התעופה הזרות האחרות שביטלו בעקבות הנחיית ה-FAA שלשום להפסיק לטוס לישראל.

ביום ג’ בשעה 17:00 שעון ישראל הודיעו שתי החברות האמריקניות דלתא ו-US איירלין הודיעו על הפסקת הטיסות לישראל. כעבור שעה הודיעה רשות התעופה הפדרלית האמריקנית (FAA) על הפסקת הטיסות ל-24 שעות. זאת בעקבות טיל שנורה לעבר יהוד הסמוכה לנמל התעופה בן גוריון. ההחלטה התקבלה בביקורת רבה בישראל, כאשר רבים ציינו כי החברות הזרות המשיכו לטוס באוקראינה גם לאחר הפלת המטוס המלזי על ידי טיל קרקע אוויר.

סוגיית הפסקת הטיסות לישראל גרמה לנזקים כספיים אדירים ועוגמת נפש גדולה לישראלים רבים שנתקעו בשדות תעופה בעולם. 80 טיסות של חברות תעופה זרות מישראל ואליה בוטלו ביממה האחרונה – כך עולה מנתוני רשות שדות התעופה. לפחות 8,000 ישראלים תקועים בארץ ובחו”ל ללא פתרון, מתוכם כ-4,000 שנתקעו בשדה התעופה בטורקיה. חילוץ ישראלים אלה דרך מדינות שכנות החל אתמול על ידי חברות התעופה הישראליות.

הקושי של ישראלים רבים לטוס בשיא העונה לחופשה בחו”ל או לחילופין לשוב הביתה חזרה, יצרה ביקושים אדירים לכרטיסי טיסה בחברות התעופה הישראליות ובראשן אל על. ישראלים רבים התלוננו על כך שאל על מנצלת את המצב וגובה תעריפים מטורפים, טענה שמנכ”ל אל על, דוד מימון, הכחיש וייחס את הביקושים האדירים לתופעה עונתית. עדיין לא ידוע בדיוק מתי יחודשו הטיסות בעקבות ההחלטה החדשה.

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן